2024-07-06, 21:35
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
”Det är sen gammalt”.

FUCKING HATAR den termen. Din jävla morsa är sen gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Carpe diem! Får utslag när jag ser det.

Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission
finns inget mer WT än att skriva "jag älskar't" när man vill betona att man gillar något. Fy fan, hade jag fått bestämma hade sådant smuts fått sitta i koncentrationsläger

Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
"Det är vad det är".
Ja, vad fan skulle det annars vara.

"Det får stå för dig".
Ja, jag uttryckte det ju just.

Iofs kanske detta är mer korkade medelklassplattityder än WT.

Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Folk som kommenterar "Grabbarna grus" på Facebook

Jag är ärligt talat förvånad att denna inte kommit upp ännu

Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Livets hårda skola

Mycket bra exempel och en sammanfattning av tråden hittills.

Frågor på det?
Citera
2024-07-06, 21:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Det korrekta svenska ordet är bilskjul

Ett utmärkt ordval!
Citera
2024-07-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Säga fugge eller fögge istället för förgasare.

Ah här öppnar sig ju slussdörrarna och en hel fors kan välla fram om vi plockar in termer från bil och fordonsvärlden.

"Bessad" = besiktigad, tror jag aldrig jag har hört någon nämna utanför wt-kretsar.

"Böttad" = sänkt fjädring så bilen blivit i princip oanvändbar.
Citera
2024-07-06, 21:39
Medlem
Har väldigt svårt för att konversera med människor som avslutar varje mening med "vettu"

Vet inte om det klassas som WT , är det kanske bara nåt talfel eller lätt utvecklingsstörning
Citera
2024-07-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
"WT-språk" kan hyllas, vi borde i stället göra motstånd mot ortensvenskan som vissa ledarskribenter tycker är något fint och bara en ny svensk dialekt som välkomnas. Skit inte på ditt eget folk medan landet islamiseras.

Mycket bra sagt, men akademikerna har ju mer eller mindre i sitt DNA att distansera sig till allt "typiskt svenskt". Det är sen gammalt.
Citera
2024-07-06, 21:49
Medlem
”Fint ska det va”

Det är en riktig WT-kommentar. Kommentaren kan yttras t ex om någon bjuder på mousserande vin eller lite kaviar.

Det är ett tydligt WT-tänk att allt mäts i pengar.
Citera
2024-07-06, 21:52
Medlem
Ordet pröjs är väldigt WT med, en akademiker med 70 i månaden som missat att anmäla sitt nya bankkonto till lönekontoret skulle aldrig säga ”har inte fått pröjs denna månad”
Citera
2024-07-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Älskar denna tråd! Här kommer mitt bidrag

När du tackar nej till bubbel och säger att" "Det enbart är för de som känner sig lite finare"

När du sitter och snackar skit och diverse grannar och löst folk på släktträffen.

När du tycker att camping är det bästa sättet att fira semester på.

När du enbart lever för semestern på sommaren. De andra 48 v om året är likadana.

När du dricker de billigaste ölen och BiB hela året om.

När du klagar på din utevlivna framgång på invandrare.

När du aldrig lämnar din by utan tycker det är det bästa utan att ha sett något annat.

När du delar diverse skit på sociala medier utan källkritik.
Arbetarklass och wt är inte samma sak om du tror det. Du beskriver var och varannan svensk.
Citera
2024-07-06, 21:56
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oledoledoffe
Arbetarklass och wt är inte samma sak om du tror det. Du beskriver var och varannan svensk.

Jaså? Berätta mer!
Citera
2024-07-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Va konstigt. Varit på fb I snart 20 år aldrig sett det förut. Möjligtvis en liten straw man från en wt? Kanske?
Dessutom är det betydligt fler svenskar som äter kebab än invandrare. (I Sverige)

Håller helt med om att folk som säger "ryZZland" o "putler" är enormt wt.
Gör du inte en strawman själv? Är whataboutism wt så kvalificerar sig HELA mänskligheten..
Citera
2024-07-06, 22:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ett fruktansvärt låneord som dessutom är helt onödigt.
(Chips)

Skulle du kunna föreslå någon bättre för vad AMD, Intel, etc skulle kunna kalla sina produkter för då?
Citera
2024-07-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Jaså? Berätta mer!
Ja, de grejerna du nämnde? Men förstår att det är jobbigt att komma från en liten ort, känna sig utstött alternativt förmer och sedan flytta till storstan (allt lite större än hålan man kommer från) och tycka man är sååå duktig, du får 10 av 10 poäng. ängslig urban medelklass.

Angående topic så är det som jag säger, arbetarklass är inte nödvändigtvis wt. En hel del wt arbetar inte alls utan lever skamlöst på bidrag. Dagens wt är väl ofta lika deltagarna i lyxfällan; snabblån, inte de skarpaste knivarna, ungar med konstiga namn som beter sig och ser ut som skit. Stoppar i sig skräpmat, energidryck och läsk. Väsnas. Bor ofta i hyreslägenhet eller hyr ett hus där trädgård och inredning ser ut som hej kom och hjälp.

Men det är klart, smidigare att göra en politisk diskurs av det. The deplorables osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in