2024-07-06, 20:19
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Efterlyses bara exempel på språkbruk, eller handlar tråden också om andra fenomen?
Jag tycker en tydlig markör är att ha ringar på alla fingrarna, ofta med dödskallar eller djurmotiv.
Och när det gäller kvinnor tänker jag långa lösnaglar.

språkbruk. Annars blir det för plåttrigt. En del riktigt bra exempel än så länge i tråden! Duktiga ni är!
Citera
2024-07-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
"Fillervanställd" var ju ett roligt ord. Men det du rabblar upp tycker jag inte är något typiskt wt-fenomen.

Du hittar väl nästan mer sådant hos någon överklasskärring på Lidingö som känner sig stressad över ålderstecknen.

Tom drottning Sylvia har ju vanställt sig på det sättet.

Men sen är det ju i alla fall roligare att vila ögonen på lite "Farsta glitter" än någon "Karin" som inte kan sitta i solen, alltid är helt osminkad, bär pojkkläder och enbart någon gång i månaden kan ställa upp på lite tjatsex.
Vete f-n om inte ”tjatsex” är wt? Bra ord, beskriver verkligen vad det handlar om!
Citera
2024-07-06, 20:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Varför säger man strykjärn om strykjärn, gardin om gardin, cykel om cykel? Du faller på eget grepp och visar dig vara WT.

I ett engelsktalande land säger man carport. Säger du computer om dator som våra mongogrannar i söder?
Citera
2024-07-06, 20:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Hm, det håller jag inte med om. Fortfarande inte så specifikt, vi talar ju om ett väldefinerat koncept så ett väldefinerat namn är passande tycker jag.

Dessutom är "tak till bilen" knappast etablerat som uttryck, jag har åtminstone aldrig hört det användas.

Men det är lite OT antar jag, begreppet kan mycket väl vara WT, men jag håller inte med om att ditt alternativa förslag är mer gångbart.

Man får säga vad man vill. Tycker i alla fall att det är jävligt wt att säga carport och det är det tråden handlar om.
Citera
2024-07-06, 20:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är ett låneord.
Precis som chips.

Ett fruktansvärt låneord som dessutom är helt onödigt.
Citera
2024-07-06, 20:24
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I ett engelsktalande land säger man carport. Säger du computer om dator som våra mongogrannar i söder?
Carport är ett svenskt ord som även används av svenska myndigheter. Du är en utvecklingsstörd vuxenbebis som inte förstår det.
Citera
2024-07-06, 20:25
Medlem
bergsturks avatar
"Det är vad det är".
Ja, vad fan skulle det annars vara.

"Det får stå för dig".
Ja, jag uttryckte det ju just.

Iofs kanske detta är mer korkade medelklassplattityder än WT.
Citera
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Oh herregud när folk har det på väggen i sovrummet eller ännu värre tatuerat!! Skjut mig nu!!

Hahaha
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
"Tak till bilen" signalerar WT, lite som att man man är för obildad för att veta att det finns ett etablerat ord som är gångbart.

Gångbart bland wt-folk ja. Det är samma människor som skryter över sin nya carport som har foppatofflor, jättestudsmatta och har barnprylar i plast över hela tomten.
Citera
2024-07-06, 20:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
känner mej träffad!
vad heter det då? bilgrind?!?!

Om jag skulle bygga en sån skulle jag kalla det tak till bilen. Carport tar jag inte i min mun.
Citera
2024-07-06, 20:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Jag vill nu slå ett ett slag för återupprättandet av 50-tals ordet för dator -> elektronikhjärna.
Citera
2024-07-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Vete f-n om inte ”tjatsex” är wt? Bra ord, beskriver verkligen vad det handlar om!

Nej det vill jag nog bestämt avfärda. Tjatsex förekommer sällan ens hos oss eftersom vi wt i kanske störst utsträckning av alla socioekonomiska grupper väljer partner baserat på äkta känslor och genuin åtrå. Det är ju därför vi också skiljer oss så ofta, kvinnorna har barn med flera fäder och att vi ställer till det lite mer i övrigt i livet.

Vi knullar för att vi är tända på varandra och vill knulla. Eller så knullar vi inte alls.

Tjatsex är ett mer bekant fenomen hos akademiker som oftare ingår resonemangsäktenskap där utbildning, jobb, karriär, bakgrund etc är viktigare och den sexuella attraktionen kommer väldigt långt ner på listan eller inte finns alls.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-07-06 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in