2024-07-06, 17:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det är ett tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär.

Precis. Varför säger man då carport?
Citera
2024-07-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Själv stör jag mig mer på kebabdelen av befolkningen som börjar varje mening med "Fattaru" eller "Wallah", och avslutar varje mening med "Fattaru?"

Va konstigt. Varit på fb I snart 20 år aldrig sett det förut. Möjligtvis en liten straw man från en wt? Kanske?
Dessutom är det betydligt fler svenskar som äter kebab än invandrare. (I Sverige)

Håller helt med om att folk som säger "ryZZland" o "putler" är enormt wt.
Senast redigerad av homogubben 2024-07-06 kl. 17:43.
Citera
2024-07-06, 17:43
Medlem
"Folk är så lättkränkta!"
Citera
2024-07-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
"Folk är så lättkränkta!"

Det är det bara kvinnor som säger.
Citera
2024-07-06, 17:44
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?
Ja, vad är diskussionsunderlaget.
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
"Så sjukt jävla PK" när en kvinna klagar på en annan person (okey bara hört det en gång, en gång för mycket). För en normalfuntad helt gripet ur sin kontext
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Etymologin car - port
Citat:
. 1300, "wheeled vehicle," from Anglo-French carre, Old North French carre, from Vulgar Latin *carra, related to Latin carrum, carrus (plural carra), originally "two-wheeled Celtic war chariot," from Gaulish karros, a Celtic word (compare Old Irish and Welsh carr "cart, wagon," Breton karr "chariot"), from PIE *krsos, from root *kers- "to run." The Celtic-Latin word also made it into Greek, as karron "wagon with four wheels."
Citat:
"a bay, cove, inlet, or recess of a large body of water where vessels can load and unload and find shelter from storms; a harbor, whether natural or artificial," Old English port "a port, harbor, a place where there is a constant resort of vessels for the purpose of loading and unloading;" also "a town, market town, city," reinforced by Old French port "harbor, port; mountain pass." The Old English and Old French words both are from Latin portus "a port, harbor," figuratively "haven, place of refuge, asylum" (in Old Latin also "a house;" in Late Latin also "a warehouse"), originally "an entrance, a passage," akin to porta "a city gate, a gate, a door" (from PIE *prtu- "a going, a passage," suffixed form of root *per- (2) "to lead, pass over").
Tycker inte det är något konstigt, tycker du?
Senast redigerad av psykoshippien 2024-07-06 kl. 17:48.
Citera
2024-07-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Nej absolut inte.
Citera
2024-07-06, 17:45
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Isåfall är jag WT, trots förmögenhet och hög utbildningsnivå.

Får man inte vara humoristisk längre?

Det var ingen kritik mot dig eller någon annan, WT eller ej. Jag har endast stött på det i vad jag skulle kalla WT-kretsar, men jag känner inte alla människor i Sverige.

Var har du snappat upp uttrycket om jag får fråga?
Citera
2024-07-06, 17:46
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
För att det med ett enda ord beskriver vad det handlar om. Till och med en lågbegåvad begriper vad man menar när man säger carport, utan att behöva ställa följdfrågor.
Citera
2024-07-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Apropå WT.. kan det blir mer än onelinern på den här tröjan https://www.ginza.se/product/73320?utm_source=AWIN&utm_medium=323889&utm_campai gn=Comparison+Shopping+Service+%28CSS%29&awc=30539 _1720271483_4205e4107fc5566af7d163939beb11b9
Vad sägs om ”Före detta värsting, nu ännu värre”?

Mitt bidrag är allt som slutar på ”på hög nivå”, dvs fest på hög nivå, njutning på hög nivå etc.
Citera
2024-07-06, 17:50
Medlem
Jag svarar inte på såna här dumma frågor!
Frågor på det?

Rätt snyggt ändå
Citera
2024-07-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej absolut inte.

Jo. Kvinnor och transmän möjligtvis.
Citera
2024-07-06, 17:52
Medlem
Rengardes avatar
Citat:

Vad skulle vara en mer gångbar synonym till carport? För som sagt är det inte samma sak som ett garage, och "parkeringsplats" är alltför generiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in