2024-07-07, 08:49
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
En fras jag hört flera gånger i WT-sammanhang är "slå dig ner och känn dig nedslagen".

Det där sorterar jag som pappahumor.
”Ta en stol och slå dig ner i soffan”.

Skåningar har ofta något tick att avsluta exakt alla menings med hängerdume eller hängerdumepovajasaj.
Citera
2024-07-07, 09:01
Medlem
brunnsangs avatar
Anläggaren som stått ute med sin spade i regnet dn hel vecka och sedan lägger upp en bild på en plankstek och en falcon från lokala pizzerian taggat med "work hard play hard"
Citera
2024-07-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Kalla sin fru för "Kärringen" eller "Regeringen".
Åh fy fan, eller "morsan"
Bodde intill ett WT-par när jag var liten, "mannen" i huset som naturligtvis hette Janne vrålade alltid -MORSAN!!! När han ville nåt. Hon gick också under benämningen kärringen eller regeringen.
Citera
2024-07-07, 09:27
Medlem
Jag känner igen många av uttrycken från min barndom på 1980-talet. Det doftar kompisarnas gillestuga om dem, så kanske flera av dem kom från populära filmer och program som nöjesmasakern och hipp hipp?

Antingen växte jag upp bland en massa wt utan att inse det, eller så finns 80-talshumorn bara kvar hos dem som ni kallar för wt. Vi andra är antingen helt humorlösa eller har en humor som kommer att ses som wt om 40 år.

Det får.mig att fundera över åldern på dem som ni kallar för wt: är det ungdomar som har tagit över sina föräldrars 80-talshumor/uttryck, eller är det 70-talister som har fastnat i sin barndoms gillestuga och har kvar samma jargong som för 40 år sedan?

Sedan blir jag självklart nyfiken på kungen och hans vänner - vilka uttryck kännetecknar dem?
Senast redigerad av ViolinaX 2024-07-07 kl. 09:39.
Citera
2024-07-07, 09:40
Medlem
StigEngstroms avatar
Folk som gått livets hårda skola på facebook och fortfarande inte fattat hur illa wt-stämpel det är.
Citera
2024-07-07, 09:45
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Kalla sin fru för "Kärringen" eller "Regeringen".
Och sovrummet för ”Verksta’n”.
Citera
2024-07-07, 10:01
Medlem
Inlägg som börjar med en hälsningsfras sätter mig i omedelbart beredskapsläge om inte annat.
Citera
2024-07-07, 10:13
Medlem
Dutertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Vad skulle vara en mer gångbar synonym till carport? För som sagt är det inte samma sak som ett garage, och "parkeringsplats" är alltför generiskt.

Biltak
Citera
2024-07-07, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Folk som gått livets hårda skola på facebook och fortfarande inte fattat hur illa wt-stämpel det är.

Intressantas är att WT finns inte ens som benämning till Sverige. WT är en amerikanska förteelse. Svensk arbetsklass tjäna väldig bra, inte sällan har det både villa,volvo och vove.

Men en klar WT symbol är män som bär baseball keps och massor med tattueringar.

Jag tycker man skulle börja prata mer om Black Trash, det är ett större samhälles problem. Värdelösa invandrare ifrån 3:e världen som bara är en belastning. Det stora köttberget av MENA invandrare, som inte gör ett skit för Sverige utan är bara en stor rödsiffra i statens och kommunens budget.
Citera
2024-07-07, 10:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Intressantas är att WT finns inte ens som benämning till Sverige. WT är en amerikanska förteelse. Svensk arbetsklass tjäna väldig bra, inte sällan har det både villa,volvo och vove.

Men en klar WT symbol är män som bär baseball keps och massor med tattueringar.

Jag tycker man skulle börja prata mer om Black Trash, det är ett större samhälles problem. Värdelösa invandrare ifrån 3:e världen som bara är en belastning. Det stora köttberget av MENA invandrare, som inte gör ett skit för Sverige utan är bara en stor rödsiffra i statens och kommunens budget.

Fast det är ju det som är tanken bakom begreppet WT: en WT är en vit person som lever lika bedrövligt som en babbe.
Så en äkta WT är typ via rappare (läs Einar) om du frågar mig.
Citera
2024-07-07, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Fast det är ju det som är tanken bakom begreppet WT: en WT är en vit person som lever lika bedrövligt som en babbe.
Så en äkta WT är typ via rappare (läs Einar) om du frågar mig.

WT är mer en "kulturell" sak. Dvs man är klassisk Svensk slödder med låg moral, svär mycket. Svenska som prata Rinkeby svenska gör det väl dom uppväxta där och måste pasar in. Man bör oxå ställa fråga, varför lever i Svenska ens i fattigdom 2024?

Det bero på att man ha bedrivit en allt för gerenösa asylpolitik, dvs tagit det absoluta bottenskrapet ifrån 3:e världen låtit det få tära sönder Svenska välfärd. Om vi hade haft politiker som hade byggt muran istället för hetsa massorna med att vi skall öppna vårt hjärtan, då hade vi haft Mexico kriminalitet i Sverige idag. Allt jävla MENA har tärt sönder Sverige.

Dom här problemen vi har idag fannns inte på 70 och 80 talet, då det Svenska samhället vara homogent. Mångkulturen är en cancerböld för ett välmående land.
Citera
2024-07-07, 10:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Tjejer som är helt fulla av tatueringar.
Väldigt trist att se, en för övrigt söt tjej som har hela armen tatuerad med en massa kladd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in