2025-01-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Tråden har dött lite nu sen han stängde kanalen, så jag antar att målet är uppnått för honom. Slipper all uppmärksamhet och kan sitta och mala framför kameran i fred.
Lugn bara lugn
Den blommar nog upp vid nästa nedgång
Det är ju då det blir intressant
Just nu är det nog fest i Falkenberg
Citera
2025-01-17, 07:41
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Just nu är det nog fest i Falkenberg
Det blev nog en bit smörgåstårta inne i bastun!
Eftersom den gode AA verkar vara en risktagare och gambler kan man fråga sig varför han inte har gett sig in på hävstångs instrument, turbo warranter och sån skit?

Han är ju trots allt börsguden och har förmågan att se vad som komma skall! Då kan man tjäna pengar med en bull x18
Citera
2025-01-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det blev nog en bit smörgåstårta inne i bastun!
Eftersom den gode AA verkar vara en risktagare och gambler kan man fråga sig varför han inte har gett sig in på hävstångs instrument, turbo warranter och sån skit?

Han är ju trots allt börsguden och har förmågan att se vad som komma skall! Då kan man tjäna pengar med en bull x18
Saken är att han vet inte ens om att detta finns. Han vet aldrig någonting när folk frågar.
Citera
2025-01-17, 08:52
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Saken är att han vet inte ens om att detta finns. Han vet aldrig någonting när folk frågar.
Kan va så!
Citera
2025-01-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Var väl i december som det gick riktigt bra någon dag, han gav sig själv en lön på 75 000 (uttalade "75 000" på ett enormt drygt sätt) och något senare var det en lång genomgång där det berättades om hur han inte skulle låta huvudportföljen växa sig för stor. Detaljer om vilken nivå som var max, vad han skulle göra med pengarna osv. Det var viktigt att portföljen bara var värd någon enstaka miljon så den fortfarande var "snabb" och "rörlig", hade han varit stockholmare hade nog uttrycket agil används.
Lät som en 18-åring som just upptäckt börsen satsat sina tusenlappar på SBB.

Jag håller med, jag har gjort en bedömning och vill ge lite tips till AA. Videon innehåller mycket självgodhet och en hel del upprepningar.

Exempel:

Självgodhet:
AA framhäver sig själv som framgångsrik, både genom sina investeringar och sin självutdelade lön. Kommentaren om att han "älskar kameran" och att han gör ett "vansinnigt bra jobb" förstärker detta intryck.

Upprepningar:
AA återkommer flera gånger till samma poänger, t.ex. att han gillar att låna pengar, att han köper aktier när de är billiga.

Förslag till förbättring:
Skala bort onödiga upprepningar och fokusera på kärnpoängerna.
Håll tonen mer saklig och informativ, med mindre fokus på egen förträfflighet.
Tydligare struktur: Dela upp videon i tydliga delar, t.ex. "Strategi", "Affärer denna vecka" och "Tips till tittare".

https://www.youtube.com/watch?v=SZouw4tYqVw
Citera
2025-01-17, 11:55
Medlem
Finns många bra tips här som skulle göra AA gott.
Men eftersom han tror sig stå över alla andra när det gäller skicklighet, så blir han bara förolämpad och är tydlig med att han INTE VILL HA NÅGRA RÅD AV ANDRA
Själv tänker jag alltid att "bra kan alltid bli bättre" och "alla kan lära sig nått av alla", men det är jag det.
Nu ser jag att han lagt ut en ny video (man får ju ett litet smakprov inledningsvis), där han tycker att han måste dra ner på risk/belåning, eller nått sånt. Men känner jag AA rätt så kommer sanningen fram en bit in i videon där han i själva verket menar tvärtom.
Han brukar ju göra så efter en tids framgång, att han ska framstå som lite nervös, men sen kommer samma självgoda sida fram när man lyssnat ett tag.
Skulle det nu vara så att han verkligen tänkt om (vilket jag inte tror) så har han gjort sig själv en stor tjänst, genom att tagit intryck av Flashbacks samlade expertis
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-17 kl. 12:09.
Citera
2025-01-17, 16:51
Medlem
Någon i tråden som betalar och vet vad han har för innehav just nu?
Citera
2025-01-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Jag tittar på bilderna Jag orkar inte 30 minuters tugg om samma aktier om o om igen. Han går in i veckan med EK på 900K, belåning 1.826K dvs 33/67% Därtill en krympande buffert på ca 400K med ca 42% EK. (har missuppfattat summan i denna tidigare eller så missuppfattar jag den här gången. )

Stora innehav är: AMD, BHG, Hexatronic, K-Fastiheter, Nobia, Nibe och Transtema.

Han är väldigt nöjd med att företagsportf är värd mer än förra veckan trots nedgången - det var enkelt fixat med ännu mer belåning

Han avslutar med att läget är ett helvete, återstår att se om det utvecklas till ett katastrofalt helvete eller åt det bättre hållet

Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74

Se ovan. Han verkar inte gjort några större ändringar under veckan. De senaste positiva dagarna har gett utökat belåningsutrymme. AA har dock is i magen och vill inte öka risken ytterligare. Tom AA tycker risken i portföljen är lite väl hög just nu. MEN om det kliar för mycket i fingrarna kanske utnyttjar han belåningsutrymmet till att köpa trygga Transtema

Någon (som jag tror är släkt med AA då de har samma efternamn) kommenterar under dagens medlemsvideo att Nordnet har de mest generösa reglerna för belåning. Har man en portfölj med ett antal olika jämt fördelade innehav ökar belåningsutrymmet bara av den anledningen.
Citera
2025-01-17, 18:23
Medlem
Citat:
Se ovan. Han verkar inte gjort några större ändringar under veckan. De senaste positiva dagarna har gett utökat belåningsutrymme. AA har dock is i magen och vill inte öka risken ytterligare. Tom AA tycker risken i portföljen är lite väl hög just nu. MEN om det kliar för mycket i fingrarna kanske utnyttjar han belåningsutrymmet till att köpa trygga Transtema

Någon (som jag tror är släkt med AA då de har samma efternamn) kommenterar under dagens medlemsvideo att Nordnet har de mest generösa reglerna för belåning. Har man en portfölj med ett antal olika jämt fördelade innehav ökar belåningsutrymmet bara av den anledningen.
Tackar! Ja det är ju spännande att följa..
Tur man kan tänka själv och inte göra likadant…
Citera
2025-01-17, 18:46
Medlem
Citat:

Ser man på, ett klokt beslut av AA när det gäller belåningen. Bara nyttigt att han är inne och läser här ibland uppenbarligen
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-01-17 kl. 19:17.
Citera
2025-01-17, 22:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74

Det går åt skogen för han. Nej, jag betalar inte 99 kr för surr per månad. Hör det nog tillräckligt på jobbet. Men att läsa på titlarna så är det minus på hans konto.
Citera
2025-01-18, 11:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Har KA lämnat Youtube nu?
Han har inte gjort en film på 5 dagar och näst sista filmen var 12 dagar sedan. Det brukar ju stå "Endast för medlemmar" när han lägger upp filmer. Sicken bedragare! "Bli medlääääm för niti niieee kronor per måååånad så kan du ta deel av konkursalytikerns filmer"...sedan slutar han göra filmer.

Jag måst beundra KA för att vara årets bluff och alla gick på det.

Edit:
På sin Patreon skriver han Hexatronic - Inte lika intressant längre. Oj oj...tänk all förlust som han har gjort. För någon månad sedan så var Hexatronic hjälten i hans portfölj. Hans portfölj är ca 60% Hexatronic.... Inte bra det här! AA blir KA - Konkursanalytikern
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2025-01-18 kl. 11:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in