2025-10-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han säger det ligger längre bort än han tänkt sig. Vill minnas att han nämnt någon gräns på 10 mil från Falkenberg som gräns, så troligen lägre bort. Det lär inte vara något dyrt hus, AA verkar ju också se sina ekonomiska begränsningar Det ligger i ett område med sjöar men ingen strandtomt.

Här berättar han om huset: https://youtu.be/fkcSRLIxolg?si=4AQjxljGFQdOV0Xv
Tack ska du ha för klippet. Det är alltså ett "hobbyhus" och han övar på argumentationen gentemot skatteverket för att ha huset på firman.
Citera
2025-10-28, 20:02
Medlem
Här är ett hus som svarar mot beskrivningen. https://www.hemnet.se/bostad/fritids...lt-12-21611032
Pris 595k. Budgivning pågår. Ligger också ute i skogen.
Dock ligger det på ofri grund och jag blev inte kär i huset, men AA har kanske en annan smak än jag har. Mot att det är rätt hus talar också att AA inte vill renovera, och här kan man använda en målarpensel.

Banken är nog tveksam till ett objekt som detta. Ofri grund är inte bra.
Citera
2025-10-28, 20:08
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Här är ett hus som svarar mot beskrivningen. https://www.hemnet.se/bostad/fritids...lt-12-21611032
Dock ligger det på ofri grund och jag blev inte kär i huset, men AA har kanske en annan smak än jag har. Mot att det är rätt hus talar också att AA inte vill renovera, och här kan man använda en målarpensel.

Vore skoj om olika medlemmar här på loserville köper varenda jäkla stuga AA lägger bud på. 😉
Citera
2025-10-28, 20:10
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift

Ofri grund (arrendetomt) kan man inte belåna! Banken har ingen kontroll över en sådan konstruktion och därmed inga möjligheter att ta över den om aktiemiljonären kör slut på pengar!
Citera
2025-10-28, 20:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Vore skoj om olika medlemmar här på loserville köper varenda jäkla stuga AA lägger bud på. 😉

Det räcker väl att buda emot så att priset trissas upp så att banken säger nej och han tvingas dra sig ur?

För hans eget bästa, så klart.
Citera
2025-10-28, 20:24
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det räcker väl att buda emot så att priset trissas upp så att banken säger nej och han tvingas dra sig ur?

För hans eget bästa, så klart.

Bra idé 😉
Citera
2025-10-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Ofri grund (arrendetomt) kan man inte belåna! Banken har ingen kontroll över en sådan konstruktion och därmed inga möjligheter att ta över den om aktiemiljonären kör slut på pengar!
Ja, men märk att detta är en fastighet (Småland, lite mer än 100km, budgivning) som svarar mot signalementet. Men det kan vara ett helt annat "hobbyhus" han är ute efter.
Citera
2025-10-28, 21:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han säger det ligger längre bort än han tänkt sig. Vill minnas att han nämnt någon gräns på 10 mil från Falkenberg som gräns, så troligen lägre bort. Det lär inte vara något dyrt hus, AA verkar ju också se sina ekonomiska begränsningar Det ligger i ett område med sjöar men ingen strandtomt.

Här berättar han om huset: https://youtu.be/fkcSRLIxolg?si=4AQjxljGFQdOV0Xv
Första gången jag såg honom och HÖRDE. Hur orkar någon lyssna. Så låångsaaam och omständig.
Citera
2025-10-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Första gången jag såg honom och HÖRDE. Hur orkar någon lyssna. Så låångsaaam och omständig.
Många saker här i världen är obegripliga. Som tex att 500 personer betalar 99 kr varje månad för detta
Citera
2025-10-29, 10:45
Medlem
Vilken besvikelse om han vinner och dom inser att han vill betala med fantasipengar lånade av banken .Då är det dax för mäklaren o börja om igen ..Hur tänker han nu ? Eller drömmer han ,hitter på ?
Citera
2025-10-30, 23:34
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekniskanalytiker
Vilken besvikelse om han vinner och dom inser att han vill betala med fantasipengar lånade av banken .Då är det dax för mäklaren o börja om igen ..Hur tänker han nu ? Eller drömmer han ,hitter på ?
Det är då fantasi möter verkligheten som kräver cash, avbetalningsplaner och sån trivialia! Bättre han sitter i sin bastu och leker gud än att han frontar verkligheten!
Citera
2025-10-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det är då fantasi möter verkligheten som kräver cash, avbetalningsplaner och sån trivialia! Bättre han sitter i sin bastu och leker gud än att han frontar verkligheten!
Kanskje han skal inn i fastighetsbransjen? Liker lån. Kjøp av billig hus kan gi lån høyere enn kjøpesum om den er kjøpt under takst. Da kan han lånefinansiere kjøp av flere aksjer i Hexatronic. I så fall må ektefellen kausjonere for lånet siden analytikern ikke har fast inntekt. Arrendetomt er ikke bra pga årlige utgifter til tomten eventuelt kjøpes i framtiden. Mulig leie ut stuen men må bruke penger på oppussing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in