2025-03-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Visa mig lite siffror då. Hur mycket har AAA då?
Vilken siffra vill du ha? Vi bor i Sverige, alla aktiebolags siffror är offentliga och väldigt lätta att hitta. Det tog mig ungefär sjutton sekunder att hitta AAs bolag och hans bokslut sedan 2019 på allabolag.se
Citera
2025-03-30, 21:53
Medlem
En tuff vecka som innebar att AA förlorade 165K är till enda. Även ett kvartal är slut. AAs utveckling det första kvartalet är -329K (-31%) före uttag och -351K (-33%) efter uttag. Han går in i det nya kvartalet med 720K (39%) EK och 1128K (61%) lån. Detta avser de "8 portföljerna". Företagsportföljen, som ingår där, är nere på 325K i ek.

Buffert 155K + belåning.

Stora innehav: Hexatronic, AMD, Nobia och Transtema.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vilken siffra vill du ha? Vi bor i Sverige, alla aktiebolags siffror är offentliga och väldigt lätta att hitta. Det tog mig ungefär sjutton sekunder att hitta AAs bolag och hans bokslut sedan 2019 på allabolag.se

Jag tänkte vad AA har för kapital just nu.
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
En tuff vecka som innebar att AA förlorade 165K är till enda. Även ett kvartal är slut. AAs utveckling det första kvartalet är -329K (-31%) före uttag och -351K (-33%) efter uttag. Han går in i det nya kvartalet med 720K (39%) EK och 1128K (61%) lån. Detta avser de "8 portföljerna". Företagsportföljen, som ingår där, är nere på 325K i ek.

Buffert 155K + belåning.

I en post nära dig.
Citera
2025-03-30, 21:54
Medlem
Citat:
Är inte medlem så någon annan kanske vet mer exakt, men jag tror hans företagsportfölj har typ en halv miljon kvar av hans egna pengar och resten är belåning.

Så jaa att ta ut 40-50 papp i månaden kan bli... Intressant att försöka lösa

edit: tack enuddafigur som vanligt! Dina updates är mycket uppskattade.
Citera
2025-03-30, 21:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Buffert 155K + belåning.

Så hans kapital har minskat rejält?
Citera
2025-03-30, 21:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
I en post nära dig.

Vi skrev på samma sekund. Såg den nu. Tack.
Citera
2025-03-30, 21:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Oj! Kolla kommentarerna: https://www.youtube.com/watch?v=ATCYHBcK6hM

Snackar om att folk dissar han.
Citera
2025-03-30, 21:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

600k nu men han räknar med att kunna förvalta det så att han varaktigt ska kunna få ut 40-50k netto i månaden av det. Han anser sig vara skicklig nog att fixa det men då undrar man ju varför han hamnat där han är nu?

Det känbs som att hans tur tagit slut men inte hans övetro på sig själv.

Inte betalar jag 99 kr i månaden för att följa när denfär blyzeppelinaren går under när jag kan få gratis uppdateringar i frågan här!
Citera
2025-03-30, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Är inte medlem så någon annan kanske vet mer exakt, men jag tror hans företagsportfölj har typ en halv miljon kvar av hans egna pengar och resten är belåning.

Så jaa att ta ut 40-50 papp i månaden kan bli... Intressant att försöka lösa

edit: tack enuddafigur som vanligt! Dina updates är mycket uppskattade.

Citat:
Minskar katastrofalt mycket. Sen finns det frågetecken kring hans uttag. Han har inte tagit ut mycket än och skjuter på det hela tiden. Visst lite har han tagit från bufferten o lite från portföljerna. Möjligen är det intäkterna från Youtube o Paetreon som täcker upp. Eller så får sambon dra ett stort lass

Citat:
Vi skrev på samma sekund. Såg den nu. Tack.
Citera
2025-03-30, 22:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
600k nu men han räknar med att kunna förvalta det så att han varaktigt ska kunna få ut 40-50k netto i månaden av det. Han anser sig vara skicklig nog att fixa det men då undrar man ju varför han hamnat där han är nu?

Det känbs som att hans tur tagit slut men inte hans övetro på sig själv.

Inte betalar jag 99 kr i månaden för att följa när denfär blyzeppelinaren går under när jag kan få gratis uppdateringar i frågan här!

Jo. Jag ser på hans film nu. 600 lök kvar och 40-50k utgifter per månad. Få se...han klarar sig inte tills Jul. Då är pengarna slut!

Men han kanske kan låna mera pengar och blåsa bankerna?

Jag visste att han skulle komma tillbaka till Youtube!
Citera
2025-03-30, 22:33
Medlem
Citat:

Buffert 155K + belåning.

Inte menat att strö salt i såret, men snubblade över en public video (fick den som förslag när jag surfade till Youtube) där rubriken lyder "det har aldrig varit enklare att tjäna pengar på börsen" där budskapet handlar om att 90% är yra höns och 10% är vinnare (postat för 5 månader sedan).
Håller med om det sista (mest psykologi på kort sikt, som man kan dra nytta av när kurserna körs upp och ner).
Håller bara delvis med om det första, för så länge vi är i en bullmarknad så är det ingen konst att vara aktiexpert.
Men den dagen vi får ett trendbyte som håller i sig (inte bara smårekyler som nu), så kommer agnarna att sållas från vetet, och det är då det är upp till bevis.
Onekligen en spännande vecka att vänta är det oavsett, och känns som den kan sluta hur som helst.
Och oavsett hur det går för AA så är han ändå en vinnare som tajmade covidkraschen perfekt, och kunde "köpa" sig 4-5 års semester för vinstpengarna, eller vad det nu exakt blev.
Snart får han även tillgång till tjänstepension, plus att hans kanaler kanske kan fortsätta växa, så det reder sig nog även om portföljen skulle nollas !?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-03-30 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in