2025-03-23, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Jag tror inte AA är helt dum i huvudet. Någon form av intelligens bör där finnas, men det som spelat honom väl ett antal gånger är hans vilja att ta på sig risk. Dumdristig, skulle jag vilja kalla det. Ungefär som en person som spelat Rysk Roulette under ett par månaders tid och klarat sig, och börjat ta för givet att det alltid kommer vara så.

Men om jag får gissa, tror jag även AA förstår åt vilket håll det barkar. Hans video om att han haft en "livstids semester" de senaste fyra åren han varit arbetsfri, tolkar jag som hans sätt att intala sig själv att han redan vunnit, oavsett vad som händer. Och visst skulle han ha rätt i det.

Någon diagnos finns där med 100% säkerhet. Killen gick från att jobba 100h i veckan, 7 dagar till att jacka ur sig helt. Han har bara två lägen. Av eller På.

Personligen är jag inte beredd att chansa hus och hem på det här sättet, utan tar det successivt. Har sedan 2018 byggt upp en portfölj med +100 bolag som är värd lite drygt 5M, och som kommer vara värd runt 7 om c:a två år enligt min prognos. Har kunnat gå ned i arbetsbörda och jobbar numera en dag i veckan vilket betalar räkningarna. I år fyller jag 50. Frihet för mig är att kunna frigöra min tid som jag kan spendera som jag vill, men för mig är det inte svart eller vitt som det verkar vara för för 'favoritanalytiker'...

Hur som helst så håller jag på AA och hoppas han åtminstonde håller sig flytande, för det är en följetong rolig att följa. Helt klart.
Håller med dig, det är en rolig följetong helt klart.
Får se hur hexatronic aktien reagerar denna vecka efter vice vd sålt av en del..
Citera
2025-03-24, 09:40
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Håller med dig, det är en rolig följetong helt klart.
Får se hur hexatronic aktien reagerar denna vecka efter vice vd sålt av en del..
Råttorna lämnar skeppet Hexa. Nu har en insyns-närstående också sålt idag för 24 miljoner.

Htro ner nära -3 %, Tramstema ned -1.3, Nobia ned -1.5 till och med Nibe ned marginellt -0.8. Så massivt överbelånat igen.

Ja vi såg det inte komma lol.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-03-24 kl. 09:44.
Citera
2025-03-24, 10:43
Medlem
Ingen som tänkt tanken på om AA tillhör Hexans blankare? Lite jojjo upp och ner verkar han handlat enl tidigare videor.
Citera
2025-03-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AA är hittills i år ned med -15% / -164K före uttag och -17% / 186K efter uttag. AA går in i sista veckan i mars med 885K i EK och 1.683K i lån (34/66%) tot 2.568K. Av detta är 413K Hexatronic. AMD, Nibe, Nobia, Nvidia är andra stora innehav. AA äger också Hexatronic för 140K i bufferten och tjänstepensionen.

Buffert 180K + belåning.

Klok kille det där med Hexatronic, Nibe och Nobia. Riktiga kursraketer senaste åren.
Citera
2025-03-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Klok kille det där med Hexatronic, Nibe och Nobia. Riktiga kursraketer senaste åren.

Har den trötta gubben sålt Amd?
Citera
2025-03-24, 18:44
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Får vi ju inte hoppas. Upp 7% idag. Jag kom ju in för att skriva att paddan äntligen fått lite medvind.

Själv köpte jag några på 105 (obelånat)
Citera
2025-03-24, 19:47
Medlem
Citat:

AMD är ett av AAs största innehav och de tillsammans med Nvidia räddar honom från att bli överbelånad idag.
I pensionsportföljen har ett av de största (möjligen störst) innehaven varit Tourn. Det är den aktie som AA tror har absolut högst potential men han erkänner att den också har större risk. Det innehavet har AA sålt idag och köpt ytterligare Hexatronic för.
Citera
2025-03-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RESILIENS
Tveksamt om gubben ens läser balansräkningar och kassaflödesanalyser innan han köper aktier och laddar upp videoanalyser till sina fans. Ja, och sen var det Tourn International - a.k.a. "The leading influencer tech company in the nordics". Det här kan bli spännande!
Hans analysmetod verkar vara att strunta i balansräkningar men istället tänka på hur samhället utvecklas. Det ska byggas mer - alltså Nobia och bhg. Energi blir dyrt - alltså Nibe

Inte helt fel enligt mig, men sedan går det snett. Strategin är långsiktig, men han byter aktier som andra byter underkläder. Han belånar så hårt att han kan bli av med huset. Fullständigt ansvarslöst.

Han verkar inte sova på nätterna, det är då han får ut sina videor.

Hoppas det går bra för AA i alla fall.
Citera
2025-03-25, 07:38
Medlem
AA är ju en svingtrader.
Han säljer och köper varje dag.

Ett bolag går ner 3 %
Då köper han mer och säger ” större potential nu ”
Vilken clown han är alltså 🤣
Han kommer förlora allt. Tyvärr.
Citera
2025-03-25, 08:46
Medlem
Citat:
AA är ju en svingtrader.
Men han säger att han jobbar på två års sikt!
Citera
2025-03-25, 10:38
Medlem
Citat:
AA är ju en svingtrader.

Ett bolag går ner 3 %
Då köper han mer och säger ” större potential nu ”
Vilken clown han är alltså 🤣
Han kommer förlora allt. Tyvärr.

Oftast har han ju inget val eftersom han hela tiden envisas med att ligga på gränsen, och därför blir överbelånad hela tiden.
I de fallen verkar det som att han säljer det som sjunkit minst, och gärna lite extra, så han även kan passa på att öka i det som rasat mest.
"fallande knivarnas strategi" personifierat och raka motsatsen till "let the trend be your friend" !?
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-03-25 kl. 10:56.
Citera
2025-03-25, 13:47
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Oftast har han ju inget val eftersom han hela tiden envisas med att ligga på gränsen, och därför blir överbelånad hela tiden.
I de fallen verkar det som att han säljer det som sjunkit minst, och gärna lite extra, så han även kan passa på att öka i det som rasat mest.
"fallande knivarnas strategi" personifierat och raka motsatsen till "let the trend be your friend" !?
Det är dessutom omöjligt att trada efter eget sinne när banken hela tiden kommer in och tvångsförsäljer. Det blir efter bankens sinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in