2024-12-09, 19:40
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
😁 då får han ju sämre intäkter på YouTube för dom räknar väl på visningar?
Förresten är det nån som verkligen tittar på hans videor utan att speeda upp till minst dubbla hastighet?
Han ju otroligt seg när han babblar…
Han kanske räknar med att trollen kommer att betala för att följa dramat han skapat.
Men bara så ni vet så bryr han sig inte om vad folk säger.
Citera
2024-12-09, 19:47
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
😁 då får han ju sämre intäkter på YouTube för dom räknar väl på visningar?
Förresten är det nån som verkligen tittar på hans videor utan att speeda upp till minst dubbla hastighet?
Han ju otroligt seg när han babblar…

Det skulle innebära inkomstbortfall och i längden döden för hans kanal. Inga nya tittare innebär inga nya subs, patreons och medlemmar som betala för sig, han kommer bara förlora betalande medlemmar på sikt och även vanliga subs eftersom ingen ändå kommer kunna se det.

Det är väldigt tydligt att han tvärt emot vad han säger bryr sig jävligt mycket om vad andra tycker och tänker om honom på internet.

Jag har svårt att se att han gör verklighet av detta, det skadar han själv mest. Men vi får väl se.

Tycker personligen det vore tråkigt om han gjorde det.
Citera
2024-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Det skulle innebära inkomstbortfall och i längden döden för hans kanal. Inga nya tittare innebär inga nya subs, patreons och medlemmar som betala för sig, han kommer bara förlora betalande medlemmar på sikt och även vanliga subs eftersom ingen ändå kommer kunna se det.

Det är väldigt tydligt att han tvärt emot vad han säger bryr sig jävligt mycket om vad andra tycker och tänker om honom på internet.

Jag har svårt att se att han gör verklighet av detta, det skadar han själv mest. Men vi får väl se.

Tycker personligen det vore tråkigt om han gjorde det.
Jag har tittat på typ 10 minuter totalt av hans snack och måste medge att han är sympatisk och lite kul. Men inte mer än så och verkligen inget att ta efter för att investera. 😂
Citera
2024-12-09, 21:28
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag har tittat på typ 10 minuter totalt av hans snack och måste medge att han är sympatisk och lite kul. Men inte mer än så och verkligen inget att ta efter för att investera. 😂

Jag tycker han gör intressanta analyser.
Sedan 2021 har han satsat 1 miljon och tjänat ytterliggare två miljoner, vilket ger 200'% i avkastning.

Han har nu en miljon kvar. Lika mycket som när han startade.

Hatten av
Citera
2024-12-09, 21:35
Medlem
Bunnys avatar
AA är rolig att följa, en lustig liten farbror med en synnerligen uppblåst självbild. Hans bolagsanalyser ger jag inte mycket för men imponeras av hans skicklighet att bygga sin youtubekanal och tjäna pengar på den.
Citera
2024-12-10, 00:58
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Någon som har hans riktiga namn?
Citera
2024-12-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddstrumpa1337
Någon som har hans riktiga namn?

https://www.ratsit.se/19711101-Magnu...LR-X7-GUJ2P2p8
Citera
2024-12-10, 03:47
Medlem
SIMBAPOWER2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
En av de mest kontroversiella personligheterna inom aktier och ekonomi i Sverige är Youtubern Aktieanalytikern, som har en Youtube-kanal som heter just Aktieanalytikern. Han pekas i maktbarometern ut som den tredje mest inflytelserika Youtube-influencern i ekonomi.

Aktieanalytikern laddar upp videos nästan varje dag där han framför en rumsavdelare pratar om främst aktier. Han använder sig av en extremt riskfylld strategi där han köper aktier som gått ner mycket och belånar portföljen maximalt.

Aktieanalytikern anser sig vara "Fire" men eftersom hans aktieportfölj efter flera dåliga år nu bara är värd ungefär 1 miljon kronor och han har levnadsomkostnader på 40-50 tusen per månad är han beroende av extremt hög avkastning för att inte behöva återgå i arbete.

Vad anser ni om Aktieanalytikern och dennes strategi? Tror ni han kommer klara att försörja sig på portföljen även på lite längre sikt?

https://medieakademin.se/wp-content/...onomi-2023.pdf

https://www.youtube.com/@Aktieanalytikern

Känner inte till honom men ekvationen med ett portföljvärde på 1miljon kr och levnadskostnader på 40-50 000kr är omöjlig. Kanalen måste vara väldigt lönsam om det ska kunna gå ihop isf.
Citera
2024-12-10, 09:17
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Jag tycker han gör intressanta analyser.
Sedan 2021 har han satsat 1 miljon och tjänat ytterliggare två miljoner, vilket ger 200'% i avkastning.

Han har nu en miljon kvar. Lika mycket som när han startade.

Hatten av

Du kan behålla hatten på. Efter att ha sett hans "veckorapport" kan jag konstatera att det bara handlar om slump, tur och enorm riskvillighet när han med belåning och högriskinvesteringar hade tur något år för att sedan haft flera katastrofala år i följd. Dessutom verkar han fastnat i den typen investeringar som fungerade under covid och nollränta men vägrar inse hur fel han har nu.
Citera
2024-12-10, 14:30
Medlem
Nu blir det spännande igen hur han agerar på nedgång
Gillade en kommentar för någon vecka sedan
Använder du alltid strategin att fånga fallande knivar ?
Svar
: Den strategin har jag aldrig provat
Han har ju ändå lite humor AA
Mannen som gav belåning ett ansikte
Citera
2024-12-10, 15:56
Medlem
Då aktieanalytikern är en offentlig person så får man räkna med att man syns mer i alla möjliga håll och pratas om, även din familj kommer tas upp publikt när du går på bio med frugan med mera (se se och hör)

Grattis du är en kändis nu.
Citera
2024-12-10, 16:24
Medlem
Klas-Vegass avatar
Men vi kan ju försöka vara snälla oavsett hur det går. Går det åt pipan så är det ju intressant att följa det med så skräm inte bort honom.

Go aktieanalytikern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in