2025-03-30, 13:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Börjar bli orolig på riktigt för AA”s hälsa.
Vad händer då hans pengar ligger på 0?
Han har ju haft suicidtankar.

Bör vi kontakta vården eller något ?
Seriösa svar

Han ljuger bara för att skapa en snyfthistoria om att han har haft det hårt. Nej, han har haft det jävligt enkelt ska du veta. Han är en soffliggare som drömmer om att bli rik.

Låt dig inte luras av underklassens falska knep att roffa åt sig andras pengar via snyft. Det har skett band annat via den Rödgröna regeringen och nu via detta: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...hit-barnbarnen
Citera
2025-03-30, 14:02
Medlem
Jag tittade på hans senaste video "Mina pengar räcker inte länge till". Enligt den har han 600tkr kvar och han han förbrukar 40-50 tkr/mån. Fem bilar o tre motorcyklar.

Hur kan han förbruka så mycket pengar? han berättar inte om dyra semesterresor eller spa-behandlingar. Inga dyra konserter. Han är ju alltid hemma och gör videor, så knappast plats för en vecka i Sälen.

Han köper väl inte sina bilar på avbetalning?
Citera
2025-03-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag tittade på hans senaste video "Mina pengar räcker inte länge till". Enligt den har han 600tkr kvar och han han förbrukar 40-50 tkr/mån. Fem bilar o tre motorcyklar.

Hur kan han förbruka så mycket pengar? han berättar inte om dyra semesterresor eller spa-behandlingar. Inga dyra konserter. Han är ju alltid hemma och gör videor, så knappast plats för en vecka i Sälen.

Han köper väl inte sina bilar på avbetalning?
Föreslår att du tittar på videon en gång till isåfall för han berättar tydligt vad pengarna går åt till. Kolla från 4:30 och en halvminut framåt.
Citera
2025-03-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han ljuger bara för att skapa en snyfthistoria om att han har haft det hårt. Nej, han har haft det jävligt enkelt ska du veta. Han är en soffliggare som drömmer om att bli rik.

Låt dig inte luras av underklassens falska knep att roffa åt sig andras pengar via snyft. Det har skett band annat via den Rödgröna regeringen och nu via detta: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...hit-barnbarnen

Tycka vad man vill om AA, men här anser jag att du har fel. Grovt dessutom. Som jag skrivit tidigare har AA två lägen. Av eller På. När han drev sitt hemtjänstbolag jobbade han och frugan 7 dagar i veckan, typ 100 timmar. Han har själv sagt att hans fru fick nog av att vara en 'ofrivillig entreprenör', och AA själv drog ju på sin en hjärtinfarkt. Så jag vill absolut inte påstå att han är någon 'soffliggare som drömmer om att bli rik'. Andra diagnoser finns där säkert gott om, men han verkar absolut inte vilja 'roffa åt sig andras pengar via snyft' - han tror säkert genuint att han hjälper andra genom sitt Youtubande, och anser säkert att 99kr i månaden för att lyssna på hans dravel är en av de bästa investeringarna någonsin. För oss som verkligen kan investera vet vi att de här 99 kronorna är mer en express-biljett till fattighuset än vägen mot miljonerna....
Citera
2025-03-30, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Tycka vad man vill om AA, men här anser jag att du har fel. Grovt dessutom. Som jag skrivit tidigare har AA två lägen. Av eller På. När han drev sitt hemtjänstbolag jobbade han och frugan 7 dagar i veckan, typ 100 timmar. Han har själv sagt att hans fru fick nog av att vara en 'ofrivillig entreprenör', och AA själv drog ju på sin en hjärtinfarkt. Så jag vill absolut inte påstå att han är någon 'soffliggare som drömmer om att bli rik'. Andra diagnoser finns där säkert gott om, men han verkar absolut inte vilja 'roffa åt sig andras pengar via snyft' - han tror säkert genuint att han hjälper andra genom sitt Youtubande, och anser säkert att 99kr i månaden för att lyssna på hans dravel är en av de bästa investeringarna någonsin. För oss som verkligen kan investera vet vi att de här 99 kronorna är mer en express-biljett till fattighuset än vägen mot miljonerna....

Håller med. Så tolkar jag också AA och hans kanal.
Citera
2025-03-30, 18:16
Medlem
Citat:
och AA själv drog ju på sin en hjärtinfarkt.

Ja långvarig stress är tyvärr förödande för hälsan.
Sen skadar det inte att äta lite nyttigare också, om man nu prioriterar hälsan, men vad man prioriterar i livet är såklart upp till var och en.
Har för mig att han sagt att han äter mediciner som ska skydda hjärta och kärl numera, så det är ju bra med tanke på att hans föda mest tycks bestå av cola, pizza och hamburgare .
Citera
2025-03-30, 18:29
Medlem
Nu får vi tro att AA får en grön dag
Annars kommer ju den här tråden att låsas / självdö
Men
2:e april är ”Liberation day”
Mera tullar från galningen over there
Knappast bra för börsen överlag
Lagom skakigt nu
Citera
2025-03-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Nu får vi tro att AA får en grön dag
Annars kommer ju den här tråden att låsas / självdö
Men
2:e april är ”Liberation day”
Mera tullar från galningen over there
Knappast bra för börsen överlag
Lagom skakigt nu

"Freddes trading" har en video om just detta, där han bollar lite olika tänkbara scenarier och förslag på hur man kan hedga portföjen.
Får bli dagens tips till AA och alla andra för den delen.
Kanske inget nytt i sig, men en påminnelse om att det kan som sagt skaka till rejält i veckan, och det är ju aldrig fel att vara öppensinnad och höra andras tankar även om man alltid ska TÄNKA SJÄLV när man väl tar ett beslut.
Som sagt, alla kan lära sig nått av alla, hur litet eller stort det än må vara
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-03-30 kl. 19:04.
Citera
2025-03-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Belåningen på NN är närmare 6 än 4. Men säg 5,3 % för att vara konservativa.

Han menar ju att han lever flott också och tar ut en massa pengar.

Med ”Portföljbelåning Plus” kan du komma ner i 3% ränta men jag ser inte hur hans portfölj skulle kunna komma ner till den nivån då det bla är beroende av diversifiering.

Ordinarie ränta ligger på 7,1% för tillfället.
Citera
2025-03-30, 20:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Och hur vet du detta?
Jag har hört så många olika historier om han. Troligtvis är ingen sanna.
Citera
2025-03-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Och hur vet du detta?
Jag har hört så många olika historier om han. Troligtvis är ingen sanna.

Siffrorna är publika. Om du skulle orka anstränga dig lite vill säga, vilket jag betvivlar...
Citera
2025-03-30, 21:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Siffrorna är publika. Om du skulle orka anstränga dig lite vill säga, vilket jag betvivlar...

Visa mig lite siffror då. Hur mycket har AAA då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in