Jag skulle tippa att Fredrik ryker på Söndag. Igår var det fullt fokus på honom i synkarna. Det brukar vara så att fokuserar de på någon så har personen kort tid kvar. Inte mig emot om han ryker men jag gillar honom i rutan för att han är så pantad
Han fungerar även som ett varnande exempel när man uppfostrar barn.
Jag skulle tippa att Fredrik ryker på Söndag. Igår var det fullt fokus på honom i synkarna. Det brukar vara så att fokuserar de på någon så har personen kort tid kvar. Inte mig emot om han ryker men jag gillar honom i rutan för att han är så pantad
Tanken har slagit mig också. I de två senaste avsnitten har han dillat i synkarna mer än någonsin och dessutom visat att han inte är direkt bra i tävlingarna.
Jag tycker inte det ser ut som att Ci upplever sig mobbad eller utfryst i lag syd. Hon verkar glad av vad vi får se och då tror jag att hon trivs för som ni skriver är hon rak och rättfram, så hade hon upplevt sig orättvist behandlad av sydarna hade hon nog sagt ifrån eller försökt försvara sig. Är man juste och självsäker brukar man kunna hantera en sån "motgång": det är helt okej att andra inte tyckte att hennes argument om varför hon och Karin skulle ha immunitet höll, så Ci accepterade det och gick vidare. I grunden osäkra människor däremot skulle börja gråta om att det är mobbing.
Zayera däremot, vilken ful människa...
Pål - "Jag vill absolut inte vara pretentiös."
Zayera - "Fast det är ju så folk uppfattar dig ju."
Varför säger hon så? Så elak. Jag avskyr såna människor som direkt kniper en chans att trycka dit någon annan. För att hon ska må bättre måste hon konstant sänka av de hon känner sig hotad av i något sjukt försök att bryta ner Pål. Jag säger som Alex sa till Helen i förra säsongen: säg JAG. säg att JAG uppfattar dig så. Fy fan...
Ci verkar alltid vilja ha sin vilja igenom, av själviskt syfte.
Jag älskar de osjälviska och godhjärtade, jag älskar syd som gläds åt varandras segrar och att de är en sån fin grupp och jag älskar Alex som både är godhjärtad men som ändå kan vara ärlig med att han går först i vissa lägen och vill vinna Robinson.
Jag älskar att det blivit mer av ett taktikspel, vilket skapar spänning i programmet, där Pelle är en starkt bidragande faktor. Hoppas han får vara kvar länge.
Jag längtar också till söndag och nästkommande vecka.
Alex gav bort sin chans till egen vinning i hemliga lådan och gav alla en fin slutfest på Gränslandet. Jag gillar honom så mycket, han verkar ha blivit en väldigt trygg person. Hoppas han får återvända och vad händer då tro i mötet med Fredrik och Rooble? Som tror att de är bäst hahahah.
Håller med om allt, även spoilern. Det känns som att Robinson verkligen tagit en positiv vändning. Jag har inte kollat de 2-3 senaste säsongerna för allt snack om ”Familjen” som dödade allt taktikspel plus mycket mobbing. Känns som många sköna typer i år, som verkar ha samlats i lag Syd, med Pelle i spetsen.
Självklart är det en tävling. Jag menar att de enda som egentligen tjänar på att hålla igång kumbaya-stämningen är kärngruppen av typ Pelle, Gustav och Markus för då behålls status quo och de sitter säkert.
När man upprätthåller kumbaya-stämningen vågar ingen börja pakta emot kärngruppen eftersom man då ser dålig ut som förstör den härliga stämningen där alla är vänner å så mysigt.
Det är en falsk verklighet och Alma, Karin, Ci och Mark hade behövt bilda en egen pakt för att sitta säkert och skicka ut typ Pelle.
Nu åkte Alma ut istället.
Fast Karin tillhör ju Pelles pakt, hon fick en immunitet och Markus blev utan. Så din teori håller inte riktigt. Jag tror hela laget tjänar på att de har så god stämning, då kämpar de för varann. Jämför med Fredriks läggmatcher, där har vi egot nr 1.
Jag tycker inte det ser ut som att Ci upplever sig mobbad eller utfryst i lag syd. Hon verkar glad av vad vi får se och då tror jag att hon trivs för som ni skriver är hon rak och rättfram, så hade hon upplevt sig orättvist behandlad av sydarna hade hon nog sagt ifrån eller försökt försvara sig. Är man juste och självsäker brukar man kunna hantera en sån "motgång": det är helt okej att andra inte tyckte att hennes argument om varför hon och Karin skulle ha immunitet höll, så Ci accepterade det och gick vidare. I grunden osäkra människor däremot skulle börja gråta om att det är mobbing.
Zayera däremot, vilken ful människa...
Pål - "Jag vill absolut inte vara pretentiös."
Zayera - "Fast det är ju så folk uppfattar dig ju."
Varför säger hon så? Så elak. Jag avskyr såna människor som direkt kniper en chans att trycka dit någon annan. För att hon ska må bättre måste hon konstant sänka av de hon känner sig hotad av i något sjukt försök att bryta ner Pål. Jag säger som Alex sa till Helen i förra säsongen: säg JAG. säg att JAG uppfattar dig så. Fy fan...
Flesta hbtq-vänster och feminister har den där attityden, läxa upp omgivningen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!