Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-17, 07:09
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Den är mycket högljudd och naiv som sagt, man skulle kunna säga att Fredrik är ett ganska bra exempel på denna typ.
Ber om ursäkt att jag inte noterade din analys om skrikande ondska i ditt inlägg. För mej är tyst ondska mer illvillig då den som använder den i syfte att slå blå dunster i folk och övertyga dem om att "hej! Jag är hjälpsam, ödmjuk, snäll, "jag har ingen agenda", jag älskar att ge kramar...
Men så visar det sej så småningom att det är just den personen som är den mest falska och beräknande individen den här säsongen av Robinson.
Vem är det tror du?
2024-04-17, 07:13
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hur är Fredrik ond? Att vara pajas i syncar är inte ondska.
Nej exakt! Han må vara naiv med ett stort bekräftelsebehov. Visst han har kläckt många dumma grejer i syncarna. Men ond!? Nä nä nä. Det finns andra som är det.
2024-04-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Kommer nog stå mellan Mark, Pelle och Gustav och om produktionen vill ha en tjej med i finalen för att fylla kvoten så kommer Alma vara i final istället för Gustav.

Baserat på fonders fråga vem vi tror vinner säsongen. (lyckas inte citera båda så att man automatiskt får sammanhanget).

Jag tror mer på Ci och Karin än Alma. Alma är supervass på flera sätt. Men när det gäller styrka och uthållig styrka, så tror jag att Ci och Karin har bättre chanser.

Sista tävlingen brukar väl innefatta styrka och uthållighet bland annat. (Såvida Ci och Karin inte har blivit utröstade då, men jag tror att de klarar sig).
2024-04-17, 08:19
Medlem
Jag blir verkligen helt galen på Zayera. ALLT med henne slår fel hos mig (hos alla andra också?). Samtidigt är det väl enligt design att hon ska röra om i grytan...
2024-04-17, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Där ser man, när Pelle säger vårt lag så är det bara Gustav och Karin han syftar på.

Jag tror det bara är en tidsfråga innan kumbaya-stämningen i Lag Syd rämnar totalt. I gruppen talas det hela tiden om att det är alla som räknas, men alla vet ju att det inte stämmer när de väl ställs mot väggen. Det kommer nog bli ganska lömskt där med Pelle (kanske Mark?) i spetsen framöver.
Senast redigerad av CmdrSheridan 2024-04-17 kl. 08:37.
2024-04-17, 08:34
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Verkar ju upplagt för att Alex ska gå långt. Får en andra chans när han åkte ut. Har i stort sett bara varit styrke tävlingar på gränslandet.

De hade säkert bestämt innan att alla skulle tillbaka till gränslandet. Därför Anders inget sa förrän de andra gått. För nu tror dom att gränslandet inte finns längre.
2024-04-17, 08:34
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmdrSheridan
Jag blir verkligen helt galen på Zayera. ALLT med henne slår fel hos mig (hos alla andra också?). Samtidigt är det väl enligt design att hon ska röra om i grytan...

Har svårt för henne då hon
varit med i en såpa innan.
Hon valde att utgå eftersom hon var oroad över att hennes mobil skulle bli överbelastad. Sen är hon totalt puckad eftersom hon inte lyssnar på nån annan än sej själv. Superfeminista om du frågar mej.
2024-04-17, 08:36
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
De hade säkert bestämt innan att alla skulle tillbaka till gränslandet. Därför Anders inget sa förrän de andra gått. För nu tror dom att gränslandet inte finns längre.
Såklart han inte gjorde. Allt för att Alex ska gå vidare.
2024-04-17, 08:41
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Min analys:

Alex slår ut alla och vinner.

Får verkligen hoppas du har rätt!
2024-04-17, 08:51
Medlem
Stockholmare..s avatar
Fredrik hade verkligen ingen karaktär. Han sa inte ett ord tidigare om att han längtade efter att få åka hem eller att han saknade sin familj. Han satt istället och var kaxig från dag ett fram till sista dagen när han blev intervjuad i synkarna.

Men varför han valde att åka hem och skyllde på att han saknade familjen var för att han kände sig så förnedrad över att förlora hela tiden. Han var rätt kaxig inför örådskampen och när han förlorade mot Pål ja då försöker han få det till att han la sig medvetet och saknade sin familj, skitsnack. Han orkade inte med att fortsätta förlora.

Det var rätt roligt när han ser Alexander promenera in på örådet, han hade ingen aning om att skulle träffa någon som var större och starkare än han själv. Något i stil med "Va är han här" säger han. Fredrik kom alldeles för lätt undan, han borde varit kvar och blivit utslagen även ur gränslandet.
2024-04-17, 09:15
Medlem
Zayera och Marc har samma frilla, glest på toppen men växer fint på sidorna.
2024-04-17, 09:36
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Får verkligen hoppas du har rätt!
Såklart han vinner. Det är ju förutbestämt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in