Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Fast det stämde ju, han litade ju på folk så pass att han bl.a. gav bort en immunitetsförgörare i ett mycket känsligt läge. Det var inte helt fel att påpeka detta, tycker jag. Däremot har jag sett 2 sekvenser med sina närmaste i laget som pekar på att Alex möjligen kan vara en livsfarlig sektledare bland dem som gillar honom och kanske inte alls så spontan och snäll som man i det stora hela kan luras av.

Hon är redan i en utsatt sits och sanningen är väl ändå att MAN inte ska lita på någon då det är ett spel. Tyckte inte det var fel att använda MAN i den meningen hon gjorde, dessutom ligger hon redan på marken så låt henne vara bara få säga vad hon känner för.

Men jag håller med dig om att Alex var lite av en sektledare hans säsong.
Senast redigerad av chaga 2024-04-11 kl. 17:33.
2024-04-11, 17:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Nu har jag precis sett finalen av säsong 11, jag har fortfarande inte förstått vad Alex gjort mot Helen. Det enda som fått mig att fundera på om inte Alex: s snällheten kan vara skådespeleri som du säger är två mycket korta sekvenser (tillbakablickar på saker som inte visats på de officiella avsnitten) där jag i den ena lägger märke till kroppsspråket hos båda Alex själv och hos den som tar emot peppen samt när han säger till en annan deltagare att han är helt grym i livet etc. och i kombination med hans sätt att tala samt kroppsspråket så påminde dessa två sekvenser skrämmande mycket om en manipulativ sektledare.

Jösses. Du har sett tidigare säsonger ... Nu. Och plötsligt ser du Alex - som en - sektledare 🙄🤔

Känns som du drar oerhört stora växlar på avancerad psykologi och människokännedom.
2024-04-11, 17:44
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jösses. Du har sett tidigare säsonger ... Nu. Och plötsligt ser du Alex - som en - sektledare 🙄🤔

Känns som du drar oerhört stora växlar på avancerad psykologi och människokännedom.

Ja, vad är det konstiga med det?

Avancerad psykologi hittas bäst i de där förfinade små diffusa situationerna, inte lika bra i de stora så som när han skrek "SÄG JAG!". Tänk noga på det så ska du se om jag är helt ute och cycklar eller om det kan ligga något i det jag säger.
2024-04-11, 17:59
Medlem
DeppJohnnys avatar
Hade inte kunnat sagt det bättre själv. Mark är så benämningen av att vara manlig

Citat:
Ursprungligen postat av Quongsi
Den stenkorkade Fredrik fattar inte att man inte blir alfahanne för att man sitter och gapar om att man är det. Man ÄR alfahanne, som Mark, dvs vänlig med storkukslugn, fysiskt stark och med förmåga att få med sig människor och skapa en bra flock mot ett gemensamt mål.

Fredrik springer mest runt och snackar skit och försöker pakta vilket leder till svagare och svagare lag. Falskheten sipprar igenom, det har Charlotta förmodligen hajat nu.
2024-04-11, 18:03
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Hade inte kunnat sagt det bättre själv. Mark är så benämningen av att vara manlig

Klockrent uttryckt och uppfattat! Att vara manlig är definitivt inte som Fredrik beter sig
2024-04-11, 18:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Lars har sytt sin mössa själv.

jaha?! Hur vet du det? Kul med någon som törs visa vad de kan och använder dessa saker.

Sedan som tävlingsmänniska i Robinson - ger jag inte några Poäng tlll Lars dessvärre.

Tror att Lars säkert gör bra ifrån sig på hemmaplan mer än i Robinson. I Robinson känns det mer som att han inte fixar tävlingsmomenten men är förmodligen en person i navet som de nog kommer att sakna när de väl har röstat ut honom ... typ talesättet: När kossan i båset är borta - först då saknas de!
2024-04-11, 18:16
Medlem
Sopnegern och fitt-Fredik är fan dom mest patetiska i Robinsons historia.
Hela Sverige asgarvar.
2024-04-11, 18:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag tror att de som blir utmanade på söndag förutom Charlotta är:

Lars - Han kommer inte vinna någon immunitet och de vet att han är en svag länk och den som vill in vill stärka laget. Tror även att Alex vill duellera mot en kille för att det ser bättre ut.

Maaruen - Hon är lätt virrig vilket kan vara en nackdel om man ska fokusera

Simone - Ses nog som svagaste länken bland tjejerna

Så det blir:
Alex mot Lars
Pål mot Simone
Alma mot Maaruen
Zayera mot Charlotta

Är det dina tankar? Eller vad du sett framöver i avsnitt inte alla kunnat se? Dvs via betalstreaming?

Nåja om så vore (din lista ovanför) så vore det grymt elakt lag mot alla ... Alex, Pål och Alma tror jag kan slå sina motståndare som du har radat upp. Zayre vore ett lammoffer för Charlotte om inte tävlingen är typ Rubriks kub/pussel.

Jag gillar tanken på att Gränsländarna ska komma in och röra om i Robinson Roligast vore att samtliga Gränsländare kommer in och 4 st från Robinson åker ut (eller till Gränslandet - som tydligen Öppnas igen! av vad vi tror just nu) och då INTE för att jag gillar alla Gränsländare just för nu utan för att skaka om tillvaron för Fredrik, Rooble och Charlotte
2024-04-11, 18:21
Medlem
Fredrik tror att det räcker med att skaffa skägg för att bli alpha,det gör det inte. Han fick panikångest när han insåg att juristen lurat honom i förhandlingarna. Sen kan han inte fridyka en meter ens. Jag fattar inte varför han och den svarta killen nu ska bygga ett starkt lag igen när jobbat på att förlora? Helt planlöst ju..
2024-04-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Fredrik tror att det räcker med att skaffa skägg för att bli alpha,det gör det inte. Han fick panikångest när han insåg att juristen lurat honom i förhandlingarna. Sen kan han inte fridyka en meter ens. Jag fattar inte varför han och den svarta killen nu ska bygga ett starkt lag igen när jobbat på att förlora? Helt planlöst ju..
Som sagt, sopnegern och mupp-Fredrik är dom mest patetiska någonsin.
Presterar absolut ingenting och tror dom är bäst.
Bra humor och bra tv.
2024-04-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexet
Som sagt, sopnegern och mupp-Fredrik är dom mest patetiska någonsin.
Presterar absolut ingenting och tror dom är bäst.
Bra humor och bra tv.
Det kommer nog skära sig duktigt mellan Alex och Fredrik om han kommer in.
2024-04-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Är det dina tankar? Eller vad du sett framöver i avsnitt inte alla kunnat se? Dvs via betalstreaming?

Nåja om så vore (din lista ovanför) så vore det grymt elakt lag mot alla ... Alex, Pål och Alma tror jag kan slå sina motståndare som du har radat upp. Zayre vore ett lammoffer för Charlotte om inte tävlingen är typ Rubriks kub/pussel.

Jag gillar tanken på att Gränsländarna ska komma in och röra om i Robinson Roligast vore att samtliga Gränsländare kommer in och 4 st från Robinson åker ut (eller till Gränslandet - som tydligen Öppnas igen! av vad vi tror just nu) och då INTE för att jag gillar alla Gränsländare just för nu utan för att skaka om tillvaron för Fredrik, Rooble och Charlotte

Tror ingen kan se söndagsavsnittet innan söndag. Men antar att du också tycker det var bra gissat eftersom du tror jag sett det.

Gränsländarna har ju varit inne på att man tar ju den lättaste för att säkra sin plats i Robinson. När Zayera sa att "ni kan väl spara någon lätt till mig om jag är sista duellant" så sa ju Alex "Nu skjuter du dig själv i foten."

Pål sa ju något i stil med att han hoppas på att Alex inte väljer den svagaste till sig själv.

Sen har vi Alma som tycker hon förtjänar att vara i Robinson trots mångförlust, såklart kommer hon ta den enklaste hon kan.

Jag tror Pål och Alex kommer komma in i Robinson nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in