Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-09, 23:53
Medlem
Är det Anti-ögongodis säsongen?
Jag är hetero så kanske bedömmer några mega-duper-alfa snubbar fel.
Men det måste väl vara rekord i alldagliga utseenden?

"Men hallå, tävlingen handlar om överlevnad blabla"

-unloko

NU snackade jag om utseende.
2024-04-09, 23:55
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Såg du inte hur de tog ifrån henne båda chanserna hon försökte sig på, den ena om immunitet och den andra om förhandling? Jag fick ont i magen av att se på vilket sofistikerat sätt de fråntog henne minsta chans till något alls, sedan jag sett det senaste avsnittet har jag haft svår ångest. Så äckligt gjort, särskilt av Pelle och Marcus.

Ogillar deras falska "kumbaya åh bästa laget tihi"-attityd när det egentligen bara gynnar den innersta kretsen som sitter säkert.
2024-04-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag ställde en fråga - måste Ci få sin vilja fram för att det inte ska vara mobbing?
Håller med dig. Dessutom valdes rätt man för uppdraget. Pelle är favorit och jag hoppas verkligen att han vinner Robinson. Skulle vara den första värdiga någonsin.
2024-04-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag såg vad jag såg och du verkar vara väldigt kylig. Men det är ganska tidigt för att vi ska kunna ha stabila åsikter om de flesta av dem, behövs fortfarande fler avsnitt för mer sakliga bedömningar om deras personligheter om man bortser från Fredrik och Rooble som man snabbt kan se att de är rutna.
Är man kylig för att man har en åsikt? Väldigt underligt i så fall och då kan man ju sluta titta.
2024-04-10, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Ogillar deras falska "kumbaya åh bästa laget tihi"-attityd när det egentligen bara gynnar den innersta kretsen som sitter säkert.
Det är trots allt en tävling. Tycker du att tävlingsdeltagarna ska bete sig som att de är med i Mitt i naturen och inte Robinson?

Klart att de måste pakta/hålla ihop i mindre grupper, det är ett sätt att överleva i tävlingen. Syds Kumbaya handlar om att de har respekt för varandra, att alla hjälper till i lägret, att de har en trevlig ton och bemötande mot varann osv. Men visst tävlar de mot varann.
2024-04-10, 00:16
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Håller med dig. Dessutom valdes rätt man för uppdraget. Pelle är favorit och jag hoppas verkligen att han vinner Robinson. Skulle vara den första värdiga någonsin.
Pelle var genialisk när han stack hål på Roobles och Freddes plan. Minerna på de två herrarna när de förstod vad som höll på att hända..! Pelle är definitivt en favorit.
2024-04-10, 01:27
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Jag ställde en fråga - måste Ci få sin vilja fram för att det inte ska vara mobbing?

Ci verkar alltid vilja ha sin vilja igenom, av själviskt syfte.

Jag älskar de osjälviska och godhjärtade, jag älskar syd som gläds åt varandras segrar och att de är en sån fin grupp och jag älskar Alex som både är godhjärtad men som ändå kan vara ärlig med att han går först i vissa lägen och vill vinna Robinson.

Jag älskar att det blivit mer av ett taktikspel, vilket skapar spänning i programmet, där Pelle är en starkt bidragande faktor. Hoppas han får vara kvar länge.

Jag längtar också till söndag och nästkommande vecka.

Senast redigerad av sirsia0 2024-04-10 kl. 01:41.
2024-04-10, 01:31
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Det är trots allt en tävling. Tycker du att tävlingsdeltagarna ska bete sig som att de är med i Mitt i naturen och inte Robinson?

Klart att de måste pakta/hålla ihop i mindre grupper, det är ett sätt att överleva i tävlingen. Syds Kumbaya handlar om att de har respekt för varandra, att alla hjälper till i lägret, att de har en trevlig ton och bemötande mot varann osv. Men visst tävlar de mot varann.

Självklart är det en tävling. Jag menar att de enda som egentligen tjänar på att hålla igång kumbaya-stämningen är kärngruppen av typ Pelle, Gustav och Markus för då behålls status quo och de sitter säkert.

När man upprätthåller kumbaya-stämningen vågar ingen börja pakta emot kärngruppen eftersom man då ser dålig ut som förstör den härliga stämningen där alla är vänner å så mysigt.

Det är en falsk verklighet och Alma, Karin, Ci och Mark hade behövt bilda en egen pakt för att sitta säkert och skicka ut typ Pelle.

Nu åkte Alma ut istället.
2024-04-10, 05:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Självklart är det en tävling. Jag menar att de enda som egentligen tjänar på att hålla igång kumbaya-stämningen är kärngruppen av typ Pelle, Gustav och Markus för då behålls status quo och de sitter säkert.

När man upprätthåller kumbaya-stämningen vågar ingen börja pakta emot kärngruppen eftersom man då ser dålig ut som förstör den härliga stämningen där alla är vänner å så mysigt.

Det är en falsk verklighet och Alma, Karin, Ci och Mark hade behövt bilda en egen pakt för att sitta säkert och skicka ut typ Pelle.

Nu åkte Alma ut istället.
Problemet i din plan är att ingen litar på Ci. Man bildar inte en pakt med deltagare som man saknar förtroende för. Det var det som fällde Fredrik och Roobles pakt, dessutom är även de opålitliga.

Man måste bilda en pakt som bygger på förtroende, det innebär också att man redan från början måste klargöra syftet med pakten och när den ska upplösas. En pakt kan aldrig hålla längre än till finalveckan och förmodligen inte ens så länge. Men man avslutar en pakt ömsesidigt, inte genom ett svek.

Det är en sådan pakt Mark, Pelle och Marcus har. De drar varandra till finalveckan, sedan är det man mot man. En sån pakt är enda garantin mot att medelmåttorna ska kunna gå ihop i en ”medelmåttornas pakt” och rösta ut de starkaste spelarna. Sådana pakter har förekommit i flera säsonger av Robinson.

Medelmåttornas pakter är de starkaste spelarnas största hot, det är därför de starka nu samarbetar och det är klokt.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-04-10 kl. 05:57.
2024-04-10, 06:45
Medlem
plumba69s avatar
Jag skulle tippa att Fredrik ryker på Söndag. Igår var det fullt fokus på honom i synkarna. Det brukar vara så att fokuserar de på någon så har personen kort tid kvar. Inte mig emot om han ryker men jag gillar honom i rutan för att han är så pantad
2024-04-10, 07:00
Medlem
johnjozefssons avatar
Simone är verkligen fet som en gris och värdelös i tävlingar.
Har fettot bidragit med något i Robinson?
2024-04-10, 07:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Jag skulle tippa att Fredrik ryker på Söndag. Igår var det fullt fokus på honom i synkarna. Det brukar vara så att fokuserar de på någon så har personen kort tid kvar. Inte mig emot om han ryker men jag gillar honom i rutan för att han är så pantad
Han fungerar även som ett varnande exempel när man uppfostrar barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in