Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Notera dessutom reaktionen bland deltagarna när Anders berättade om uppdelningen. Alla killar stod tysta , men en handfull av tjejerna jublade ocj sktek av glädje. Då måste man ju fråga sig hyr de kvinnorna resonerade. Vad fick dem att jubla över att könen avgjorde vilket lag man skulle ingå i? Kvinnor i tråden får gärna förklara detta sanslösa.beteende. Vore det inte bättre med blandade lag?

Som tjej föredrar jag också blandade lag. Men är också en person som alltid hängt i blandad vängrupp under min uppväxt förutom i väldigt ung ålder när intressena matchade mer andra pojkars.

Förstår inte hetsen att i blandad grupp rösta ut alla killar som målet varit tidigare säsonger eller jublet att vara bara tjejer när det alltid bara leder till cringe och onödigt tjaffs i tjejgrupper. Sambon satte på någon överlevnadsserie med det konceptet i Australien (tjejer mot killar) och det fungerade aldrig. En tjej försöker ta tag i matlagning/bygga läger och plötsligt vänder sig alla mot den för att den är för bestämmande eller stöddig. Redaktionen fick gå in tillslut för att de svalt för mycket.

Konstant drama i tjejgrupperna när man gick i skolan. Exakt lika barnsligt drama skedde i den serien och nu i Robinsson. Sjukt irriterande. Hade jag varit med hade jag förmodligen åkt ut snabbt för att jag försökt bestämma iom ledarskapsbakgrund. Sådant som detta gör att man verkligen inte vill vara med 😅

Ser det med ci som exempel. De beter sig EXAKT som de man gick i skolan med. Framförallt i grupp. Men de får mig att gilla ci ännu mer, hon har sina brister men hon spelar i alla fall mer moget och gråter inte över skit utan reser sig upp igen. Så jävla glad att redaktionen inte godkände tjejernas fusk med amuletten.
2024-04-10, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Är det Anti-ögongodis säsongen?
Jag är hetero så kanske bedömmer några mega-duper-alfa snubbar fel.
Men det måste väl vara rekord i alldagliga utseenden?

"Men hallå, tävlingen handlar om överlevnad blabla"

-unloko

NU snackade jag om utseende.
Tycker Olivia har en kvinnlig fin kropp iaf.
2024-04-10, 14:12
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ci verkar alltid vilja ha sin vilja igenom, av själviskt syfte.

Jag älskar de osjälviska och godhjärtade, jag älskar syd som gläds åt varandras segrar och att de är en sån fin grupp och jag älskar Alex som både är godhjärtad men som ändå kan vara ärlig med att han går först i vissa lägen och vill vinna Robinson.

Jag älskar att det blivit mer av ett taktikspel, vilket skapar spänning i programmet, där Pelle är en starkt bidragande faktor. Hoppas han får vara kvar länge.

Jag längtar också till söndag och nästkommande vecka.

Ja, vilken fin människa han verkar vara, Alex. Med hjärtat på rätta stället.
Likaså Mark, helt utan något ego. Nästan så att han går för långt åt det hållet. Då blir man ju irriterad på det, haha.

Jag hoppas att Alex vinner, precis som hans bästa Robinson-polare Pelle gjorde förra året.
2024-04-10, 14:18
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Alma är utröstad

Ja bra det, när hon hade åkt ut beskrev hon hur orättvist det är och att hon har gjort allt rätt och grinade i princip för att spela på resten av gruppen för att vara kvar hon måste ju förstå att alla deltagare vill vara kvar och hon har uppenbarligen inte gjort allt rätt då hon åkte ut. Hon verkar vara en person som går på folk i grupp.

Håller med Pål att Alma borde vara den som skulle vara sist att välja motståndare då hon kom in senast i gränslandet, men istället tog Zayeda på sig det. Som jag skrev tidigare hoppas jag Zayeda skrällar och tar sig in i Robinson och är med ett tag iallafall

Men hoppas verkligen Alexander i gränslandet tar sig in i Robinson igen, han har levererat och vunnit nästan alla tävlingar och förtjänar det mest där. Skulle ändå vara kul om Alex hamnar i samma lag som Fredrik haha. Jag gillade inte Fredrik först men nu tycker jag att han gör bra tv och rör om lite i grytan.
2024-04-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Såg du inte hur de tog ifrån henne båda chanserna hon försökte sig på, den ena om immunitet och den andra om förhandling? Jag fick ont i magen av att se på vilket sofistikerat sätt de fråntog henne minsta chans till något alls, sedan jag sett det senaste avsnittet har jag haft svår ångest. Så äckligt gjort, särskilt av Pelle och Marcus.

Det är väl för fan inte mobbing!! Du måste va en lättkränkt människa som inte fattar vad mobbing är.
2024-04-10, 15:17
Medlem
Håller med Zayera att läsa Hegel på en strand när man är vrålhungrig och knappt har nån energi är ganska pretentiöst. Han vill endast posera. Hegel är rätt intressant dock
2024-04-10, 15:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Ja bra det, när hon hade åkt ut beskrev hon hur orättvist det är och att hon har gjort allt rätt och grinade i princip för att spela på resten av gruppen för att vara kvar hon måste ju förstå att alla deltagare vill vara kvar och hon har uppenbarligen inte gjort allt rätt då hon åkte ut. Hon verkar vara en person som går på folk i grupp.

Håller med Pål att Alma borde vara den som skulle vara sist att välja motståndare då hon kom in senast i gränslandet, men istället tog Zayeda på sig det. Som jag skrev tidigare hoppas jag Zayeda skrällar och tar sig in i Robinson och är med ett tag iallafall

Men hoppas verkligen Alexander i gränslandet tar sig in i Robinson igen, han har levererat och vunnit nästan alla tävlingar och förtjänar det mest där. Skulle ändå vara kul om Alex hamnar i samma lag som Fredrik haha. Jag gillade inte Fredrik först men nu tycker jag att han gör bra tv och rör om lite i grytan.
Jag gillar också Alex, verkar stabil och gillar även hur han pratar. En kis helt enkelt.
Har svårt att förstå hur han kunnat vara heroinpundare.
2024-04-10, 15:48
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Nej alla får inte avsnitten direkt som vi med play+ får så använd spoiler

Jag brukar använda spoiler oavsett ibland glömmer man av det men man vill ju ändå visa sina bröder och systrar på Flashback respekt som ännu inte sett avsnitten
Jag har inte play+ men kunde ändå se veckans avsnitt i måndags på tv4play.

Ber om ursäkt för spoilern, har använt spoilertaggar tidigare men tänkte inte på dem i den senaste kommentaren som inte spoilade något slutresultat från tävlingar eller så.
2024-04-10, 15:56
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag gillar också Alex, verkar stabil och gillar även hur han pratar. En kis helt enkelt.
Har svårt att förstå hur han kunnat vara heroinpundare.

Han tog en överdos och ramlade ihop i badrummet för ett antal år sen. Han var död i 20 min och hans fru räddade hans liv genom livräddande insatser under de 20 minutrarna tills sjukvårdspersonal var på plats; finns nog en fin och stark kärlek mellan dom två.

Skulle inte förvåna mig om han hade en NDE-upplevelse som helt förändrade hans liv. Men han var nog en god människa innan också, på sitt sätt. Heroinpundare och andra missbrukare som använder substanser som dövar känslolivet gör det av en anledning: för att orka leva med minnena och de trauma de genomgått. Är så glad att han tagit sig upp ur det hålet.
2024-04-10, 16:05
Medlem
TheGhostLords avatar
Tycker att Karin liknar huvuvpersonen i Alien filmerna.
2024-04-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Tycker att Karin liknar huvuvpersonen i Alien filmerna.

Sigourney Weaver
2024-04-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DID63
Sigourney Weaver

Snarare Rocky Dennis i filmen Mask.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem