Citat:
Notera dessutom reaktionen bland deltagarna när Anders berättade om uppdelningen. Alla killar stod tysta , men en handfull av tjejerna jublade ocj sktek av glädje. Då måste man ju fråga sig hyr de kvinnorna resonerade. Vad fick dem att jubla över att könen avgjorde vilket lag man skulle ingå i? Kvinnor i tråden får gärna förklara detta sanslösa.beteende. Vore det inte bättre med blandade lag?
Som tjej föredrar jag också blandade lag. Men är också en person som alltid hängt i blandad vängrupp under min uppväxt förutom i väldigt ung ålder när intressena matchade mer andra pojkars.
Förstår inte hetsen att i blandad grupp rösta ut alla killar som målet varit tidigare säsonger eller jublet att vara bara tjejer när det alltid bara leder till cringe och onödigt tjaffs i tjejgrupper. Sambon satte på någon överlevnadsserie med det konceptet i Australien (tjejer mot killar) och det fungerade aldrig. En tjej försöker ta tag i matlagning/bygga läger och plötsligt vänder sig alla mot den för att den är för bestämmande eller stöddig. Redaktionen fick gå in tillslut för att de svalt för mycket.
Konstant drama i tjejgrupperna när man gick i skolan. Exakt lika barnsligt drama skedde i den serien och nu i Robinsson. Sjukt irriterande. Hade jag varit med hade jag förmodligen åkt ut snabbt för att jag försökt bestämma iom ledarskapsbakgrund. Sådant som detta gör att man verkligen inte vill vara med 😅
Ser det med ci som exempel. De beter sig EXAKT som de man gick i skolan med. Framförallt i grupp. Men de får mig att gilla ci ännu mer, hon har sina brister men hon spelar i alla fall mer moget och gråter inte över skit utan reser sig upp igen. Så jävla glad att redaktionen inte godkände tjejernas fusk med amuletten.