Citat:
Ursprungligen postat av
fonder
Sedan jag sett det senaste avsnittet, det som kom i natt, har jag varit väldigt nedstämd över hur lag Syd fungerar. Förra veckan såg vi tjejernas ondska för att den var högljudd medan mobbningen av Ci i lag Syd är extremt sofistikerad och enligt mig mycket värre. Usch, värst är Pelle och Marcus på detta även om alla andra också var delaktiga. Det hela påminner om hur stinkande det mänskliga psyket är.
Nu sedan Alma är på Gränslandet verkar Lag Syd inte så måna om Ci längre utan håller Karin om ryggen verkar det som. Ändå tycker jag faktiskt att Ci har presterat bättre än Karin. Trist.
Förhandlingens kriterier hängde jag inte riktigt med på dvs från vilket lag ska duellanterna tas ifrån? Eller: Är det EN från VARJE lag? Så att två duellanter blir klara att kämpa mot Gränsländarna?
Det enda jag kom ihåg när jag såg avsnittet var regeln som Pelle läste upp: Att OM man väljer en person med immunitet (man = Pelle just för nu då pga av att Lag Syd redan har tre immuniteter!) så förlorar den personen sin immunitet

OM någon med immunitet väljs i förhandlingen - får någon annan i laget överta immuniteten då? Elleer går den HELT förlorad?
Pelle är i varje fall duktig som inte berättar vilka i hans lag som har tilldelats var sin immunitet fast Fredrik kanske trots allt kan lista ut det. Fredrik är nog smartare än vi tror och som han har visat oss tittare även om han är vidrig som personlighet och jag håller på Lag Syd.