Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-09, 10:59
Medlem
fonders avatar
Sedan jag sett det senaste avsnittet, det som kom i natt, har jag varit väldigt nedstämd över hur lag Syd fungerar. Förra veckan såg vi tjejernas ondska för att den var högljudd medan mobbningen av Ci i lag Syd är extremt sofistikerad och enligt mig mycket värre. Usch, värst är Pelle och Marcus på detta även om alla andra också var delaktiga. Det hela påminner om hur stinkande det mänskliga psyket är.
2024-04-09, 11:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Sedan jag sett det senaste avsnittet, det som kom i natt, har jag varit väldigt nedstämd över hur lag Syd fungerar. Förra veckan såg vi tjejernas ondska för att den var högljudd medan mobbningen av Ci i lag Syd är extremt sofistikerad och enligt mig mycket värre. Usch, värst är Pelle och Marcus på detta även om alla andra också var delaktiga. Det hela påminner om hur stinkande det mänskliga psyket är.

Nu sedan Alma är på Gränslandet verkar Lag Syd inte så måna om Ci längre utan håller Karin om ryggen verkar det som. Ändå tycker jag faktiskt att Ci har presterat bättre än Karin. Trist.

Förhandlingens kriterier hängde jag inte riktigt med på dvs från vilket lag ska duellanterna tas ifrån? Eller: Är det EN från VARJE lag? Så att två duellanter blir klara att kämpa mot Gränsländarna?

Det enda jag kom ihåg när jag såg avsnittet var regeln som Pelle läste upp: Att OM man väljer en person med immunitet (man = Pelle just för nu då pga av att Lag Syd redan har tre immuniteter!) så förlorar den personen sin immunitet OM någon med immunitet väljs i förhandlingen - får någon annan i laget överta immuniteten då? Elleer går den HELT förlorad?

Pelle är i varje fall duktig som inte berättar vilka i hans lag som har tilldelats var sin immunitet fast Fredrik kanske trots allt kan lista ut det. Fredrik är nog smartare än vi tror och som han har visat oss tittare även om han är vidrig som personlighet och jag håller på Lag Syd.
2024-04-09, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Fredrik är nog smartare än vi tror och som han har visat oss tittare även om han är vidrig som personlighet och jag håller på Lag Syd.

Fredrik är en av de kassaste deltagarna på väldigt länge? Han varken gör eller säger ett rätt. Står och hänger i buskarna med sina kumpaner dygnet runt och klagar sedan på paktande när han själv blir överlistad på fem minuter av Pelle, haha. Skev blick har han också.

Annars så tycker jag att Marcus förhandling med Charlotta är en av höjdpunkterna såhär långt. Vilken uppvisning i manipulation, han är säkert en duktig pokerspelare.

Har precis sett Robinson och inte varit här tidigare.
2024-04-09, 12:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Fredrik är en av de kassaste deltagarna på väldigt länge? Han varken gör eller säger ett rätt. Står och hänger i buskarna med sina kumpaner dygnet runt och klagar sedan på paktande när han själv blir överlistad på fem minuter av Pelle, haha. Skev blick har han också.

Annars så tycker jag att Marcus förhandling med Charlotta är en av höjdpunkterna såhär långt. Vilken uppvisning i manipulation, han är säkert en duktig pokerspelare.

Har precis sett Robinson och inte varit här tidigare.

Ja Fredrik är kass på mycket och obehaglig som personlighet - fast jag tror att han kan lura de andra i sitt lag dvs Lag Nord rätt duktigt och då inklusive Rooble som tycker sig vara så smart.

Marcus som förhandlare var Top Notch och han var mycket smart - den gången i varje fall. Framöver om han får förhandla så får se hur det går, men just nu är det ju Pelle som ska fixa en bra deal för sitt lag!
2024-04-09, 12:23
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Har sett alla veckans avsnitt och jag måste säga att årets säsong blir bara bättre och bättre
Jag håller med. Jag gillar nyheten med gömda immuniteter plus att årets deltagare känns mycket mer strategiska i sitt tänk. Pelle är en frisk fläkt! Inget snack om ”Familjen” i år, där lagen var lojala med de som de klev iland med och inte kunde tänka sig att göra några strategiska drag.
2024-04-09, 12:25
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja Fredrik är kass på mycket och obehaglig som personlighet - fast jag tror att han kan lura de andra i sitt lag dvs Lag Nord rätt duktigt och då inklusive Rooble som tycker sig vara så smart.

Marcus som förhandlare var Top Notch och han var mycket smart - den gången i varje fall. Framöver om han får förhandla så får se hur det går, men just nu är det ju Pelle som ska fixa en bra deal för sitt lag!
Fredrik hänger ut personer på sin Insta som skickar DM till honom som han inte gillar.
2024-04-09, 12:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fredrik hänger ut personer på sin Insta som skickar DM till honom som han inte gillar.

Så SJUKT beteende - helt klart omoget

Självklart är det illa om man skriver dumheter till honom men han själv kan väl ta bort deras inlägg och blocka dessa personer i så fall? Man bör som vuxen tänka till och inse att haters kommer alltid att finnas men bemöt dem i så fall med tystnad, deleta och blockera om det stör ens frid.
2024-04-09, 13:02
Medlem
Zayra...Sen OM det inte går bra för henne på duellerna så kommer hon att skylla och skälla på att de andra var okamratliga, egoister som inte sparade det enkla till henne.

Alma var lite inne på samma, att det var "onödigt att Alex vann" för han hade inte behövt vinsten men hoppades nu på att de skulle spara något enkelt till henne....

Bara därför hoppas jag att Alex och Pål tar det "enkla" om det ens går att resonera så? Att något är "enkelt". Handlar det om vikter så brukar väl damer ändå få handikapp i att få lättare vikter, oavsett om hon är en Amazon och han liten och tanig....
2024-04-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Simone ser ut som hon är lika kort som bred, som en rullande köttbulle.
Fredrik är på riktigt sjukt osäker på vem han är... suck patetisk
Simone är väl lite snarlik Anna Book på 80-talet? Jag funderar på om Anna Book är hennes idol så hon vill se ut som en "80-talspingla"?
2024-04-09, 13:24
Medlem
Sen TROR jag(men hoppas att jag har fel...) att OM Alex lyckas ta sig in, så kommer Rubel anklaga honom för rasism, med Fredrik som vittne varpå Alex blir utslängd. För mobba en till synes svensk kvinna, Ci får man tydligen göra men ve den som mobbar någon...Hmmm... "Nyare svensk".
2024-04-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Simone är väl lite snarlik Anna Book på 80-talet? Jag funderar på om Anna Book är hennes idol så hon vill se ut som en "80-talspingla"?

2024-04-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Sen TROR jag(men hoppas att jag har fel...) att OM Alex lyckas ta sig in, så kommer Rubel anklaga honom för rasism, med Fredrik som vittne varpå Alex blir utslängd. För mobba en till synes svensk kvinna, Ci får man tydligen göra men ve den som mobbar någon...Hmmm... "Nyare svensk".

Ska inte Alex

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in