Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Okidock. Jag har läst allt du skrivit och förstår din frustration. När det gäller det där med Ci och stölden brydde jag mig inte så mycket för jag gillade ändå ingen av dom inklusive Ci. Hade faktiskt förträngt detta. Tycker att kvinnliga deltagare generellt är urtråkiga och man har ju plågats i omgångar över tjejpakter som förstört hela programmet.
Jag är inte heller något fan av Ci men hur hon behandlades av gruppen var vidrigt.
Tjejer i grupp är oftast en påfrestande upplevelse och det säger jag som tjej själv. Blir alltid bättre om det är mer mixat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Varför jag ändrade mig angående Olivia var när hon inte gick loss på Pål vilket alla dom andra gjorde. Hatar när folk mobbar någon som är svagast vilket jag anser att både Pål var samt Helen tidigare säsong. Båda belv utstötta och förnedrade.
Det var bra att hon inte gick loss på Pål, samtidigt så hjälper det inte helhetsintrycket i och med att hon varit delaktig i att ha mobbat Ci som, tillsammans med Karin och Zayera, uppfattades som just svaga av de yngre tjejerna.
Olivia behöver inte gilla Ci, det är ok, man kommer inte alltid överens med alla men det är hennes agerande... Hon och de andra tjejerna visade sin ålder och betedde sig väldigt omoget.
Olivia tyckte det var en kul grej att man stal Ci's immunitet samt snackade skit om Ci i synkarna istället för att ta en diskussion med henne och ventilera vad hon störde sig på. Det är inget annat än fegt och falskt. Något jag inte glömmer bara för att hon gråter ut hos Anders och vinner en tävling. Krävs mer än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
I övrigt har jag inte så mycket att tillägga och står fast vid mitt val av "favorit". Jag gillade verkligen Pelle länge och speciellt för att han var intelligent och såna personer tillför mycket. Tyvärr var jag inte lika förtjust i Gustav då han var motsatsen. Riktigt mjäkig och tråkig.
Det är ju inget ont i Gustav så jag ogillar inte honom som person. Däremot är det störande med konflikträdda människor för de är instabila och följer flocken, har svårt att formulera egna åsikter och ta beslut. Då blir det andra som får göra det, människor som Pelle t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Beträffande rösten så lyssnar jag nog hellre alla dar i vecken på Olivia än att lyssna på knarkrösten 2 minuter. Att Olivia var kompis med Joakim och Jonna hade jag ingen aning om men förstår i efterhand att hon är där för att få följare på nåt instagram. Ogillar allt sånt och det kanske är därför jag inte ens visste att hon hängde med "kändisar".
Jag har inga större problem med Alex röst. För min del är det inte någon "knarkarröst" utan rätt vanlig stockholmsdialekt från mindre bemedlade områden.
Då stör jag mig mer på att han pratar om sig själv i tredje person. Vet inte om det är något han hämtat från terapi-sessioner som ett verktyg för att hantera utmaningar, eller om han använder det för makt/auktoritet, självironi eller om det sker omedvetet.