Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-16, 03:51
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Såg du inte henne när lagen var uppdelade i tjejer vs killar?
Olivia och de övriga tjejerna var i stort sett vidriga hela bunten. Rena stereotyperna av tjejer i grupp.

Du får nog ta och se avsnitten från de första två veckorna som du ej sett. Tjejerna var olidliga att titta på när de hade eget lag vilket gör att jag aldrig kommer att se någon av dem som en värdig vinnare.

Skyll inte på "grupptryck". Olivia är en av de största mobbarna och har hela tiden snackat skit om Ci. Dessutom var hon feg och kunde inte ta konfrontationen med Ci utan snackade bara i synkar om hur hon inte tålde henne och knappt orkade med att höra hennes röst. Olivia är en väldigt falsk människa.

Olivia tyckte inte att de andra gjorde fel. Tvärtom återberättade hon det i synken som en rolig grej.
Även när Anders kommer till stranden så säger hon att det "är svinkul, för jag vet ju vad som har hänt". Sen står Simone och Charlotta och blånekar all kännedom om saken och försöker t o m twista historien ytterligare vilket Olivia tycker är "komedi". De skiter fullständigt i Ci.
Nej, Olivia är tillsammans med Simone och Charlotta helt i avsaknad av moral, stil och klass.
För övrigt var det inte bara den incidenten som det hela handlade om utan de unga tjejerna gaddade ihop sig mot de äldre; Ci, Karin och Zayera.
Alma betedde sig också riktigt fult här vilket många tycks ha glömt.

Hon vinner en tävling och är plötsligt "mest intelligent" av tjejerna? Ok... minnet är kort verkligen.
För min del är hon bara en osäker bimbo som pga dålig självkänsla smällt upp sina läppar till groteska proportioner. Att hon har jobbat för, och fortfarande är kompis med, Joakim och Jonna Lundell är ju också avslöjande gällande vilken nivå den här tjejen befinner sig på.
Att hon gråter ut hos Anders med sina gen Z problem förändrar inte den saken, i alla fall inte för mig.
Och du som klagar på Alex röst... Olivias röst/sätt att prata är störigt om nåt.
Okidock. Jag har läst allt du skrivit och förstår din frustration. När det gäller det där med Ci och stölden brydde jag mig inte så mycket för jag gillade ändå ingen av dom inklusive Ci. Hade faktiskt förträngt detta. Tycker att kvinnliga deltagare generellt är urtråkiga och man har ju plågats i omgångar över tjejpakter som förstört hela programmet.

Varför jag ändrade mig angående Olivia var när hon inte gick loss på Pål vilket alla dom andra gjorde. Hatar när folk mobbar någon som är svagast vilket jag anser att både Pål var samt Helen tidigare säsong. Båda belv utstötta och förnedrade. I övrigt har jag inte så mycket att tillägga och står fast vid mitt val av "favorit". Jag gillade verkligen Pelle länge och speciellt för att han var intelligent och såna personer tillför mycket. Tyvärr var jag inte lika förtjust i Gustav då han var motsatsen. Riktigt mjäkig och tråkig.

Beträffande rösten så lyssnar jag nog hellre alla dar i vecken på Olivia än att lyssna på knarkrösten 2 minuter. Att Olivia var kompis med Joakim och Jonna hade jag ingen aning om men förstår i efterhand att hon är där för att få följare på nåt instagram. Ogillar allt sånt och det kanske är därför jag inte ens visste att hon hängde med "kändisar".

Ja, det ska verkligen bli intressant att se hur många hundar det är i lägret kommande vecka. Kommer dom sälja sig billigt för en tacos?? Vill knappt titta då Alex äcklar mig mer än vad som är hälsosamt.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-16 kl. 04:34.
2024-05-16, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Problemet med Gustav är ju att han är så otroligt snäll, så att det gränsar till självutplåning. Något som blev väldigt uppenbart när han valde att ta ut sig själv från den där tävlingen istället för att välja någon annan. Han är konflikträdsla personifierad.
Så felet ligger mer hos Gustav själv än att Pelle skulle ha manipulerat honom.

Jag tycker inte att Pelle gått överstyr så du får gärna förklara vad du menar med det.

Sen får du nog ta och börja kalla alla för hundar där nu sen Alex kom in, så som de svassar för honom. Rena kenneln ju

Ja det är just det, Jag tror Gustav är så som Marcus vill att Rooble ska vara. Han tänker för mycket på vad andra ska tycka och tänka om honom och försöker istället vara översnäll. Han är otroligt konflikträdd och har säkerligen inte varit i många konflikter under sitt liv. Han av alla som sett varje säsong av Robinson borde vara på samma strategiska nivå i sitt tänkande som Pelle. Men för att han inte vill förlora sin värdighet så lägger han sig platt för andra istället.
Senast redigerad av Shieldhero 2024-05-16 kl. 05:34.
2024-05-16, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad har snyggheten för betydelse i denna tävling och hur kan någon som ser ut som ett missfoster med ankläppar och hängpattar, vara snygg?

Smart?

"Hängpattar".. mogen kille du är . Väx upp
2024-05-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Alla röstar på Pål ,Pål väljer Alex,Pål slår ut Alex. Alex står och pratar jättelänge i örådet.. 🚬🐰✌

Har inte Alex någon immunitet då han vann i gränslandet senast? Har inte koll själv nämligen. O undra hur Alma gör med sin,för den gäller väl fortfarande?
2024-05-16, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Har inte Alex någon immunitet då han vann i gränslandet senast? Har inte koll själv nämligen. O undra hur Alma gör med sin,för den gäller väl fortfarande?

Alex verkar tyvärr lite för snäll mot Zayera och säger att han vill ge sin immunitet till henne.. han tror sedan att han tar alla i kampen som följer om han blir vald.
2024-05-16, 09:17
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Alex verkar tyvärr lite för snäll mot Zayera och säger att han vill ge sin immunitet till henne.. han tror sedan att han tar alla i kampen som följer om han blir vald.
Han säger det ja. Men frågan är om han ger sin immunitet till Z när det väl gäller? Nej, hans nyfunna ridderlighet räcker inte så långt. Han kommer naturligtvis att behålla immuniteten om det finns minsta antydan till att han blir utröstad om han ger bort den.

Men om han ger bort immuniteten och blir utröstad så hoppas jag det blir pussel i duellen eller nåt annat där hjärnan är inblandad. Så kan han hålla ett sånt där långsamt tal till församlingen.
2024-05-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror

Zayera kallar alla som inte vill ge bort sin immunitet för henne för egoister. Hon själv gav inte sin till Marcus när han frågade.

Pål bestraffar alla som vågar kritisera honom, först Mark och nu funderar han på att rösta ut Zayera.
2024-05-16, 09:35
Medlem
sirsia0s avatar
Ja men det är ju klart att man gör i Robinson. Behåller immuniteten om det gagnar en i spelet. Man är ingen dålig människa för det.
2024-05-16, 09:49
Medlem
kan inte förstå hur folk kan tycka Zayera är värdig vinnare men inte Marcus. Marcus vågar stå för att han ogillar Pål och inte tycker han är värdig vinnare. Zayera däremot har backat Pål hela tiden för att nu göra en U sväng och bakom hans rygg gå till Alex. Då passar det att hon kallar Påp egoist för att han inte vill ge bort sin immunitet. Men när Marcus kallat Pål egoistisk så har Zayera gått emot Marcus. Zayera kan spela spelet och vara hur falsk hon vill men lek inte moralkärring inför grupper när du tycker samma sak som Marcus i smyg.
2024-05-16, 10:19
Medlem
Zayera är skev i huvudet men haha vad gullig hon var idag när hon skulle berätta om sitt hår för Alex ))
2024-05-16, 10:26
Medlem
Fan, hoppas grisnäsan åker imorgon. Se less på hennes fjortis attityd. Tjockisen är verkligen i bakgrunden hela tiden, säger inget sitter vara där, snacka om att vara konflikterrädd eller extremt taktiskt
2024-05-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Fan, hoppas grisnäsan åker imorgon. Se less på hennes fjortis attityd. Tjockisen är verkligen i bakgrunden hela tiden, säger inget sitter vara där, snacka om att vara konflikterrädd eller extremt taktiskt
Vem är grisnäsan .?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in