Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-19, 09:59
Medlem
kan det varit ett spel från alex för att sitta säkert?
att ge simone immuniteten för då visste han att tjejerna inte skulle rösta på honom. att då pål skulle få fler röster och han visste att pål inte skulle välja honom i duell??

tycker det känns jättekonstigt om han skulle velat duellera mot pål, han kunde lika gärna åkt ut själv. förstår inte resonemanget att han ville duellera mot pål.
2024-05-19, 10:13
Medlem
Zayera har inget hår för de andra deltagarna försökte elda upp henne på natten.
2024-05-19, 10:39
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Ett råd till dig: skaffa dig ett liv utanför tv-sfären. Du måste vara en otroligt ensam människa som har tv-program som sitt enda sällskap. Tragiskt.

Förväntar mig att du kryper tillbaka på dina bara knän när Maureen tar hem Robinson och ber om förlåtelse
Klart att du förr eller senare kommer få rätt angående segraren, om du hela tiden justerar din vinnare i takt med att de åker ut...

Förklara i stället varför du hade fel om Pontus, som tydligen skulle stå i final med Hanna. Varför stämde inte detta, din lilla charlatan?

Du har förövrigt fler inlägg än jag i tråden, om den typen av aktivitet nu är ett mått på ensamhet.
2024-05-19, 10:43
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kijah
att ge simone immuniteten för då visste han att tjejerna inte skulle rösta på honom. att då pål skulle få fler röster och han visste att pål inte skulle välja honom i duell??

tycker det känns jättekonstigt om han skulle velat duellera mot pål, han kunde lika gärna åkt ut själv. förstår inte resonemanget att han ville duellera mot pål.
Alex tog visserligen en liten risk när han gav bort immuniteten till Simone men han förstod att tjejerna inte skulle rösta på honom pga det. Men den risken var mindre än risken att förlora i en duell.

Istället försökte han få Pål att duellera mot en kille och då förhoppningsvis mot Marcus, eftersom han visste att Pål inte skulle välja Roble eller honom (Alex) Det tror jag var Alex plan.

För Alex ville inte hamna i duell. Han hade nog förlusten mot åldringen Lars, den svagaste av allihop, i färskt minne.

För övrigt hoppas jag att Pål vinner över Maureen i duellen. Jag har visserligen lite mer sympati för Maureen men jag vill faktiskt ha kvar han som levererat en av de bästa replikerna i Robinsons historia:
"Jag jobbar ju inte med heder direkt".
2024-05-19, 10:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Alex tog visserligen en liten risk när han gav bort immuniteten till Simone men han förstod att tjejerna inte skulle rösta på honom pga det. Men den risken var mindre än risken att förlora i en duell.

Istället försökte han få Pål att duellera mot en kille och då förhoppningsvis mot Marcus, eftersom han visste att Pål inte skulle välja Roble eller honom (Alex) Det tror jag var Alex plan.

För Alex ville inte hamna i duell. Han hade nog förlusten mot åldringen Lars, den svagaste av allihop, i färskt minne.

För övrigt hoppas jag att Pål vinner över Maureen i duellen. Jag har visserligen lite mer sympati för Maureen men jag vill faktiskt ha kvar han som levererat en av de bästa replikerna i Robinsons historia:
"Jag jobbar ju inte med heder direkt".

Jag tror du är närmast sanningen i Alex val och att ge bort amuletten men jag tror oxå att skulle Alex ha blivit utröstad tror jag nog att han hade valt Pål att duellera emot. Annars hade han framstått som värsta lögnare inför alla deltagare och tittare om han hade valt någon annan.

Alex går in i Finalveckan så jag är nöjd. Nu hoppas jag Pål ryker och blir snuvad på Finalveckan.

Roligast i synk var Pål med sin kommentar: Jag jobbar ju inte med heder direkt
Senast redigerad av CS128 2024-05-19 kl. 11:00.
2024-05-19, 11:33
Medlem
DoktorNos avatar
Vad gäller Alex så vill jag ha bort honom så fort som möjligt. Finns fortfarande chans till det, några till ska ju ut innan Plankan.

Som jag skrev tidigare så ger jag mig fan på att produktionen, som en sista twist, kommer att gömma en immunitet nånstans för deltagarna att hitta, för att upphittaren (kanske någon som produktionen gärna vill ha kvar) ska gå till final utan risk att bli bortröstad i örådet mellan Plankan och finaltävlingen.

Helst av allt vill jag se att de i finalen inte är några av de som varit i Gränslandet och vänt utan att de tagit sig till final utan att tidigare ha blivit utröstade eller kommit sist i utslagstävlingar. Och då är det bara två kvar. Och en av dem har jag lagt min röst på i trådens omröstning.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-05-19 kl. 11:43.
2024-05-19, 12:04
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound66
Hon ville ju ha en tävling som speglade hennes styrkor såsom lathet, slöhet, allmänt besserwissande, helst i en hängmatta

En äcklig energislukande kärring, ständigt fånflinande och von oben. Nästa ut måste vara Pål,10 och barnkumpanen Rögle,13.
2024-05-19, 12:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
En äcklig energislukande kärring, ständigt fånflinande och von oben. Nästa ut måste vara Pål,10 och barnkumpanen Rögle,13.

Att du pratar om Zayera begriper jag men sedan att du skriver om "Nästa ut måste vara Pål" - de andra två får du gärna skriva namnen på för att sitta och gissa vilja du menar bland resten av deltagarna som du benämner "10 och barnkumpanen Rögle,13" är löjligt.

Lär dig skriva namnen på vilka deltagare du pratar om. Du har haft många avsnitt på dig att lära sig något så enkelt som vad deltagarna faktiskt heter.
2024-05-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kijah

Alex har en spelplan redan, han visste 100% att Pål ALDRIG skulle vilja duellera mot honom och Alex vill även framstå som en ängel i TV.
Att han ser kvinnor som svagare visar väl på hans kvinnosyn snarare än hans "heder", han vägrar att välja en kvinna, varför? De är väl också med i tävlingen?
Han vet också vilken typ av person som Pål är, som skulle välja vem som helst oavsett kön, och därför valde att brösta sig mot just Pål. Faktumet att han blev så förbannad att Pål sade att Zayera växt..ja hon hade ju växt som person, spelar väl ingen som helst roll att man vill rösta ut henne ändå, eller?
Aja hoppas iaf Pål tar hem det nu, för det kommer definitivt skapa fler konfliker sista veckan.
Senast redigerad av Shieldhero 2024-05-19 kl. 12:26.
2024-05-19, 12:34
Medlem
Varför trodde inte Alex om han ger upp sin immunitet att folk inte skulle rösta på han? Lol
2024-05-19, 12:37
Medlem
Alex hade förfan ingen strategi. Varför trodde han att be pål om att välja han i duell var smart? Och att det är fegt att välja en tjej. Man väljer ju personen som man tror att man har bäst chans att vinna över helt enkelt. Om han vore smart så skulle han bara ha bett tjejerna att rösta på han
2024-05-19, 12:49
Medlem
drinksareonmes avatar
Lite roligt hur Pål bara tar all skit som andra kastar rätt i ansiktet på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in