Citat:
Ursprungligen postat av
ursula45
Jag kan tycka att Rooble är rolig och såhär. Men han har definitivt, definitivt skämt ut sig själv lol. Speciellt i början av programmet så höll han på och hånle hela tiden och sedan börja pakta väldigt hårt i början även körde läggmatch osv. Och sedan dehär bråket med Marcus och hans sätt på öråd. Och att han tror att han är bäst och visar inte på någon form av ödmjukhet. Och att han snackar om att han har skadeglädje när någon åker ut. Och sedan att han visar på själviska drag (som de där med frosseriet) och han visar inte heller på intelligenta drag och hur han ska framstå på tv. Och ja, Marcus har lite rätt i att han har dåligt tänk på hur han skall framstå när han aliierar sig med någon som Fredrik som har kläckt sig en och annan kontroversiell grej om kvinnor. Tänker han inte på hur de ser ut i hans yrke med unga
Vi lever uppenbarligen i helt olika världar.
För mig skämmer man inte ut sig när man ler i lek-TV när det går bra för en. Rooble är kanske den gladaste deltagaren av alla och också en av de öppnaste och han verkar kunna medla bra mellan människor och fungera i de flesta sammanhang.
Bråket med Marcus var det inget fel på från Roobles sida enligt mig. Marcus var extremt pinsam när han snackade med Rooble om att Rooble skulle se dålig ut för att han var kompis med Pål och Fredrik.
Vem resonerar så om man inte är 14 år och försöker passa in i coola gänget?
Ska man välja kompisar efter vad som ser bäst ut på TV?
Och varför skulle det överhuvudtaget se dåligt ut att vara kompis med Pål? För att han åt för mycket under middagen och förstörde Olivias mat genom att ha i kokos och chili? Helt efterblivet resonemang.
Att Marcus sedan gick runt och sa det till andra och fortsatte snacka skit om Pål är väldigt fult och det är helt förståeligt att Rooble blev arg. Sen går Marcus in i synken och kallar Rooble för bebis eftersom han inte vågar ta en öppen konflikt.
Angående Fredriks kommentarer om kvinnor så försökte han uppenbarligen vara rolig eftersom det var tjejerna mot killarna och ingen verkar ha blivit upprörd, tjejerna verkade också gilla honom när han joinade deras lag. Att män är bättre än kvinnor på det mesta är också bara fakta även om det inte är särskilt gentlemannamässigt att "rub it in".