Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-26, 11:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommelina
Rätt uppenbart att Tv4 ville ha bara tjejer i finalen. Annars hade ju det varit en duell om sista finalplatsen som det varit tidigare år. Tråkigt. Hade varit kul att se Marcus i finalen.
Jag tänkte också att det borde ha varit en duell men har inte sett alla säsonger under senare år så visste inte om de alltid hade duell.
Produktionen fular sig alltså som vanligt och styr fullständigt bakom kulisserna.
En tjej skulle vinna i år, kvittar vilken, så verkar resonemanget ha gått.

Olivia var inblandad i stölden, ej rent praktiskt men antagligen med och planera det hela + gottade sig rejält och skrattade åt den när den var ett faktum samt skyddade Charlotta och Simone. Produktionen visste detta och var tvungna att ägna sig åt lite "damage control/winner's edit" och ordnade med en gråtceremoni hos Anders för att Olivia skulle väcka mer sympati.
Somliga här med kort minne har uppenbarligen gått på det hela, somliga andra av oss gör det inte.
För min del skulle alla tre, Charlotta, Simone och Olivia åkt ut pga hur de behandlade Ci.

Tyvärr gör ju produktionen skillnad på person och person och vad som är ok att säga och göra.
En liten sammanställning:
En svart bög (Ken) kan nedsättande säga "not the white tears" till en gråtande, mobbad vit kvinna och komma undan med det.
En latinsk bög (Chris) kan återkommande kalla en kvinnlig deltagare för nedsättande termer som falsk fitta och bitch.
En svart man (Rooble) kan säga "käften bre" till övriga deltagare vid motgång och "fitta bre" när han tävlar och håller på att förlora och en kvinna (Alma) står bredvid och uppenbarligen kan ta illa upp över såna uttryck även om det ej var riktat direkt till henne.
En kvinna (Olivia) kan ägna sig åt mobbing av en annan, äldre kvinna. Kalla henne "en finne i röven" samt vara delaktig i stöld av hennes immunitet.
En vit man kan inte säga negress om en person som en förklaring vilken deltagare han menade utan elak intention (Peter) eller lappjävel i frustration (Charlie). Det sades alltså inte direkt till personerna utan om dem i annat sammanhang. Räckte för att åka ut.
TV4/produktionen silar mygg och sväljer kameler minst sagt.
2024-05-26, 11:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Inte så märkligt egentligen. Maureen var mer irriterande med sitt arabjoddlande och hennes faiblesse att prata engelska istället för svenska. Därtill var hon sämre i tävlingar. Det sammantaget gör att jag tycker Maureen är lite mer ovärdig än Oliva.
Ja, det var irriterande men Olivias mobbing är betydligt värre + hennes av fillers uppsvällda kinder och läppar kan jag också vara utan.
2024-05-26, 11:23
Medlem
ying-CreUyangs avatar
När nu Alexander åkt ur, ser jag ingen värdig vinnare.
2024-05-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag måste hålla med om att Pål är specialbegåvad, han fick till och med sista örådet att handla om honom. Prata om att känna sig som universums mittpunkt.

Robles lyckades avslöja att någon undanhållit sanningen, det har väl aldrig någonsin hänt tidigare i Robinsons historia!? Det var bra av Robles att visa att han var så listig att han avslöjade årets enda lögn! Man förstår verkligen hans självbelåtna leende.

Smart av Tv4 att ha med ett finalmoment som direkt slog ut den med högst BMI. Vi är överens om att tjockisar inte är värdiga Robinsonvinnare, det ska vara smärta och fitta brudar med botox i läpparna.

Hotlips-Olivia var verkligen en värdig vinnare av årets Robinson. Hon har allt, smal midja, fina hooters och sugmun!
Fast rooble ljög ju i maureens ansikte om att han skulle rösta på alex men sen röstade på pål. Så varför ska han döma maureen. Riktig idiot
2024-05-26, 12:03
Medlem
drinksareonmes avatar
Har jag helt missat det eller har de inte fått väga in sig iår?
2024-05-26, 12:16
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Har jag helt missat det eller har de inte fått väga in sig iår?
Har inte varit med i årets säsong. Kan det vara första gången som detta skippas i Robinsons?
2024-05-26, 12:22
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Har inte varit med i årets säsong. Kan det vara första gången som detta skippas i Robinsons?

Tror fasen det, brukar vara kul och se annars. Kanske beror på att ingen har tappat ordentligt i vikt. Tex Simone har nog snarare lagt på sig. 😁
2024-05-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tror fasen det, brukar vara kul och se annars. Kanske beror på att ingen har tappat ordentligt i vikt. Tex Simone har nog snarare lagt på sig. 😁

Gissningsvis pga Simone ingen vägning i år. Mer och mer polititiskt inkorrekt prata vikt. Nästan märkligt att känsliga TV4 låtit det pågå fram till nyss...
2024-05-26, 12:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
När nu Alexander åkt ur, ser jag ingen värdig vinnare.

För min del tog det slut när Pelle åkte ut.
Dessutom hade han med största sannolikhet ingen chans att ta sig vidare eftersom det antagligen var en blodshämnd i båda urnorna eftersom produktionen alltid sparar duellen till sist.
2024-05-26, 12:47
Medlem
Det är lite löjligt när olivia säger att hon unnar den som hat spelat mest fair en vinst
2024-05-26, 13:22
Medlem
Hade varit mera spännande om de hade fått vågat ställa mera frågor till de sista personerna. Sen skulle alla deltagare fått ställt en fråga vardera till dem. Just nu känns det mest om någon är bitter sur på en deltagare så får den automatiskt fråga denne något. Sen var det dömt på förhand att Markus inte skulle ta sig till finalen,så röstningen var totalt bortkastat. Med tanke på att alla där gillade tjejpakten bäst. Borde även vara tuffare tävlingen. Så de får visa vad de klarar av fysiskt.
2024-05-26, 14:23
Medlem
Förra säsongen så fick dom två som fick minst röster dueller i örådet emilio och Franz då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in