Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-08, 14:23
Medlem
Spoiler om vinnaren i år.

2024-05-08, 14:32
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconeye
Marcus är ju en taskig idiot. Han beter sig som en dålig chef man har på jobbet! Fattar inte Marcus att Pål har Asperger syndrome?!

Jag noterade från dag 1 att den här Marcus var ett riktigt rövhål. Han tror tt han är något som han absolut inte är. En elak, självgod och egoistisk jävel. Ut med honom snarast!
2024-05-08, 14:36
Medlem
TV4 har verkligen förstört hela konceptet med Robinson denna säsongen. Varit ett stort Robinson fan och varit ett av mina favoritprogram. Men slutade helt kolla förra veckan, då hela konceptet med Robinson är borta.

Här är anledningarna

- åker man ut så åker man ut, nu är de chans på chans på chans, helt omöjligt att spela strategiskt då personerna man lyckats få ut kommer 9 av 10 gånger tillbaka.
- tråkiga tävlingar
- får alldeles för mycket mat, är ju nästan buffé måltid varje vecka (en Robinson vecka är 5 dagar?).
- ta bort hemliga immuniteter, många öråd där det är 4-5 personer som är immuna, förstör spänningen helt.
-SLUTA TA MED GAMLA DELTAGARE
-Båda lagens läger var ju ett skämt, de enda dom gör är att äta eller sola.
- alla jävla avhopp, ha några reserver på plats om de blir avhopp. Hellre att det kommer in jokrar än att man ska få hundra chanser på gränslandet att komma tillbaka.
-skrota gränslandet
2024-05-08, 14:36
Medlem
Om Marcus överlever utslagstävlingen så tror jag att han vinner robinson.
2024-05-08, 14:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Kollade in Zayeras instagram. Vet någon varför hon är flintis? För hon är ju flintis, med klassisk krans runtom. Har hon varit man? Eller vad är det för mystisk hårsjukdom? Aldrig sett nåt liknande på en kvinna.
2024-05-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kollade in Zayeras instagram. Vet någon varför hon är flintis? För hon är ju flintis, med klassisk krans runtom. Har hon varit man? Eller vad är det för mystisk hårsjukdom? Aldrig sett nåt liknande på en kvinna.
Alopecia.
2024-05-08, 14:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slips9
TV4 har verkligen förstört hela konceptet med Robinson denna säsongen. Varit ett stort Robinson fan och varit ett av mina favoritprogram. Men slutade helt kolla förra veckan, då hela konceptet med Robinson är borta.

Här är anledningarna

- åker man ut så åker man ut, nu är de chans på chans på chans, helt omöjligt att spela strategiskt då personerna man lyckats få ut kommer 9 av 10 gånger tillbaka.
- tråkiga tävlingar
- får alldeles för mycket mat, är ju nästan buffé måltid varje vecka (en Robinson vecka är 5 dagar?).
- ta bort hemliga immuniteter, många öråd där det är 4-5 personer som är immuna, förstör spänningen helt.
-SLUTA TA MED GAMLA DELTAGARE
-Båda lagens läger var ju ett skämt, de enda dom gör är att äta eller sola.
- alla jävla avhopp, ha några reserver på plats om de blir avhopp. Hellre att det kommer in jokrar än att man ska få hundra chanser på gränslandet att komma tillbaka.
-skrota gränslandet

Exakt!

Framför allt tre saker måste rättas till i kommande säsonger:

1) Sluta ta in gamla deltagare från tidigare säsonger. De har gjort sitt och har fått sin chans.
2) Alla dessa hemliga immuniteter måste kraftigt minskas. Öråden blir helt förstörda pga detta. Det är för många hemliga immuniteter i omlopp.
3) Godis- och matfrosseriet måste minskas. Förr vann de en påse ris vid nån enstaka lagtävling. Numera har det helt spårat ur. De får alldeles för mycket matbelöningar, särskilt på Gränslandet.
2024-05-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
2024-05-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Exakt!

Framför allt tre saker måste rättas till i kommande säsonger:

1) Sluta ta in gamla deltagare från tidigare säsonger. De har gjort sitt och har fått sin chans.
2) Alla dessa hemliga immuniteter måste kraftigt minskas. Öråden blir helt förstörda pga detta. Det är för många hemliga immuniteter i omlopp.
3) Godis- och matfrosseriet måste minskas. Förr vann de en påse ris vid nån enstaka lagtävling. Numera har det helt spårat ur. De får alldeles för mycket matbelöningar, särskilt på Gränslandet.

Man har ju vetat varje öråd vem som ska åka ur, känns även som att det är riggat när de blir duell och inte. Känns som att produktionen gör vad som helst för att vissa ska vara kvar. Senaste två säsongerna har varit dom sämsta som gjorts, tagit bort all spänning.
2024-05-08, 15:00
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Pål är den mest patetiska människa jag någonsin sett, och att han har så många fanboys i den här tråden är fanimej ett under. I synkar sitter han och snaskar självgott och skrattar ondskefullt. När han konfronteras vågar han bara sitta tyst och stirra ner i backen eller upp i träden. Efter konfrontation springer han dock direkt till pappa Rooble som får ta konflikten åt honom med sitt ”ey håll käften breeee”.

Pål är ett ensambarn som lärt sig att han kan göra som han vill, och komma undan med argumentet att ”jag är sån”. Ingen självkritik, knappt någon självinsikt överhuvudtaget. Han vill inte utvecklas. Han vill grisa och gotta sig.
2024-05-08, 15:00
Medlem
Vad man ser på sociala medier så verkar inga tittare uppskatta gamla deltagare, men varför envisas tv4 att plocka in gamla deltagare säsong efter säsong? Är ju exakt samma i Farmen
2024-05-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Som om det gör det ok. Många är hungriga och har sömnbrist men beter sig inte sådär
Jag bara förklarade vad jag trodde.

Vad arbetar han med förresten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in