Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-22, 13:42
Medlem
Bakarettans avatar
Plöjt igenom säsongen 2022 då Helen och Herr Alexander "aka Liksom" Strandberg deltog första gången.
Helen, som jag verkligen hade unnat att få ta sig in i Robinson igen är ju
tyvärr borta. En strong tjej med mycket integritet. Som hon tyvärr fick sota för.
Nu är slajmet Alex tillbaka.
En patetisk nolla som vänt sej till Jesus. Verkar som han saknar tro på sej själv eller?
Charlotta...ja jag säjer då det. Lämnar pga hon längtar hem till hund & gubbe. Och att hon vill fixa till sin kropp igen.
När Alex la sina anakondaliknande armar om henne och viskar i hennes öra: Vi ses på hemmaplan.
Ja då fick jag kräkkänslor i munnen.
Lars lämnade pga feghet.
Zaeyra har ett problem.
Som så många andra feminister har hon svårt att ta kritik. Att Pål håller på henne är inte så konstigt. Slår vad om att han är miljöpartist eller anhängare av FI.
2024-04-22, 13:46
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Vilka såpor är det du tänker på?

Jag känner honom inte IRL så jag kan inte bedöma hans bekräftelsebehov, och absolut inte utifrån att han bara varit med i Bytt är bytt, vilket han tydligen enligt info här på FB varit med i, och vilket många varit med i, eller bara utifrån att han vill få en ny chans att vinna 500 000 till sig själv och familjen. Om man efterfrågas och tycker det är kul och tjänar pengar på det så ser jag inte det som nåt fel.

Varför hycklare, har han utgett sig för att inte söka bekräftelse och gör det ändå?

Tycker nog att det är överdrivet det där med såpa efter såpa. Tänker du på några fler än Bytt är bytt och Robinson 2 ggr?

Kanske PH, eller Farmen, eller Bachelor, eller Bonde söker fru, eller Love in Paradise, eller Älskar älskar inte, eller Renoveringsdrömmar, eller Husdrömmar eller Gift vid första ögonkastet eller... Det är de såpor jag kan komma på som produceras i Sverige. Finns det fler? Och nu har jag radat upp fler än de som sänds i tv4. Om du tycker att det är en skitkanal så är det upp till dig att tycka. Alla är fria att ha en åsikt om vad de vill. Själv har jag rätt kul när jag ser på Robinson.

Berätta gärna vilka dessa såpor efter såpor är som du tänker på så är det lättare att bemöta dina argument. Eller var det bara Bytt och Robinson?

Sen att man måste ha nån form av bekräftelsebehov för att våga vara med i en såpa, det tror jag nog alla är införstådda med. Men sprider man good vibrations så gör det inte så mycket <3
Då är vi inte på samma nivå du & jag eftersom du tycks tycka att det är ett normalt leverne att ständigt ställa upp i tv-såpor.
2024-04-22, 13:53
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
5 avhopp! Botten! Nu måste ändå trådens främsta tillskyndare av Anders Lundin inse att Petra är bättre. Hon hade inte låtit dem åka hem så lättvindigt.
Fast det är ju inte programledaren som styr spelet. Det är produktionteamet.
2024-04-22, 13:54
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Då är vi inte på samma nivå du & jag eftersom du tycks tycka att det är ett normalt leverne att ständigt ställa upp i tv-såpor.

Nej, vi är nog inte på samma nivå Jag tycker det är helt ok att Alex ställer upp i Robinson och familjeprogrammet Bytt är bytt.
2024-04-22, 14:03
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Nej, vi är nog inte på samma nivå Jag tycker det är helt ok att Alex ställer upp i Robinson och familjeprogrammet Bytt är bytt.
Ja jag förstår att du tycker det. För mig är det ett sätt att söka uppmärksamhet genom att få TV-tid. Vilket tyder på att man är media- och kamerakåt. Man kan liksom inte få nog av att se sej själv.
Det är otroligt många deltagare i Robinson som aldrig återkommit. De som ödmjukt tackat nej och gått vidare.
2024-04-22, 14:18
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ja jag förstår att du tycker det. För mig är det ett sätt att söka uppmärksamhet genom att få TV-tid. Vilket tyder på att man är media- och kamerakåt. Man kan liksom inte få nog av att se sej själv.
Det är otroligt många deltagare i Robinson som aldrig återkommit. De som ödmjukt tackat nej och gått vidare.

Ja, man måste nog vara en speciell personlighet för att våga ställa upp i tv-program, själv skulle jag aldrig våga det. Men jag ser inte ner på dom som vågar, de bjuder ju på sig själva som underhållning! Och tänk vad dom får utstå i form av kränkande tillmälen och kritiska blickar efteråt. Man måste vara psykiskt stark för att klara det.

Jag tror inte att nån av dom som ställer upp ser på programmen om och om igen. Har man familj så är väl tv-soffan det som gäller när programmet sänds, eller vänner om man lever ensam. Jag tror nog många som ställer upp skäms ibland hur dom framställs och känner sig missförstådda.

Jag tror inte heller att det är så många som fått erbjudandet igen, och om de fått så har det nog avskräckt att vara med en gång till med tanke på just hur man framställs och mobben i social media efteråt.

Att Alex gör det kan jag ju bara gissa om, men jag tror prispengarna och vad familjen kan göra för dom är en stor faktor. Och känslan av att det var nära förra gången. Jag kan ju inte avslöja vad som sänts, men han älskar verkligen sin familj, och det har ju vistas förut, det är inte lätt att vara borta från dem man älskar så djupt så länge i en sådan utarmande miljö som det är med sandloppor, dålig sömn, obekvämt, tävlingar, lite mat, människor som man kanske inte går ihop med osv osv. Ingen räkmacka precis...
2024-04-22, 14:37
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ja, man måste nog vara en speciell personlighet för att våga ställa upp i tv-program, själv skulle jag aldrig våga det. Men jag ser inte ner på dom som vågar, de bjuder ju på sig själva som underhållning! Är det underhållning att framstå som en besserwisser eller en självupptagen person?
Och tänk vad dom får utstå i form av kränkande tillmälen och kritiska blickar efteråt. Man måste vara psykiskt stark för att klara det.
Men snälla du...väljer man att ställa upp & beter sej illa så får man ta det. Så du menar att det är helt legitimt att folk självmant väljer att få en hatstorm efter sej?

Jag tror inte att nån av dom som ställer upp ser på programmen om och om igen. Har man familj så är väl tv-soffan det som gäller när programmet sänds, eller vänner om man lever ensam. Jag tror nog många som ställer upp skäms ibland hur dom framställs och känner sig missförstådda.
Ja så klart känner de sej missförstådda. Det ju varenda deltagare i svenska såpor.

Jag tror inte heller att det är så många som fått erbjudandet igen, och om de fått så har det nog avskräckt att vara med en gång till med tanke på just hur man framställs och mobben i social media efteråt.

Att Alex gör det kan jag ju bara gissa om, men jag tror prispengarna och vad familjen kan göra för dom är en stor faktor. Och känslan av att det var nära förra gången. Jag kan ju inte avslöja vad som sänts, men han älskar verkligen sin familj, och det har ju vistas förut, det är inte lätt att vara borta från dem man älskar så djupt så länge i en sådan utarmande miljö som det är med sandloppor, dålig sömn, obekvämt, tävlingar, lite mat, människor som man kanske inte går ihop med osv osv. Ingen räkmacka precis...Det finns ju en anledning till att han blev utröstad.
Det
Det finns ju en anledning till att han blev utröstad.
2024-04-22, 14:43
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Det finns ju en anledning till att han blev utröstad.

Ja, vem vill möta honom i slutstriden... Kan de rösta ut de starka så gör dom det.

Men det kanske inte var det du tänkte på? Eftersom du inte gillar honom så kanske du tänkte på att hans personlighet skulle vara så dålig så de andra inte stod ut med honom?

Nu är det ju inte så, i år iallafall, alla pratar väldigt gott om honom och gillar honom skarpt. Jag kommer inte ihåg hur det var förra säsongen, men om han var hårdare då så har han mjuknat i år. Vi alla förändras med åren förhoppningsvis till det bättre, den bättre versionen av oss själva.

Edit: Jo nu kommer jag ihåg, han gav bort sin immunitet innan ö-rådet första året han var med, var det inte så, det är storsint tycker jag iallafall.
Senast redigerad av sirsia0 2024-04-22 kl. 14:46.
2024-04-22, 15:03
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ja, vem vill möta honom i slutstriden... Kan de rösta ut de starka så gör dom det.

Men det kanske inte var det du tänkte på? Eftersom du inte gillar honom så kanske du tänkte på att hans personlighet skulle vara så dålig så de andra inte stod ut med honom?

Nu är det ju inte så, i år iallafall, alla pratar väldigt gott om honom och gillar honom skarpt. Jag kommer inte ihåg hur det var förra säsongen, men om han var hårdare då så har han mjuknat i år. Vi alla förändras med åren förhoppningsvis till det bättre, den bättre versionen av oss själva.

Edit: Jo nu kommer jag ihåg, han gav bort sin immunitet innan ö-rådet första året han var med, var det inte så, det är storsint tycker jag iallafall.
Javisst har han "mjuknat" den gode Alexander "Liksom" Strandberg. Smaken är som baken delad. Dvs jag tycker inte om honom.Av en enda anledning. Han är en patetisk nolla som endast söker uppmärksamhet via tv och media.
Kolla du på säsongen 2022. Tv4 Play säsong 11.
Ja kom igen nu ni alla som hatar alla andra deltagare!
Varför vurmar ni för Alex!?
2024-04-22, 15:14
Fyfan vilken elak jävel Lars är.
Killarna pratar vitt och brett om svaga länkar och att Z gjort laget sämre. De verkar glömma att de själva inte presterat i en enda tävling.
2024-04-22, 15:16
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktmestaren
Charlotta Hedlund, Coach, PT och tidigare deltagare "Paradise hotel" i Norge.

Du behöver inte lägga Spoilerfunktion runt om en 11 ( !!! ) år gammal "Nyhet" om att hon varit deltagare i en Norsk Dokusåpa
2024-04-22, 15:37
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Fast det är ju inte programledaren som styr spelet. Det är produktionteamet.

Förvisso inte, men de mesiga och halvhjärtade övertalningsförsöken att stanna är ju helt hans underprestation. Petra hade gått in som en buffelhona och stångats och bökat, så de åtminstone fått skämmas rejält, innan de for hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in