Citat:
Ursprungligen postat av
Bakarettan
Ja jag förstår att du tycker det. För mig är det ett sätt att söka uppmärksamhet genom att få TV-tid. Vilket tyder på att man är media- och kamerakåt. Man kan liksom inte få nog av att se sej själv.
Det är otroligt många deltagare i Robinson som aldrig återkommit. De som ödmjukt tackat nej och gått vidare.
Ja, man måste nog vara en speciell personlighet för att våga ställa upp i tv-program, själv skulle jag aldrig våga det. Men jag ser inte ner på dom som vågar, de bjuder ju på sig själva som underhållning! Och tänk vad dom får utstå i form av kränkande tillmälen och kritiska blickar efteråt. Man måste vara psykiskt stark för att klara det.
Jag tror inte att nån av dom som ställer upp ser på programmen om och om igen. Har man familj så är väl tv-soffan det som gäller när programmet sänds, eller vänner om man lever ensam. Jag tror nog många som ställer upp skäms ibland hur dom framställs och känner sig missförstådda.
Jag tror inte heller att det är så många som fått erbjudandet igen, och om de fått så har det nog avskräckt att vara med en gång till med tanke på just hur man framställs och mobben i social media efteråt.
Att Alex gör det kan jag ju bara gissa om, men jag tror prispengarna och vad familjen kan göra för dom är en stor faktor. Och känslan av att det var nära förra gången. Jag kan ju inte avslöja vad som sänts, men han älskar verkligen sin familj, och det har ju vistas förut, det är inte lätt att vara borta från dem man älskar så djupt så länge i en sådan utarmande miljö som det är med sandloppor, dålig sömn, obekvämt, tävlingar, lite mat, människor som man kanske inte går ihop med osv osv. Ingen räkmacka precis...