Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 18:03
Medlem
Gränslandet påminner om Killinggängets brandstations humor,orkade inte se hur grabbarna satt och kliade varann på ryggarna.. snart borrar Alex gloryhole i skjulet.
2024-05-02, 18:03
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Nja. Jag tvivlar stakrt på att Pål åker ut. Speciellt när han står för dramat just nu. Och sedan så vill ju Marcus skälla ut Pål så jag tror definitivt att han kommer att komma tillbaka och göra det. Den som åker ut på örådet tror jag är antingen Karin eller Ci. Jag tror att Karin åker på utslagningstävlingen. Eller Ci.

Är det inte två som åker ut? En i utslagsduellen och en på ö-rådet?
2024-05-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Är det inte två som åker ut? En i utslagsduellen och en på ö-rådet?
Ja, men precis. Jag tror att Ci möjligtvis åker på utslagningstävlingen och Karin på örådet. För att jag tvivlar starkt på att Pål åker ut den här veckan. Det är enbart dessa två som jag ser åker. Antingen så åker Karin på utslagningstävlingen och Ci på örådet för att tjejerna inte gillar henne och Nordpakten vill få ut sydpakten.
2024-05-02, 18:07
Medlem
Alltså jag har ändå svårt att greppa hur dålig Alex har varit på gränslandet. När till o me Zayera lyckas komma in. Då gör han något fel. Det är inte bara muskler som krävs för att vinna i tävlingar.
2024-05-02, 18:09
Medlem
Citat:
Eftersom Pål är din förebild så säger det ju nånting om dig Vet du, jag har hellre Alex som förebild än Pål.

Jag vill inte att du ska må så illa när du läser mina tankar om tillvaron och om Robinson och om hur det går till där utifrån vad jag tror, så för din skull, läs inte mina inlägg så du får behålla maten. Ärligt talat så skiter jag i om du läser dom. Varför tror du att det skulle vara viktigt för mig om du läser mina inlägg eftersom du tar upp just det? Vem vill diskutera med en Pål? Inte jag iallafall. Och du vill inte diskutera med en Alex som jag är

Och jag står för det, jag gillar Alex till 100% och hade gärna varit hans fru. Utifrån det man ser på tv alltså. Och han är ingen pundare längre, hur ofta du än upprepar det här i forumet.

Men vi vet alla din avsky för honom, tror du att vi är trögfattade?
Hahaha...du vill vara hans fru. Tror du kuken är extra large ocså? Risken finns att han är impotent efter alla otillåtna medel.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 18:20.
2024-05-02, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Ja men är det inte att det blir kaka på kaka med Påls personlighet i beakning? Han verkar generellt oskön, egoistis, girig, hänsynslös & faktiskt elak. Tycker inte man ska slänga med ord som psykopat & sociopat men han är obehaglig.
Du menar att de går på person och inte sak? Det hade varit mer OK om nån annan än Pål gjort så, nån som varit mer omtyckt i gruppen? Hoppas inte det, folk som gör skillnad på person och inte går på sak är det värsta jag vet.
2024-05-02, 18:17
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Hahaha...du vill vara hans fru. Tror du kuken är extra large ocså? Risken finns att han är impotent efter allt intag av otillåtna medel.

Du bara spekulerar och fantiserar en massa om nån du inte känner.

Du kanske är autist eftersom du tar allting så bokstavligt? Det kan ju förklara ditt nörderi kring Alex och din fastlåsning som du måste upprepa i all oändlighet. Men skratta på du. Du fattar inte ens en metafor.

Jag gillar Alex person, att kunna tänka mig att vara hans fru är för att jag tycker att han är en så fin och hjärtevarm och förstående person. En metafor alltså.

Dvs jag gillar den sortens män. Varm, kärleksfull, kramgo, trygg, inlyssnande, förstående, attraktiv, sårbar, sensitiv osv osv.

Eftersom du tar allting så bokstavligt så förstår jag varför du gillar Pål
2024-05-02, 18:24
Medlem
Citat:
Du bara spekulerar och fantiserar en massa om nån du inte känner.

Du kanske är autist eftersom du tar allting så bokstavligt? Det kan ju förklara ditt nörderi kring Alex och din fastlåsning som du måste upprepa i all oändlighet. Men skratta på du. Du fattar inte ens en metafor.

Jag gillar Alex person, att kunna tänka mig att vara hans fru är för att jag tycker att han är en så fin och hjärtevarm och förstående person. En metafor alltså.

Dvs jag gillar den sortens män. Varm, kärleksfull, kramgo, trygg, inlyssnande, förstående, attraktiv, sårbar, sensitiv osv osv.

Eftersom du tar allting så bokstavligt så förstår jag varför du gillar Pål
Ja du, han var ju djävligt hjärtevarm och fin i förra säsongen mot Helen. Du är en person som skulle öppna din bankdosa om det ringde en trevlig bedragare. Jag genomskådare det gamla vraket och köper inte hans egetberöm.

Jag tror du har bott under en sten i hela ditt liv. Sen fattar jag inte alls vad som du attraheras av hon den gamla heronisten. Mytoman också som påstår att han var död i 20 minuter.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 18:28.
2024-05-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ja du, han var ju djävligt hjärtevarm och fin i förra säsongen och betedde sig vidrigt. Du är en person som skulle öppna din bankdosa om det ringde en trevlig bedragare. Jag genomskådare det gamla vraket och köper inte hans egetberöm.
Ja, asså jag gillar Alex. Han verkar ödmjuk och snäll. Men i hans säsong så spelade han väldigt hårt och inte lika sympatisk alls. Speciellt mot sviket mot Homayon och hur han behandla Helen då. Detta är ju ett spel som folk glömmer.
2024-05-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ja, asså jag gillar Alex. Han verkar ödmjuk och snäll. Men i hans säsong så spelade han väldigt hårt och inte lika sympatisk alls. Speciellt mot sviket mot Homayon och hur han behandla Helen då. Detta är ju ett spel som folk glömmer.
Då får du tycka så. Jag tycker tvärtom att han är en egotrippad och avdankad gammal gubbe. Ser inget fint i den människan.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 18:34.
2024-05-02, 18:39
Medlem
Citat:
Homayon var inte med i den säsongen så du blandar ihop korten. Minns inte vad gubben hette men han kissade på sig och började skaka när han hamnade på Gränslandet med bjässen. Väldigt bra och värt att se om ifall det finns kvar på play. Riktigt kul.Han var inte lika kaxig när han var själv..
2024-05-02, 18:42
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ja du, han var ju djävligt hjärtevarm och fin i förra säsongen och betedde sig vidrigt. Du är en person som skulle öppna din bankdosa om det ringde en trevlig bedragare. Jag genomskådare det gamla vraket och köper inte hans egetberöm.

Återigen, du har inte alls fattat vem jag är för du tar allt bokstavligen. Bara för att jag gillar hjärtevarma personer innebär det inte att jag släpper in vem som helst som låtsas vara det. Så naiv är jag inte.

Jag har inte hört så mycket egetberöm från Alex, kan inte komma på nåt alls förutom att han tror på sig själv och sina möjligheter. Det som ligger honom i fatet är hans starka tävlingsinstinkt, som också är förknippad med att kunna stå upp för att kämpa för något, som han beskrivit att han vill inför sina pojkar. Alltså vara en god förebild för dom. I hans värld måste man kämpa för att överleva, vilket präglar hans tänkesätt. Och han vill förmedla det till sina pojkar; man får inget gratis. Sen blev han mer ödmjuk när han förlorade tävlingar vilket ju var bra.

Men vem är perfekt. Är du? En del skriver här att Alex inte alls gjorde nåt allvarligt förra säsongen, men du regerade starkt har du beskrivit på en scen i programmet och har fastnat i det. Kanske kom upp nåt starkt som du upplevt i ditt liv och tryckt undan och som gjorde sig påmint eftersom du reagerade så starkt känslomässigt? Ibland kan det vara så, även om det bara är en sekvens i en tv-produktion. Och du kan ju inte släppa det. Vilket visar att du verkar vara långsint och har problem.

Jag känner dig inte, kan bara spekulera om din känslomässiga låsning som är så uppenbar. I all välmening. Men jag tror inte du bryr dig om vad jag skriver. Och det är ok. Vi är alla anonyma här på forumet. Låt det bara rinna av dig.

Edit: Såg att du lagt till lite efter du postade. Det kanske är du som levt under en sten om man nu kan säga nåt sånt om nån annan. Rätt så inskränkt att säga nåt sånt, alla har sina erfarenheter som livet gett dem och som de gått igenom.
Du kan säkert googla på människor som varit döda under en längre tid och kommit till liv igen. Inte alls ovanligt, händer ibland. Världen över.
Senast redigerad av sirsia0 2024-05-02 kl. 18:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in