Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-02, 18:39
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, asså jag gillar Alex. Han verkar ödmjuk och snäll. Men i hans säsong så spelade han väldigt hårt och inte lika sympatisk alls. Speciellt mot sviket mot Homayon och hur han behandla Helen då. Detta är ju ett spel som folk glömmer.
Homayon var inte med i den säsongen så du blandar ihop korten. Minns inte vad gubben hette men han kissade på sig och började skaka när han hamnade på Gränslandet med bjässen. Väldigt bra och värt att se om ifall det finns kvar på play. Riktigt kul.Han var inte lika kaxig när han var själv..
2024-05-02, 18:42
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Ja du, han var ju djävligt hjärtevarm och fin i förra säsongen och betedde sig vidrigt. Du är en person som skulle öppna din bankdosa om det ringde en trevlig bedragare. Jag genomskådare det gamla vraket och köper inte hans egetberöm.

Återigen, du har inte alls fattat vem jag är för du tar allt bokstavligen. Bara för att jag gillar hjärtevarma personer innebär det inte att jag släpper in vem som helst som låtsas vara det. Så naiv är jag inte.

Jag har inte hört så mycket egetberöm från Alex, kan inte komma på nåt alls förutom att han tror på sig själv och sina möjligheter. Det som ligger honom i fatet är hans starka tävlingsinstinkt, som också är förknippad med att kunna stå upp för att kämpa för något, som han beskrivit att han vill inför sina pojkar. Alltså vara en god förebild för dom. I hans värld måste man kämpa för att överleva, vilket präglar hans tänkesätt. Och han vill förmedla det till sina pojkar; man får inget gratis. Sen blev han mer ödmjuk när han förlorade tävlingar vilket ju var bra.

Men vem är perfekt. Är du? En del skriver här att Alex inte alls gjorde nåt allvarligt förra säsongen, men du regerade starkt har du beskrivit på en scen i programmet och har fastnat i det. Kanske kom upp nåt starkt som du upplevt i ditt liv och tryckt undan och som gjorde sig påmint eftersom du reagerade så starkt känslomässigt? Ibland kan det vara så, även om det bara är en sekvens i en tv-produktion. Och du kan ju inte släppa det. Vilket visar att du verkar vara långsint och har problem.

Jag känner dig inte, kan bara spekulera om din känslomässiga låsning som är så uppenbar. I all välmening. Men jag tror inte du bryr dig om vad jag skriver. Och det är ok. Vi är alla anonyma här på forumet. Låt det bara rinna av dig.

Edit: Såg att du lagt till lite efter du postade. Det kanske är du som levt under en sten om man nu kan säga nåt sånt om nån annan. Rätt så inskränkt att säga nåt sånt, alla har sina erfarenheter som livet gett dem och som de gått igenom.
Du kan säkert googla på människor som varit döda under en längre tid och kommit till liv igen. Inte alls ovanligt, händer ibland. Världen över.
Senast redigerad av sirsia0 2024-05-02 kl. 18:50.
2024-05-02, 19:00
Medlem
Citat:
Homayon var inte med i den säsongen så du blandar ihop korten. Minns inte vad gubben hette men han kissade på sig och började skaka när han hamnade på Gränslandet med bjässen. Väldigt bra och värt att se om ifall det finns kvar på play. Riktigt kul.Han var inte lika kaxig när han var själv..
Jo homayon var med på alex säsong. Kolla om. Även alex nämnde honom i denna säsong av gränslandet och Pontus tyckte att han gick hårt på han
2024-05-02, 19:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du frågade om hur Pål beter sig och jag svarade att jag ser oxå = Han spelar spelet "hårt" likt en elefant i en porslinsbutik. Han har mkt dåliga sociala skills vilket kommer att göra att han åker ut väldigt snart. Han verkar FÖR uppenbart girig på andras bekostnad och sådant ogillas ÄVEN om alla nu i sammanslagningen spelar var för sig. Just nu retar sig de flesta på att han skiter I andras åsikter helt och gör som han själv vill, som t ex maten: Alla andra önskar att Olivia ska tillaga den och då UTAN chili och kokosvatten. Pål tar i båda sakerna och alla andra blir missnöjda men han är nöjd och märket inte ens eller ... skiter I vad de andra tycker. Det är sådant osmidigt beteende och brist på socialt beteende som kan avgöra om de tänker rösta ut honom eller inte i Örådet. De bryr dig inte om att han kan vinna tävlingar direkt. Utan Påls sätt med annat.

Pål sa förresten som orsak till att Mark fick åka till Gränslandet att han hade vunnit flera tävlingar MEN det lyckades Pelle säga till alla i gruppen inkl. Pål att det var inte sant utan Mark hade vunnit EN tävling precis som Pål hade gjort = Ridå

Zayera har likadan mentalitet som Pål men visar den inte så tydligt för de andra. Hon blir mer som en udda fågel i skocken.
Inte trovärdigt när du citerar Alma. En elefant & en porslinsbutik. Zaeyra är en besserwisser.
2024-05-02, 19:14
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Återigen, du har inte alls fattat vem jag är för du tar allt bokstavligen. Bara för att jag gillar hjärtevarma personer innebär det inte att jag släpper in vem som helst som låtsas vara det. Så naiv är jag inte.

Jag har inte hört så mycket egetberöm från Alex, kan inte komma på nåt alls förutom att han tror på sig själv och sina möjligheter. Det som ligger honom i fatet är hans starka tävlingsinstinkt, som också är förknippad med att kunna stå upp för att kämpa för något, som han beskrivit att han vill inför sina pojkar. Alltså vara en god förebild för dom. I hans värld måste man kämpa för att överleva, vilket präglar hans tänkesätt. Och han vill förmedla det till sina pojkar; man får inget gratis. Sen blev han mer ödmjuk när han förlorade tävlingar vilket ju var bra.

Men vem är perfekt. Är du? En del skriver här att Alex inte alls gjorde nåt allvarligt förra säsongen, men du regerade starkt har du beskrivit på en scen i programmet och har fastnat i det. Kanske kom upp nåt starkt som du upplevt i ditt liv och tryckt undan och som gjorde sig påmint eftersom du reagerade så starkt känslomässigt? Ibland kan det vara så, även om det bara är en sekvens i en tv-produktion. Och du kan ju inte släppa det. Vilket visar att du verkar vara långsint och har problem.

Jag känner dig inte, kan bara spekulera om din känslomässiga låsning som är så uppenbar. I all välmening. Men jag tror inte du bryr dig om vad jag skriver. Och det är ok. Vi är alla anonyma här på forumet. Låt det bara rinna av dig.

Edit: Såg att du lagt till lite efter du postade. Det kanske är du som levt under en sten om man nu kan säga nåt sånt om nån annan. Rätt så inskränkt att säga nåt sånt, alla har sina erfarenheter som livet gett dem och som de gått igenom.
Du kan säkert googla på människor som varit döda under en längre tid och kommit till liv igen. Inte alls ovanligt, händer ibland. Världen över.
Nu gör precis som Mark gjorde med Pål. Ett kvartsamtal på flashback. Herregud! Orkade inte läsa hela det långa stycket tyvärr.
2024-05-02, 19:21
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Nu gör precis som Mark gjorde med Pål. Ett kvartsamtal på flashback. Herregud! Orkade inte läsa hela det långa stycket tyvärr.

Jag förstår.

Tänkte bara på det här med att inte kunna se skillnad på en tv-produktion och det verkliga livet. Många som faller i den fällan. Men det kanske är det man vill? Är väl det mina långa utlägg handlat om egentligen.
2024-05-02, 19:25
Medlem
greta75s avatar
Mina favoriter:

Pelle
Mark
Alma
Olivia
Anna Book
2024-05-02, 19:39
Medlem
DyslexiKungens avatar
Karin måste vara den sämsta deltagaren någonsin i Robinson
2024-05-02, 19:45
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Vem är en värdig vinnare av de som är kvar i Robinson? Alla verkar ha olika åsikter om vem som är "värdig".
Gustav. Defintivt en värdig vinnare så här långt. Hyfsat duktig i tävlingarna och socialt sett mycket väl fungerande.

Mark. Duktig i tävlingarna och hyfsad i det sociala umgänget, även om hans irritation över en mindre socialt begåvad person framgick med tydlighet. Hans rättvisepatos irriterar flera här i tråden men för mig är det ett sympatiskt drag.

Pelle. Han har hittills visat hur man spelar Robinson på bästa sätt. Är däremot inte så fysiskt stark.

Maureen. Den av kvinnorna som är närmast att vara en värdig vinnare, även om hon inte är på den listan ännu. Hyfsat stark och ganska självsäker och osynlig. Retar inte upp de andra. Hon går liksom "under radarn", vilket brukar vara en fördel för att gå långt i Robinson.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-05-02 kl. 19:51.
2024-05-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Man hör ju att han säger att utslagstävlingen fick det bästa utfallet för honom dock, kan det inte va Ci som åker så att immunitetsförgöraren brinner inne?
Tänker så också. Är väl Pelle eller Gustav som säger att det var sämsta möjliga utfall.
2024-05-02, 19:51
Medlem
DyslexiKungens avatar
Ci har den värsta Whiskeyrösten, hon hörs tydligt i bakgrunden när de övriga tävlar
2024-05-02, 19:57
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jo homayon var med på alex säsong. Kolla om. Även alex nämnde honom i denna säsong av gränslandet och Pontus tyckte att han gick hårt på han
NEJ! Du får nog kolla själv eftersom jag inte behöver det. Alex hade skitit på sig om han sett den bjässen. Lilla Helen var ofarligt att mobba för knarkaren.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-02 kl. 20:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in