Citat:
Ursprungligen postat av
Vipan
Ja du, han var ju djävligt hjärtevarm och fin i förra säsongen och betedde sig vidrigt. Du är en person som skulle öppna din bankdosa om det ringde en trevlig bedragare. Jag genomskådare det gamla vraket och köper inte hans egetberöm.
Återigen, du har inte alls fattat vem jag är för du tar allt bokstavligen. Bara för att jag gillar hjärtevarma personer innebär det inte att jag släpper in vem som helst som låtsas vara det. Så naiv är jag inte.
Jag har inte hört så mycket egetberöm från Alex, kan inte komma på nåt alls förutom att han tror på sig själv och sina möjligheter. Det som ligger honom i fatet är hans starka tävlingsinstinkt, som också är förknippad med att kunna stå upp för att kämpa för något, som han beskrivit att han vill inför sina pojkar. Alltså vara en god förebild för dom. I hans värld måste man kämpa för att överleva, vilket präglar hans tänkesätt. Och han vill förmedla det till sina pojkar; man får inget gratis. Sen blev han mer ödmjuk när han förlorade tävlingar vilket ju var bra.
Men vem är perfekt. Är du? En del skriver här att Alex inte alls gjorde nåt allvarligt förra säsongen, men du regerade starkt har du beskrivit på en scen i programmet och har fastnat i det. Kanske kom upp nåt starkt som du upplevt i ditt liv och tryckt undan och som gjorde sig påmint eftersom du reagerade så starkt känslomässigt? Ibland kan det vara så, även om det bara är en sekvens i en tv-produktion. Och du kan ju inte släppa det. Vilket visar att du verkar vara långsint och har problem.
Jag känner dig inte, kan bara spekulera om din känslomässiga låsning som är så uppenbar. I all välmening. Men jag tror inte du bryr dig om vad jag skriver. Och det är ok. Vi är alla anonyma här på forumet. Låt det bara rinna av dig.
Edit: Såg att du lagt till lite efter du postade. Det kanske är du som levt under en sten om man nu kan säga nåt sånt om nån annan. Rätt så inskränkt att säga nåt sånt, alla har sina erfarenheter som livet gett dem och som de gått igenom.
Du kan säkert googla på människor som varit döda under en längre tid och kommit till liv igen. Inte alls ovanligt, händer ibland. Världen över.