Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Vem tror ni vinner hela Robinson då? Själv hoppas jag på
Med tanke på hur duktig hen visade sig vara att tävla är det inte alls omöjligt. Jag håller också tummarna.
2024-04-25, 15:32
Medlem
Bakarettans avatar
Undrar när Gustav & Pelle ska delge sin info till Mark om hur Markus spelade fult & paktade hejvilt?
2024-04-25, 15:38
Medlem
Om dom klippte bort alla sekvenser då herr P säger jag, mig och min blev det inte många minuter kvar av Gränslandet. Stollen är så självgod och tycker han står över alla andra. Om han hade bett till Jesus innan borde han ha vunnit över Lars och Simone.
2024-04-25, 15:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Undrar när Gustav & Pelle ska delge sin info till Mark om hur Markus spelade fult & paktade hejvilt?

DET kommer att bli intressant. Troligtvis INNAN Örådet för då kan ju Mark få en anledning att t ex rösta på Marcus

Tar några saker till som du skrivit om strax ovanför också;

Du har inte fattat att jag INTE dyrkar Alex utan jag tycker bara att han kämpar på och är duktig även om han har förlorat några tävlingar så har han vunnit de flesta trots allt i Gränslandet. Tycker inte han är så manipulerande eller slemmig som du tycker och bryr mig katten i om han tror på Gud eller ej - han sitter inte och försöker pracka på någon annan sin tro och det är bra!

Jag hängde inte med att du trodde att Karin hade kört en fuling. När? Hur? I vilket syfte?
2024-04-25, 15:49
Medlem
Om dom klippte bort alla sekvenser då herr P säger jag, mig och min blev det inte många minuter kvar av Gränslandet. Stollen är så självgod och tycker han står över alla andra. Om han hade bett till Jesus innan borde han ha vunnit över Lars och Simone.
2024-04-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
DET kommer att bli intressant. Troligtvis INNAN Örådet för då kan ju Mark få en anledning att t ex rösta på Marcus

Du har inte fattat att jag INTE dyrkar Alex utan jag tycker bara att han kämpar på och är duktig även om han har förlorat några tävlingar så har han vunnit de flesta trots allt i Gränslandet. Tycker inte han är så manipulerande eller slemmig som du tycker och bryr mig katten i om han tror på Gud eller ej - han sitter inte och försöker pracka på någon annan sin tro och det är bra!

Jag hängde inte med att du trodde att Karin hade kört en fuling. När? Hur? I vilket syfte?
Jag anser att du vurmar för herr P och går till attack om man ens nämner nåt negativt om stolpskottet.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-25 kl. 16:01.
2024-04-25, 16:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Nu finns det ju ett antal gränsländare i andra säsonger som också har förlorat efter lång tid på gränslandet så den "förklaringen" du ger angående Alex beteende köper inte jag. Gnugga huvudet och gå iväg och sura och beklaga sej är inte speciellt manligt.
Att du vurmar för honom och tycker att han är grymt cool har jag fattat. Och jag tycker inte att han är det som du har förstått. En slemmigare deltagare får man leta efter. Nä...Alex "tvärsurt tvärnice tvärviktigt liksom" Strandberg är för mej en manipulerande stor skit med Jesuskomplex.
Himla märkligt att det blev ett pussel för Alex nu när han skulle in, med tanke på att det, jag citerar, är "förutbestämt att han vinner" och att "de gör allt för att Alex ska gå vidare". Hur får du ihop den här ekvationen? Blev det syntax error i ditt konspiratoriska huvud?
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Samma inlägg med 10 minuters mellanrum. Vem är det som är en stolle egentligen?
2024-04-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Himla märkligt att det blev ett pussel för Alex nu när han skulle in, med tanke på att det, jag citerar, är "förutbestämt att han vinner" och att "de gör allt för att Alex ska gå vidare". Hur får du ihop den här ekvationen? Blev det syntax error i ditt konspiratoriska huvud?

Ja, det råkade bli så då det skrevs på mobilen. Beklagar att du tog så illa vid dig. Att ens skriva ett inlägg och påpeka detta visar vem som är den verkliga stollen.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-25 kl. 16:14.
2024-04-25, 16:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128

Då ska jag förklara mej.
Jag fick dåliga vibbar av Alex första säsongen han var med 2022. Hur han prackade på Andreas sin tro.Vilket jag tyckte var vidrigt. Hyckleri om du frågar mej. I årets säsong har han fått tona ned sej. Tror han fått någon form av tillsägelse.
Men som sagt det är bara mina spekulationer.
Att Karin var så evinnerligt dålig på balansen i sammanslagningstävlingen kan väl endast ses som en läggmatch. Eller?
2024-04-25, 16:18
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Men lille vännen...
Du menar alltså att prod.teamet inte hade en aaaning om att Alex är dålig på pussel? Att detta skulle gynna Simone? Att han var dålig på pyssel & knåp bevisade han ju säsongen 2022. Vänta tills han kommer in i Robinson.
Och det kommer han att göra i en styrketävling i gränslandet. Nu ska jag ta på mej foliehatten.
2024-04-25, 16:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Då ska jag förklara mej.
Jag fick dåliga vibbar av Alex första säsongen han var med 2022. Hur han prackade på Andreas sin tro.Vilket jag tyckte var vidrigt. Hyckleri om du frågar mej. I årets säsong har han fått tona ned sej. Tror han fått någon form av tillsägelse.
Att Karin var så evinnerligt dålig på balansen i sammanslagningstävlingen kan väl endast ses som en läggmatch. Eller?

Okej. Jag minns inte att Alex försökte pracka på andra deltagare i förra säsongen, sin tro. Men tror dig. Det är INTE bra och kanske det är som du säger att han fått tillsägelse om att INTE göra det nu den här gången. Tycker han har skött den biten bra i den här säsongen om det iaf. Jag förstår din avoghet mot honom - men jag känner inte likadant som dig och det beror på att han har kämpat väl den här säsongen och tycker han är värd att få komma in en vända i Robinson.

Det där med Karin och tävlingen. Ja det var OVANLIGT att inte kunna klara en endaste gång utom när den sista i Lag Nord hade kommit över Tyckte att det verkade konstigt faktiskt ÄVEN om man säkert blir extra nervös av att ha missat ett par gånger - men hon sprang ju upp MÅNGA gånger.

OM Karin gjorde en läggmatch (sinkade sitt egna lag) så betyder det att hon vill ha sitt egna lag i Öråd OCH i och med det faktiskt riskera att åka ut själv - för hon kan ju inte vara så himla säker på att inte Pelle och Gustav faktiskt kanske tar till sig Ci istället för Karin. Båda lagen ska ju bli ETT lag strax efter detta Öråd och man kan ju undra om de har omvärderat Karins prestationer som ju faktiskt har gjort att de måste upp i Örådet idag. Karin (och Pelle och Gustav) kanske faktiskt vill ha ut både Mark och Marcus innan sammanslagningen?
2024-04-25, 16:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag anser att du vurmar för herr P och går till attack om man ens nämner nåt negativt om stolpskottet.

Ena stunden kallar du att jag vurmar för Alex och i andra inlägg att jag dyrkar honom osv. NEJ, jag gör inget av det! Du är SÅ himla fixerad av honom och dina inlägg om honom är rent hatiska - vilket i sin tur gör att så fort jag eller några andra skriver annat om Alex så tror du att vi dyrkar honom. Tröttsamt att du inte kan nyansera dig någonting om honom. Bara för att DU avskyr honom så gör inte alla andra det - men från att INTE hata honom så betyder det faktiskt inte att vi dyrkar eller vurmar för Alex!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in