Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-25, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ena stunden kallar du att jag vurmar för Alex och i andra inlägg att jag dyrkar honom osv. NEJ, jag gör inget av det! Du är SÅ himla fixerad av honom och dina inlägg om honom är rent hatiska - vilket i sin tur gör att så fort jag eller några andra skriver annat om Alex så tror du att vi dyrkar honom. Tröttsamt att du inte kan nyansera dig någonting om honom. Bara för att DU avskyr honom så gör inte alla andra det - men från att INTE hata honom så betyder det faktiskt inte att vi dyrkar eller vurmar för Alex!
Det går däremot bra att förakta och nedvärdera övriga deltagare av er vurmare. Om man inte ser vilken slempropp den egocentriske herr P är så är man otroligt naiv. Jag ser en avdankad gammal narkoman som har storhetsvansinne. Igår visade han sitt rätta jag och såg helt galen ut. Lider med Simone som måste umgås med fanskapet tills båten kommer.
2024-04-25, 16:48
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Okej. Jag minns inte att Alex försökte pracka på andra deltagare i förra säsongen, sin tro. Men tror dig. Det är INTE bra och kanske det är som du säger att han fått tillsägelse om att INTE göra det nu den här gången. Tycker han har skött den biten bra i den här säsongen om det iaf. Jag förstår din avoghet mot honom - men jag känner inte likadant som dig och det beror på att han har kämpat väl den här säsongen och tycker han är värd att få komma in en vända i Robinson.

Det där med Karin och tävlingen. Ja det var OVANLIGT att inte kunna klara en endaste gång utom när den sista i Lag Nord hade kommit över Tyckte att det verkade konstigt faktiskt ÄVEN om man säkert blir extra nervös av att ha missat ett par gånger - men hon sprang ju upp MÅNGA gånger.

OM Karin gjorde en läggmatch (sinkade sitt egna lag) så betyder det att hon vill ha sitt egna lag i Öråd OCH i och med det faktiskt riskera att åka ut själv - för hon kan ju inte vara så himla säker på att inte Pelle och Gustav faktiskt kanske tar till sig Ci istället för Karin. Båda lagen ska ju bli ETT lag strax efter detta Öråd och man kan ju undra om de har omvärderat Karins prestationer som ju faktiskt har gjort att de måste upp i Örådet idag. Karin (och Pelle och Gustav) kanske faktiskt vill ha ut både Mark och Marcus innan sammanslagningen?
Jag tyckte det såg suspekt ut att Ci släppte förbi så många i Lag Nord som hon gjorde. Hon själv utsåg ju sej som den som var starkast som förgörare eftersom hon påpekade att hon hade varit med i Gladiatorerna.Vilket ju visade sej att så inte var fallet.
2024-04-25, 16:50
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Okej. Jag minns inte att Alex försökte pracka på andra deltagare i förra säsongen, sin tro. Men tror dig. Det är INTE bra och kanske det är som du säger att han fått tillsägelse om att INTE göra det nu den här gången. Tycker han har skött den biten bra i den här säsongen om det iaf. Jag förstår din avoghet mot honom - men jag känner inte likadant som dig och det beror på att han har kämpat väl den här säsongen och tycker han är värd att få komma in en vända i Robinson.

Det där med Karin och tävlingen. Ja det var OVANLIGT att inte kunna klara en endaste gång utom när den sista i Lag Nord hade kommit över Tyckte att det verkade konstigt faktiskt ÄVEN om man säkert blir extra nervös av att ha missat ett par gånger - men hon sprang ju upp MÅNGA gånger.

OM Karin gjorde en läggmatch (sinkade sitt egna lag) så betyder det att hon vill ha sitt egna lag i Öråd OCH i och med det faktiskt riskera att åka ut själv - för hon kan ju inte vara så himla säker på att inte Pelle och Gustav faktiskt kanske tar till sig Ci istället för Karin. Båda lagen ska ju bli ETT lag strax efter detta Öråd och man kan ju undra om de har omvärderat Karins prestationer som ju faktiskt har gjort att de måste upp i Örådet idag. Karin (och Pelle och Gustav) kanske faktiskt vill ha ut både Mark och Marcus innan sammanslagningen?
Jag tyckte det såg suspekt ut att Ci släppte förbi så många i Lag Nord som hon gjorde. Hon själv utsåg ju sej som den som var starkast som förgörare eftersom hon påpekade att hon hade varit med i Gladiatorerna.Vilket ju visade sej att så inte var fallet.Tycker hon gjorde en svag insats.
2024-04-25, 17:01
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det går däremot bra att förakta och nedvärdera övriga deltagare av er vurmare. Om man inte ser vilken slempropp den egocentriske herr P är så är man otroligt naiv. Jag ser en avdankad gammal narkoman som har storhetsvansinne. Igår visade han sitt rätta jag och såg helt galen ut. Lider med Simone som måste umgås med fanskapet tills båten kommer.
Jag tycker heller inte om Alex. Jag har mina spekulationer angående hans medverkan. Och det får man ju ha eller hur?
Simone vann över Alex. So what? Ja, han visade ingen sk manlighet genom sitt patetiska beteende. Grina, klaga, ömka sej själv. Uj, uj
jag har tappat glöden liksom.
Låt Alex fortsätta som han gör och fokusera på att det finns andra deltagare.
2024-04-25, 17:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag tycker heller inte om Alex. Jag har mina spekulationer angående hans medverkan. Och det får man ju ha eller hur?
Simone vann över Alex. So what? Ja, han visade ingen sk manlighet genom sitt patetiska beteende. Grina, klaga, ömka sej själv. Uj, uj
jag har tappat glöden liksom.
Låt Alex fortsätta som han gör och fokusera på att det finns andra deltagare.
Min favorit är Pelle men då får man också hela svärmen emot sig här. Hade hellre sett ett gäng intelligenta och duktiga deltagare än allt konstigt folk som TV4 tar in. Simone och flertalet hör inte hemma i Robinson då det ställer högre krav än att sitta och lata sig. Helen var också en favorit och vad jag tycker om mötet med herr P där i början har redan redogjorts. Nu är det i alla fall underhållande att se hur långa farbrorn beter sig där i Gränslandet.
2024-04-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Vem tror ni vinner hela Robinson då? Själv hoppas jag på
Första gången du har lyckats skriva en spoiler, så är det i ett inlägg där det inte finns allra minsta anledning att använda den. Tror du att du förstör upplevelsen för alla oss andra om du säger att du hoppas på Simone??
2024-04-25, 17:51
Medlem
Citat:
Min favorit är Pelle men då får man också hela svärmen emot sig här. Hade hellre sett ett gäng intelligenta och duktiga deltagare än allt konstigt folk som TV4 tar in. Simone och flertalet hör inte hemma i Robinson då det ställer högre krav än att sitta och lata sig. Helen var också en favorit och vad jag tycker om mötet med herr P där i början har redan redogjorts. Nu är det i alla fall underhållande att se hur långa farbrorn beter sig där i Gränslandet.
Så fort du inte skriver om det hatobjekt som styr hela ditt liv (Alex) så håller jag med dig. Pelle är den bäste deltagaren och han är intelligent nog att klara sig i Robinson från Australien också. Jag ser mycket hellre en tävling mellan smarta deltagare som spelar taktiskt och inte bara tjej-pakter som röstar ut alla duktiga. (Någon sådan pakt har i och för sig inte funnits i år.)
2024-04-25, 17:52
Medlem
TheGhostLords avatar
Tycker så äla synd om Alex! Fatta att sitta på Gränslandet och göra ingenting varje dag. Också dålig stil av alla som lämnar och åker hem. Tänker på Helen. Hon hade gärna varit kvar...
2024-04-25, 17:53
Medlem
TheGhostLords avatar
Folk i tråden har sagt att Alex kommer "vinna hela skiten" och allt allt är uppgjort för att han med räkmacka ska vinna. Men?? Tittar vi på samma program?
2024-04-25, 18:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag tyckte det såg suspekt ut att Ci släppte förbi så många i Lag Nord som hon gjorde. Hon själv utsåg ju sej som den som var starkast som förgörare eftersom hon påpekade att hon hade varit med i Gladiatorerna.Vilket ju visade sej att så inte var fallet.Tycker hon gjorde en svag insats.

Håller med dig. Helt klart en missberäkning och dålig självinsikt av Ci
2024-04-25, 18:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Tycker så äla synd om Alex! Fatta att sitta på Gränslandet och göra ingenting varje dag. Också dålig stil av alla som lämnar och åker hem. Tänker på Helen. Hon hade gärna varit kvar...

Ja det är för bedrövligt. Önskar att Helen och Pontus helt plötsligt "poppar upp som Gubben i lådan" efter att ha suttit på någon okänd Ö och att de kommer in när sammanslagningen är klar. Det vore något
2024-04-25, 18:11
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Du är ett Hopplöst fall av stagnation i tänket och fylld med hat. Båten brukar komma rätt snabbt - tror det är dagen därpå så jag tror faktiskt att Simone överlever det också!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in