Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-25, 07:01
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tänkte på Karins usla prestation i senaste tävlingen. Då borde både åtminstone Marcus och Mark rösta på henne. Då kan det ju bli 2 röster var på Marcus, Mark och Karin (eller möjligen Ci). Men eftersom det är Nord som bestämmer, så kommer det att bli Marcus i alla fall. De kommer att välja honom oavsett vem han står emot.

Det blir väl 4 röster på Mark och Marcus, inte 2? Mot de två personerna har ju resterande fyra gaddat ihop sig.

Citat:
Ursprungligen postat av techsy
Jag tror ändå på att det var något gömt, antingen i själva godsakerna eller i anslutning under bord etc.

I andra länder har de aldrig lagt några hintar till deltagarna. De är något de själva får räkna ut, men då konceptet i Sverige med gömda immuniter är såpass nytt så var det ingen som fattade vinken.

Som jag förstått det så går det inte alls att jämföra den svenska versionens nivå med de andra ländernas, så det fanns förmodligen ingen hint överhuvudtaget för att fatta den. Exempelvis tittade jag för någon vecka sedan på en så sen säsong som 10 och jag kunde inte ens förstå att det var den avgörande finaltävlingen när det var dags, bara plankan. Medan finalen numera är massa olika grenar. Det utvecklas hela tiden så det du beskriver kan komma så småningom om programmet fortsätter.
2024-04-25, 08:02
Medlem
Markus hatar på Nihilisten Pål..märkligt att han har såna hangups att även hans lagmedlemmar reagerar. Åk hem Markus.
2024-04-25, 08:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Markus hatar på Nihilisten Pål..märkligt att han har såna hangups att även hans lagmedlemmar reagerar. Åk hem Markus.

Ja Marcus verkar ha hängt upp sig ordentligt i sin avsky mot Pål. Trist! Fast vare sig Pelle, Gustav eller Ci gillar Marcus attityd gentemot honom så det blir till Marcus nackdel i sitt egna lag tror jag i Örådet.
2024-04-25, 09:57
Medlem
Fan fan vad Alma är störande, hatar att se henne och höra henne. Kan inte sätta ord på vad det är. Låter som hon pratar med en två åring så fort hon öppnar munnen.
2024-04-25, 11:45
Medlem
Inte svårt att förutse från synken vem som vann duellen på gränslandet 🙄
Sprudlande o bubblande röst....så tråkigt
2024-04-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Inte svårt att förutse från synken vem som vann duellen på gränslandet 🙄
Sprudlande o bubblande röst....så tråkigt

Tänkte oxå på det. Solklar tell!
2024-04-25, 14:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Pelle hade satt det där pusslet på 5-10 minuter. Simone behövde 1 timme och herr P klarade det inte alls. Jäklar vad arg han blev och gick in i skogen och grinade. Bra jobbat av den lata Simone i alla fall.

Kan hålla med dig om det du skrivit om Pelle och även om Simone. Det verkar ha varit ett riktigt knepigt pussel. Men du har fel i att "herr P = Alex, inte klarade det alls" - DET var inte sant för han hade lika svårt FAST han hade enbart några få bitar kvar även om Simone vann tävlingen. Så din beskrivning var inte korrekt om Alex - han var nästan klar med pusslet så när som på ett par bitar. Ja han gick iväg och surade eller snarare grinade troligtvis. Vem skulle inte ha gjort det efter att ha varit fast på detta Gränsland i 25 dagar och missad tidigare chans till att komma in i Robinson. Tror inte att NÅGON annan hade uppvisat annat mood i den situationen.
2024-04-25, 15:04
Medlem
johnjozefssons avatar
Vem tror ni vinner hela Robinson då? Själv hoppas jag på
2024-04-25, 15:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Också säker på att Marcus åker ut, men varifrån fick du Karin? Sedan förra veckan har det varit tydlig att det blir Mark och Marcus.

Som snacket verkar gå ifrån Pelle, Gustav och Karin i senaste avsnittet så kommer de troligtvis att rösta på Mark och Marcus och inte på Ci. Mark och Marcus kommer nog att rösta på Ci = Då blir det nog M & M i Lag syd som blir de utvalda i Örådet.

Från Lag Nord blir nog deras val då att ta ut Marcus för Rooble har tydligen något horn i sidan på Marcus och Pelle - men Pelle lär ju inte bli uttagen av Lag Syd att vara en av de två = Marcus ryker i Örådet.

**Detta har jag inte sett i något avsnitt utan är enbart min egna teori av hur diskussionerna verkar gå i båda lagen från dagens avsnitt (Torsdag) som finns att se på TV4 Play.**
Senast redigerad av CS128 2024-04-25 kl. 15:14.
2024-04-25, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
DP
Senast redigerad av Vipan 2024-04-25 kl. 16:01.
2024-04-25, 15:26
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Kan hålla med dig om det du skrivit om Pelle och även om Simone. Det verkar ha varit ett riktigt knepigt pussel. Men du har fel i att "herr P = Alex, inte klarade det alls" - DET var inte sant för han hade lika svårt FAST han hade enbart några få bitar kvar även om Simone vann tävlingen. Så din beskrivning var inte korrekt om Alex - han var nästan klar med pusslet så när som på ett par bitar. Ja han gick iväg och surade eller snarare grinade troligtvis. Vem skulle inte ha gjort det efter att ha varit fast på detta Gränsland i 25 dagar och missad tidigare chans till att komma in i Robinson. Tror inte att NÅGON annan hade uppvisat annat mood i den situationen.
Nu finns det ju ett antal gränsländare i andra säsonger som också har förlorat efter lång tid på gränslandet så den "förklaringen" du ger angående Alex beteende köper inte jag. Gnugga huvudet och gå iväg och sura och beklaga sej är inte speciellt manligt.
Att du vurmar för honom och tycker att han är grymt cool har jag fattat. Och jag tycker inte att han är det som du har förstått. En slemmigare deltagare får man leta efter. Nä...Alex "tvärsurt tvärnice tvärviktigt liksom" Strandberg är för mej en manipulerande stor skit med Jesuskomplex.
Mark & Gustav gillar jag däremot. Lugna, logiska och sympatiska. Tyvärr tror jag att de åker ut på det.
Tror att Karin gjorde en fuling i tävlingen. Pål är en fulspelande hysterisk gaphals. Har grymt svårt för honom. Att Markus reagerar som han gjorde har jag full förståelse för men Markus är en hal jävel så jag tror han ryker inom kort.
2024-04-25, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Med tanke på hur duktig hen visade sig vara att tävla är det inte alls omöjligt. Jag håller också tummarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in