Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Nu förväntar jag mig att tv4 ska söka upp mobbarbrudarna och säga "April, april! Trodde ni att ni skulle komma så billigt undan? Ni blir SÅ KLART hemskickade!".

Fast egentligen tror jag ju inte det. Jag skulle dock vilja få en förklaring. Vissa år åker några ut omedelbums, för något tittarna inte får se. Sen nu fick vi se hur lömska och elaka de var och så får de stanna kvar...?

Det är nog inte så komplicerat. Anders säger det själv: "vi har kanske varit otydliga". Goasningsvisu har det inte informerats tillräckligt på förhand om att det är förbjudet att rota bland varandras saker. Antagligen för att den hemliga immuniteten är en rätt så ny företeelse i svenska Robinson och situationen där deltagare har incitament att rota inte dykt upp i tidigare säsonger, därför har man inte behövt vara tydlig med att det inte är okej förut.
2024-04-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Kamerateamet är inte på plats 24/7. Dom lämnar lägret på natten och stundtals även under dagen.

Fattade som att stölden skedde på dagen eftersom hon skulle gå o bada efter toabesöket.
2024-04-02, 22:46
Medlem
DoktorNos avatar
Jag var tvungen att se om senaste örådet bara för att återigen få skratta gott åt både Pål och Negern när de rullade med ögonen i sina försök att räkna ut vem som var på väg att bli utröstad

Apropå att rulla med ögonen, är det bara jag som sett att Fredrik har lite tics? Han himlar till med ögonen ibland, rycker lite och drar sig i det där vidriga skägget. Och så stirrar han rakt fram med nån sorts stoneface när han talar osanningar.
2024-04-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det är märkligt att de som har ett mindre önskvärt beteende i programmet inte fattar att tittarna kommer notera deras bristfälliga karaktär och döma dem efter det... Vilken arbetsgivare vill anställa en fuskande tjuv?

Ja..
Förmodligen antar jag att dom inte har en självinsikt/förmåga att se sig själva trots att dom förmodligen sett hur det går för övriga Robinson deltagare i tidigare säsonger. För det antar jag dom gjort.

Man märker det på orden dom använder " jag struntar i/skiter i" " gå över lik", med ursäkter att det är ett spel.

Tyvärr kommer man aldrig undan de där oavsett om det är spel. Det finns en nivå av fulhet/mobbning.

Lustiga människor. Priset blir iaf högt för dom. 500 k+ vinst är inte ens i närheten av värt de där. Antar att vissa människor är så blinda i sin "vinnarskalle" att dom inte förstår sitt beteende.
Senast redigerad av judgeraw 2024-04-03 kl. 00:07.
2024-04-03, 00:05
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag tror att andelen småaktiga homosexuella är överrepresenterade bland de sökande, eftersom det även är vanligt med slags utåtagerande drag inom den communityn. Produktionen headhuntar även sådana som sticker ut. Självklart finns idioter bland straighta vilket alla på sociala medier aldrig någonsin undviker att kommentera. Du missförstår helt min poäng. Produktionen tar sällan ut homosexuella deltagare som är laid back, snälla, följsamma och lugna. En hyfsat trevlig har vi sett under senaste åren och det är Pelle. Innan honom får vi gå tillbaka till Jerker på den tiden svt sände programmet.
Vänta du bara. Snart kommer Pelle visa vad han egentligen är för typ. Hans fasad håller redan på att rämna. Hans typiska vara-elak-bög börjar visa sig så smått.
Har du tex märkt hur han tittar uppåt med ögonen eller blundar då han pratar? Sjukt obehagligt beteende.
Årets bästa och roligaste bög är Pål.
Senast redigerad av Inkommer 2024-04-03 kl. 00:07.
2024-04-03, 01:10
Medlem
I senaste tävlingen när lag Nord förlorade matpriset - skulle dom inte knipsa av alla tidigt och kötta på? Det känns som dom bara gav upp när Lars ramlade, varför knipsade dom inte bara av honom? Dålig kommunikation i laget det är uppenbart.

Och Fredrik och Robble är så roliga som tror att dom styr och ställer men dom ser dummast ut hahshahahah. Dom blir nästan likeable för dom gör mycket av programmet med deras hjärndöda kommentarer. Tror att Fredrik kan komma långt men att det blir hans skitsnack som får honom utröstad.
2024-04-03, 01:18
Medlem
DeppJohnnys avatar
Är Fredrik ens gift och har en fru?
Nu har inte jag sökt efter människan på fb men jag trodde helt 100 att han är gay? Utifrån hans Instagram att döma!?

Citat:
Fredrik är ju en riktigt obehaglig jävel? Man riktigt ser på hans fru hur nedtryckt hon är!
Besök bådas Facebook och kolla in. Fredrik lägger upp en spänno-selfie varannan minut där frun är den enda som lägger en like och kommenterar hur mycket hon älskar honom.
Hon vet att om hon inte gör det, ja då får hon och barnen smaka på hans nävar när mörkret faller.
2024-04-03, 02:31
Medlem
Alltid intressant och höra oklippt version av Charlottas försvar på insta (reels) till att sno CI's immunitet. Hon verkar ta åt sig ordentligt av alla kommentarer och hade inte förstått att det skulle hagla in. (Insikt).
Sedan var det enligt hennes uppfattning att man fick ta av varandras immuniteter - att man inte fick "ta i andras ägodelar" var inget hon förstod eller som hon tycker framkom. Heller verkar hon förstå konsekvenserna av att göra så i TV, förrän kanske lite nu. Vidare äre det stora önskemål om att gå vidare och ber om ursäkt m.m.

Enligt henne var CI mycket mer elak och särskilt mot Simone, som hon kallad för tjock och oduglig osv. Vilket var motiverande till att göra nästan vad som helst mot CI som grupp för att bli av med henne (kan man tolka det som). Men som enligt henne inte kom fram tillräckligt i TV.

Citat från insta - Charlotta
Citat:
"Mig innan sändningen börja: "jag ska inte ta åt mig av alla näthatare" Mig 2 veckor in: " AJJJJ... shit det är mycket ondska å ilska hemma bakom skärmarna, det gör lite ont å läsa allt. MEN det är fint å kunna ge en utfyllande bild av en tv-produktion som lagas för att få reaktioner å som skapar engagemang å känslor hos svenska folket"

https://www.instagram.com/reel/C5NLJ...Flemc0bDc3MA==
Senast redigerad av judgeraw 2024-04-03 kl. 02:40.
2024-04-03, 02:37
Medlem
Nosstocks avatar
Maureen ser verkligen ut som en häst. Hon är så jävla ful. Hon är 40 år men beter sig som 14.

Simone är så jävla fet och värdelös på tävlingar som kräver styrka och kondition.

Det röda laget är så jävla efterblivna. Ingen förtjänar att vinna i det.
2024-04-03, 05:29
Medlem
Lol, klart tjockisen klarar 20 sekunder. Sen koppla loss! 😀😀😀😀
Charlotta är ju helt jävla dum och osmidig. Snacka om noll sociala kompetens.
2024-04-03, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Är Fredrik ens gift och har en fru?
Nu har inte jag sökt efter människan på fb men jag trodde helt 100 att han är gay? Utifrån hans Instagram att döma!?
Fru, två barn. Säkert stolta över sin duktiga make och far.
2024-04-03, 06:49
Medlem
plumba69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Lite förvirrande att så hårt marknadsföra säsongen som killar mot tjejerna och sedan i avsnitt 12 blanda upp lagen men grupperingarna kändes trötta ändå.

Citat:
Kamerateamet är inte på plats 24/7. Dom lämnar lägret på natten och stundtals även under dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Lol, klart tjockisen klarar 20 sekunder. Sen koppla loss! 😀😀😀😀
Charlotta är ju helt jävla dum och osmidig. Snacka om noll sociala kompetens.

Igår kommenterade hon ett inlägg om Robinson från TV4 på Instagram och fick en massa kommentarer och frågor. På de hon svarade hade hon bara en sak att säga ”näthat”. Jag tyckte inte att det var det. En riktig idiot

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in