Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-22, 22:28
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det är riggat såtillvida att produktionen kan anpassa tävlingar och regler under tidens gång för att få önskvärt resultat eller drama.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Tävlingarna tar ju tid att bygga upp, jag tror inte det kan vara så spontant. Reglerna tror jag inte heller ändras bara sådär, man känner ju igen dom om man sett alla säsonger. Att dom kan sätta in lite twister, det tror jag absolut, för att skapa drama.
Flera länder spelar in Robinson samtidigt, exempel den danska Robinson. Då kan varje produktion använda samma tävlingar för att hålla ner kostnaden. När alla har haft en tävling, då kan platsen uppbyggnad rivas och efter detta bygga upp en ny tävling på samma plats som används senare.
2024-04-22, 22:39
Medlem
Kom igen nu en spoiler vem vinner 😁
2024-04-22, 22:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Robinson är ju fortfarande ett program som drar tittare till skillnad från Idol etc.
Vad baserar du detta påstående på? Gick in och kikade på MMS, och vad jag kunde se så ligger båda programmen på runt 550 000 tittare. Idol hade överlag något fler tittare, (~20 000).
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Ett bra exempel är ofta innan tävling när Anders frågar lag Nord. Det syntes tydligt i dagens avsnitt, när Pål svarade på frågan. Då Marucs och Karin böjde ner på huvudet och tittade ner i backen. Märkligt beteende.

Tror nog att man ska ta den typen av reaction shots med en nypa salt. Klipps ofta in reaktioner som är tagna från andra tidpunkter. Klipparna känns extra busiga i år. Fulklipps hejvilt.
Senast redigerad av peterZiipen 2024-04-22 kl. 22:55.
2024-04-22, 23:00
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad baserar du detta påstående på? Gick in och kikade på MMS, och vad jag kunde se så ligger båda programmen på runt 550 000 tittare. Idol hade överlag något fler tittare, (~20 000).

Tror nog att man ska ta den typen av reaction shots med en nypa salt. Klipps ofta in reaktioner som är tagna från andra tidpunkter. Klipparna känns extra busiga i år. Fulklipps hejvilt.

Baserar det på ingenting mer än mitt eget stora intresse för programmet

Sluta med att förneka det ni ser med att skylla på fulklippningar, vi ser i slutändan saker som bokstavligen ägt rum på ett eller annat sätt.
2024-04-22, 23:05
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
4 oseriösa avhoppp är det.

Hanna var korkad som "lekte" med hälsan, detta resulterade i att hon inte kunde vara kvar.
https://www.hant.se/noje/hanna-danem...serna/10235812

Okej, det får vi köpa, men fyra avhopp på grund av att man har lite tråkigt är botten.
2024-04-22, 23:14
Medlem
Citat:
Också Charlotta på Gränslandet då hon la sig i balans--duellen "för Simones skull" när det i själva verket handlade om att hon inte klarade utmaningen Robinson är. När dagen därpå ingen kom med båten valde hon ändå att åka hem så att det skulle vara för Simones skull var bara för att avhoppet skulle bli mindre pinsamt. Hon som sa sig klara allt och i bevis var det precis tvärtom, pinsam loser.
Fast är det inte lite märkligt med de som startar tävlingen och sedan efteråt säger att de la sig? Om man inte vill, varför då köra halva tävlingen?
.
Fredrik fortsatte hugga upp kokosnötter, Charlotta stod över tre minuter i balansen.

Har man bestämt sig för att vika ner sig, borde man kunna göra det före "tävling" eller direkt.
2024-04-22, 23:15
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Också Charlotta på Gränslandet då hon la sig i balans--duellen "för Simones skull" när det i själva verket handlade om att hon inte klarade utmaningen Robinson är. När dagen därpå ingen kom med båten valde hon ändå att åka hem så att det skulle vara för Simones skull var bara för att avhoppet skulle bli mindre pinsamt. Hon som sa sig klara allt och i bevis var det precis tvärtom, pinsam loser.

Hon åkte hem för att hon var rädd att hennes nya pojkvän här hemma inte skulle orka vänta på henne. Dom blev ihop precis innan hon åkte.
2024-04-22, 23:31
Medlem
Skönt att Lars valde att lämna, han speglar allt som är fel med Sverige.
2024-04-22, 23:42
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorSoul
Men vad är det för deltagare som väljs ut nu för tiden?! Som ger upp och ska åka hem vid minsta motgång. Anger som skäl att de ska hem till sin kille och äta protein! De borde få böta riktigt ordentligt för kontraktsbrott!

Har de ingen som helst tanke på hur många som jobbar med att producera detta program, som har planerat för si och så många deltagare? Alla pengar som produktionen har lagt ut på att ta fram varje deltagare?

Nej det är bara jag, jag, jag. Nu är jag färdig med denna upplevelse, jag måste prioritera mig själv och hur jag mår....bla, bla, bla... Undrar om de tror att det är en betald semester.

Nej, skriv in i deras kontrakt att det är förbjudet att lämna bara för att man tappade lusten.

Vilken bra reklam den där PT-Kalottan gör för sig själv....anlita mig som tränare...men var beredd på att jag tänker ge upp så fort jag tappar sugen...dessutom har jag noll respekt för andras grejer så jag kanske tar mig för att rota bland dina kläder...vilken lockande deal!

Bäst vore om de kunde ta tillbaka Helene som ersättare...där har vi någon som pallar lite tryck.

Verkade som att Charlotta mest var orolig för att tappa sina gains. Hem och träna igen, till vilket ändamål? Lite för beroende av gymmet kan tyckas när det absolut viktigaste i livet verkar vara att inte förlora sina muskler. Hon har inte ens speciellt mycket muskelmassa och muskelminnet gör att det är enkelt att få tillbaka förlorad massa. Påminner lite om Karin som tjatar om hennes icke-existerande biceps som hon tränat i 20 år.

I jämförelse med Ci ligger de båda i lä: https://www.instagram.com/p/BoSgaQ2BY8Z/
2024-04-22, 23:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Sluta med att förneka det ni ser med att skylla på fulklippningar, vi ser i slutändan saker som bokstavligen ägt rum på ett eller annat sätt.
Baserar det på ditt intresse? Eh... ok?

Skylla på fulklippningar? Ingen som skyller på fulklippningar. De är ett faktum. De är ständingt närvarande i programmet. Alla som tror något annat är antingen naiva eller dumma. Ibland klippts det för att skapa en humoristisk tvist, som t.ex. med Karins biceps. Och andra gånger klippts det för att skapa drama ur ingenting.
2024-04-22, 23:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Baserar det på ditt intresse? Eh... ok?

Skylla på fulklippningar? Ingen som skyller på fulklippningar. De är ett faktum. De är ständingt närvarande i programmet. Alla som tror något annat är antingen naiva eller dumma. Ibland klippts det för att skapa en humoristisk tvist, som t.ex. med Karins biceps. Och andra gånger klippts det för att skapa drama ur ingenting.

Jojo, de fulklippte så hon sa "mina biceps" i tusen olika meningar. Dumma och naiva är snarare de som förnekar det självklara.
2024-04-23, 03:59
Medlem
Citat:
Jojo, de fulklippte så hon sa "mina biceps" i tusen olika meningar. Dumma och naiva är snarare de som förnekar det självklara.
Tänkte oxå deg, och sen vilja biceps pratade hon om. Obefintliga, haha, inget och tränat 20 år...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in