Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Herregud Simone och Charlotte är ju helt slut. Sen att Simone är en direkt kopia av en 80-tals fet brud är fan så roligt.
Ja, jag lider med hästen/hästarna hon rider på.
2024-04-01, 23:36
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Tråkigt att Helen fick lämna gränsland
Såklart favorit sen tidigare.

Har väl ingen favorit än
, men tror Hanna kan gå långt å vacker att se på

Sen de korkade tjejerna 🫣
Tjockis lär skäms när hon ser sig i tv.
Halvtjockis med fula läppar , hoppas att hon åker fort.

Pelle är en hal fisk , kommer gå långt
Hade hoppas att Zayera skulle ge bort sin plats till Helen. Förstår inte varför Zayera har tackat ja till Robinson då hon inte bryr sig om tävlingar, hoppas hon åker ut denna vecka.
Helen var också min favorit. Har ingen annan favorit än så länge.
2024-04-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
De bor uppemot ett dussintal personer på typ tio regnskyddade kvadratmeter, det är klart att man kommer åt varandras saker. Det handlar inte enbart om stängda väskor utan alla dina privata ägodelar och deltagare som lämnar sina väskor öppna hela tiden och bär med sig idolerna, har dem i fickan på något klädesplagg som de lagt ifrån sig och så vidare. Det finns ingen chans att förbjuda alla att vidröra varandras saker.

Om du menar att det enbart ska finnas regler att man inte fick öppna varandras stängda väskor och allt annat skulle vara tillåtet så skulle det bli en jäkla massa teorier om vem som lämnar sin väska stängd eller är avslappnad nog att låta den vara öppen osv, det känns bara onödigt och ointressant om fokus ska ligga på sådana spekulationer.

Det lättaste är att Sverige anpassar sig till reglerna som gäller för alla andra länder där det är tillåtet att röra varandras tillhörigheter men man inte får stjäla någonting. Men jag antar att du förstår bättre än de som skapat den här franchisen.

Sverige var först med Robinson. Ditt dravel och försvar av stölder är oerhört sjukt.
2024-04-02, 00:00
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RE3dstar
Har inte Marcus hittat den redan?

Nej, det var bara gissningar från gänget som ville ha ut honom.
2024-04-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sverige var först med Robinson. Ditt dravel och försvar av stölder är oerhört sjukt.
Charlie Parsons från Storbritannien skapade Survivor. Sverige var först med att köpa in Survivor-licensen. Det är därför det fortfarande står angivet i slutet av varje avsnitt av Robinson. Alla följer ungefär samma globala regler men det finns avarter som den svenska nu för tiden, pga produktionsbolag som inte förstår vad de har köpt in.

https://en.wikipedia.org/wiki/Survivor_(franchise)

Jag vet inte hur det är med din läsförståelse men jag har inte försvarat stölder utan sådant borde givetvis bestraffas. Det har jag upprepat många gånger. Däremot kan man inte hindra deltagare från att "söka" bland varandras tillhörigheter.
2024-04-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
+1. Orkar heller inte med den idioten så slutar svara honom nu. Vem vet, killen kanske är sambo till en av tjejerna i tjuvligan.
Du tillhör också begåvningsreserven verkar det som. Jag har inte försvarat dem på något sätt. De borde helt klart ha bestraffats för stölden och inte mötts av en axelryckning som jag skrivit flera gånger.

Problemet är väl att de inte hade på film vem som gjorde vad och bara får gå på andrahandsuppgifter. Tänk vad svårt det skulle vara att kontrollera vem som bara har rört vid varandras tillhörigheter då när de inte ens kan bevisa vem som har stulit den i det här fallet.
2024-04-02, 01:25
Medlem
Inkommers avatar
Galet att man blir direkt utkastad för att kalla någon lappjävel som ett hjärtligt skämt men att rota igenom någons privata ägodelar och stjäla är tillåtet. Inte ens någon form av bestraffning eller utskällning.
2024-04-02, 01:41
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Kom äntligen ikapp säsongen idag! Riktigt bra säsong hittills, kände först att jag inte knöt an till deltagarna lika snabbt som förra säsongen men det ändrades rätt snabbt i dagens binge!

Öråd två kan vara det mest spännande jag sett i reality TV. Fick gåshud när Fredrik och Roobles luftslott sprängdes! Otrolig känsla att se deras flin domna bort när situationen blev tydlig. Fy satan vilka muppar, typiskt alfahane-losers, lever i nån illusion om att dom "styr stället" när dom aktivt gjort allt för att vara så värdelösa som möjligt i varje given instans. Somliga tror verkligen att status och respekt är något man föds med. Otroligt att se deras fall!

Pelle skulle jag säga är tveklöst den som förtjänar vinsten just nu men det är såklart alldeles för tidigt att säga och det är farligt att vara en nyckelspelare av sån rang. Har inget negativt att säga om grabben dock, hans vändning mot Fredrik och Rooble är den första sanna pakten jag jag kan minnas på länge (alltid ett gäng tomtar som skapar pakter för tidigt på lösa grunder för att det är "del av spelet", se Franz förra säsongen), skapad ur en situation där laget blivit låst om dom inte lyckats och utfört perfekt.

2024-04-02, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Dela upp mellan i två lägren mellan män och kvinnor är det bästa Robinsson har gjort. Underbart att se vilken dysfunktionell hönsgård tjejlägret är. Vem är förvånad?

Tror de valde att mixa tidigare än tänkt när det uppstod ren mobbing i det ena laget, dessutom mot den äldsta deltagaren. TV4 önskar inte den sortens rubriker. Man är känslig sen första säsongen då en utröstad åkte hem och tog livet av sig.
2024-04-02, 01:53
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Tror de valde att mixa tidigare än tänkt när det uppstod ren mobbing i det ena laget, dessutom mot den äldsta deltagaren. TV4 önskar inte den sortens rubriker. Man är känslig sen första säsongen då en utröstad åkte hem och tog livet av sig.

Det är såklart möjligt att det är just så som du säger men ärligt talat tycker jag det var en rätt bra tidpunkt att blanda. Tyckte redan lagen kändes rätt trötta, även om dom tydliga skillnaderna kändes kul till en början
2024-04-02, 05:35
Medlem
talcsofts avatar
Lite förvirrande att så hårt marknadsföra säsongen som killar mot tjejerna och sedan i avsnitt 12 blanda upp lagen men grupperingarna kändes trötta ändå.
2024-04-02, 07:16
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Lite förvirrande att så hårt marknadsföra säsongen som killar mot tjejerna och sedan i avsnitt 12 blanda upp lagen men grupperingarna kändes trötta ändå.

Nån som kommer ihåg när gamlingarna mot unga blandades upp, var det förra säsongen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in