Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-18, 15:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Håller med, tycker den här säsongen är den bästa på länge 😁

Det enda viktiga nu är att Alex kommer in!

Håller med om att Prio 1 är att Alex kommer in i Robinson. Vore ju själva fasiken annars
2024-04-18, 15:45
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ja, jag syftade på Kemo Samateh. TV4 borde ha kontrollerat intyg för alla vaccin innan säsongen började istället för att det ska läcka ut i ett senare läge.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ccin-kastas-ut
Kemo blev väl ganska uppenbart hemskickad pga hans gängkopplingar? Antar att TV4 insett allvaret i det lite för sent. Kändes för mig rätt tydligt att vaccinanledningen var en ridå om man ser hur både han själv och Anders (produktionen) diskuterade det med extrem hast, som om dom verkligen inte ville gå in på mer detalj. Minns att det var massa spinn om det i tidningarna samma vecka som han åkte samt nämndes i tråden.

Synd, nu vet jag inte på djupet vad hans koppling påstås vara men han verkade vara en väldigt sympatisk person i övrigt.
2024-04-18, 16:02
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort
Kemo blev väl ganska uppenbart hemskickad pga hans gängkopplingar? Antar att TV4 insett allvaret i det lite för sent. Kändes för mig rätt tydligt att vaccinanledningen var en ridå om man ser hur både han själv och Anders (produktionen) diskuterade det med extrem hast, som om dom verkligen inte ville gå in på mer detalj. Minns att det var massa spinn om det i tidningarna samma vecka som han åkte samt nämndes i tråden.

Synd, nu vet jag inte på djupet vad hans koppling påstås vara men han verkade vara en väldigt sympatisk person i övrigt.

Jag minns att jag läste i någon tidningsartikel på nätet att han hade hyrt en lägenhet i 2a-hand av någon och den personen som hade lägenheten ville att Kemo skulle förvara ett vapen där. Polisen hade span på det och gjorde husrannsakan och Kemo fick erkänna att han visste om att vapnet fanns i lägenheten så han fick något straff (vad exakt straffet blev vet jag inte) sedan fick han flytta därifrån. Hur nära vänner de två var med varandra eller om de endast var bekanta via uthyrningen framkom inte och det verkar enligt artikeln inte som att det "hade hänt nyligen" heller men han fanns säkert i brottsregistret eftersom tidningarna hade fått nys om händelsen.
2024-04-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Håller med om att Prio 1 är att Alex kommer in i Robinson. Vore ju själva fasiken annars
Usch, nä, han har haft sin chans. Värsta smilande slemmiga mobbaren också. Ledde hela gänget mot Helene förra säsongen.
2024-04-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vad har Robble gjort fel? Jag gillar honom inte, men han var ju bra på tävlingen. Knapp tvåa.
Håller med att Rooble faktiskt ger sitt allt i tävlingar. Han erkänner också att andra laget är bättre. Det var säkert Fredriks idé att han skulle lägga sig och förlora mot Rooble i "brottningen" så att nervösa Peter slapp tävla. Det enda med Rooble är väl att han inte inser att han är lika dålig som de andra utvalda i hans lag som har tävlat denna vecka. Rooble, Zayera, Lars och Maaruen är katastrof i samarbete.
2024-04-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommelina
Usch, nä, han har haft sin chans. Värsta smilande slemmiga mobbaren också. Ledde hela gänget mot Helene förra säsongen.

Ja och såklart har han ändrat sitt sätt att vara på tv nu eftersom han fick så mycket hat. Den enda som förtjänade att vara med igen var Helen eftersom allt blev så fel/orättvist för henne första gången hon var med :/
2024-04-18, 17:25
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
I dagens avsnitt på Gränslandet, i slutet var det ett klipp inför nästa avsnitt där det sas att varje vecka framöver så kan man tävla sig in i Robinson.

Mycket som talar för att Alexander vinner en plats in i Robinson nästa vecka, om inte den som blir utröstad på söndag lyckas vinna. Jag tror inte Simone lyckas vinna den platsen nästa vecka.
2024-04-18, 17:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Det gjorde han INTE. Han besvarade enbart Helens fråga med en lögn dvs Helen frågade honom innan Örådet om han skulle rösta på henne i Örådet och han ljög och svarade Nej. Sedan röstade han på Helen. När hon sedan berättade på Örådet om detta svek - som de andra hade gjort mot henne = flera stycken - så pratade hon inte i JAG-form utan sa ordet MAN osv och han rättade henne och sa att hon skulle prata i JAG-form dvs JAG tycker osv och inte som hon gjorde: MAN tycker osv.

Han förde inget drev mot henne eller ledde något drev utan han var bara rak utom den gången innan Örådet när Helen frågade honom om han skulle rösta på henne.

Du verkar inte ha sett att det var flera andra i Robinson bl a många tjejer som såg Helen som ett hot och som mobbade henne verkligen. Namnen på dessa tjejer kommer jag inte ihåg idag men det var INTE Alex som ledde något drev mot Helen eller mobbade henne - men han röstade på henne i Örådet, precis som många andra gjorde. Så sluta att påstå att han var någon som var värre än de andra mot Helen den säsongen.
2024-04-18, 17:34
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Jag minns att jag läste i någon tidningsartikel på nätet att han hade hyrt en lägenhet i 2a-hand av någon och den personen som hade lägenheten ville att Kemo skulle förvara ett vapen där. Polisen hade span på det och gjorde husrannsakan och Kemo fick erkänna att han visste om att vapnet fanns i lägenheten så han fick något straff (vad exakt straffet blev vet jag inte) sedan fick han flytta därifrån. Hur nära vänner de två var med varandra eller om de endast var bekanta via uthyrningen framkom inte och det verkar enligt artikeln inte som att det "hade hänt nyligen" heller men han fanns säkert i brottsregistret eftersom tidningarna hade fått nys om händelsen.

Segt (men korkat) för honom om han bara fallit för någon annans skull men låter ju inte osannolikt med det vålds-(och säkert nån form av socialt)kapital som kan finnas i vissa svängar. Igen, av allt man fick se av honom slog han mig som en sympatisk kille. Sen kan det såklart finnas mer under ytan.
2024-04-18, 17:41
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Sen var det haveriet med Hayes mot Mattias. Mattias gick runt och skakade på Gränslandet och fick sedan dasset döpt efter sig när han redan var rädd och sönderkuvad.

Var den senaste säsongen jag såg innan denna, var väldigt intressant gränsland då minst sagt.

Tråkig utfrysning mot Joel i lag nord den säsongen med.

I denna säsongen har det egentligen bara varit Ci som blivit utfryst av tjejerna litegrann, när alla hade bestämt sig för att rösta på henne.
2024-04-18, 17:44
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Stämmer bra. Äntligen någon som förstod och minns vad fanskapet sysslade med. Här i tråden tindrar kärringar och gubbar när dom ser monstret och är alldeles till sig i brallorna.
2024-04-18, 17:44
Medlem
Mr0ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
V verkar veta mycket om droger mm. Så troligen använder V det själv.
Önskar man kunde blocka .
Det är ett hyfsat nytt konto, bäst att bara ignorera den användaren. Troll ska inte matas.

On topic,
Jag håller med andra här att prissumman bör ökas.
Senast redigerad av Mr0ll3 2024-04-18 kl. 17:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in