Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-18, 00:15
Medlem
Tsigalkos avatar
Såg ca 5 avsnitt av årets säsong innan man gav upp, så oerhört ointressant o h tråkigt Robinson har blivit, har man sett en av fyrans senaste säsonger har man sett alla känns det som, så urvattnat, ändå måste många kolla eftersom det görs nya säsonger hela tiden?
Skulle eventuellt kolla igen om de tog några års uppehåll, körde det igen den med ett nytt upplägg, (ja jag tycker Robinson var som bäst i SVT)
2024-04-18, 00:24
Medlem
mendokses avatar
Två gånger har det varit klipp på Gustav som sitter i synken och oroar sig över att de kanske valt fel tävlande från Lag Nord och att det kanske bara är deras egna fördomar o.s.v.

Verkar nästan som att han blev instruerad av produktionen att säga lite sådant för att det inte skulle se så hårt och elakt ut när de bara "hmm vilka är ologiska, lars är ju kass" o.s.v.
2024-04-18, 00:57
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Nu är du ute och cyklar… Jag har bara gjort ett inlägg i den här tämligen underhållande tråden och eftersom det var just detta du svarade på så borde du då ha sett att jag inte vurmade för någon av deltagarna. Den enda i tråden som tycks må förbannat dåligt är ju faktiskt du. Jag hoppas, och det menar jag verkligen, att du snart mår bättre.

Beträffande att må dåligt så strider ju hela programidén med utskåpning av deltagare mot den svenska värdegrunden. Konkurrens och exkludering är väl något som hör det förgångna till och som vi lämnat bakom oss i Sverige? Alla ska vara med!
Senast redigerad av Comitium 2024-04-18 kl. 01:01.
2024-04-18, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag tycker att Zayera är en frisk fläkt. Du kan inte prata för alla andra. Hoppas att Zayera vinner!
Det är tyvärr 0,00% chans att Zayera vinner då TV4 kör en finalvecka med fysiska tävlingar av någon outgrundlig anledning där hon är helt chanslös. Annars hade det kunnat vara kul med en udda fågel som vinner lite då och då istället för att det ska vara samma profil på vinnaren hela tiden. Nu är hon castad för att vara ett svart får helt enkelt men det är mest slöseri med tid.
2024-04-18, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
Såg ca 5 avsnitt av årets säsong innan man gav upp, så oerhört ointressant o h tråkigt Robinson har blivit, har man sett en av fyrans senaste säsonger har man sett alla känns det som, så urvattnat, ändå måste många kolla eftersom det görs nya säsonger hela tiden?
Skulle eventuellt kolla igen om de tog några års uppehåll, körde det igen den med ett nytt upplägg, (ja jag tycker Robinson var som bäst i SVT)

För mig har det varit precis tvärtom. Har slutat kolla dom tre eller fyra senaste säsongerna. Det har varit för hård mobbing, läggmatcher och fruktansvärda deltagare.

Det började någonstans med det utländska "basketproffset" som hatade någon smal kille av ingen anledning alls, minns inte vad hon heter men en hockeyspelare med glögg var passivt med på skiten. Hon fortsatte att tracka honom på sociala medier långt efter att det hade visats på TV. Sen var det haveriet med Hayes mot Mattias. Mattias gick runt och skakade på Gränslandet och fick sedan dasset döpt efter sig när han redan var rädd och sönderkuvad. Sedan toppades det helt med den totala mobbingen mot Amanda med ultrafjanten Dennis den yngre i täten. Den säsongen slutade jag titta mitt i just pga. mobbingen mot Amanda.

Sen fortsatte det att svida i hjärtat mitt när två kvinnliga grisar mobbade och frös ut Helene (som var med den här säsongen) i Gränslandet, de var riktigt elak. Isabelle heter ena men det var den andra tjejen som var värst. Jag kan inte förstå hur ni kan surra om att Alex var elak mot Helene på något öråd för att han höjde rösten och rättade henne. Kolla vad fan de sysslade med på Gränslandet innan. Hon var luft för dem där, men när någon av dem vann en "kamp" mot henne så sprang de åttor runt henne och skrek sönder halsarna. Helen grät i synk. Det har varit mer äckligt än roande väldigt länge.

Den här säsongen är mycket mycket mer behaglig. Det är mer ofrivillig humor, lättsam stämning och många fler att tycka om. Det behöver inte vara så jävla rått och ondskefullt hela tiden. Vill jag se det så vänder jag mig till true crime. Jag låg och garvade åt paddeltävlingen tex.

Jag ser inte heller ondskan och mobbingen denna säsong som vissa av er skriver om. Tycker det är en skön och rolig säsong. Det är lättsamt och det var fan i mig på tiden - än så länge, får jag gardera mig med.

Edit: Jag mår bra när jag tittar på den här säsongen helt enkelt.

Sorry Da Wall.
Senast redigerad av nojobstealandrob 2024-04-18 kl. 05:04.
2024-04-18, 06:04
Bannlyst
Ooops. Menade naturligtvis glugg, haha dör
2024-04-18, 06:45
Medlem
Kuddkrigares avatar
Också trött på läggmatcher. Höj prissumman till en mille så finns det kanske lite mer motivation att sluta hoppa av och inte ge allt i tävlingarna
2024-04-18, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigare
Också trött på läggmatcher. Höj prissumman till en mille så finns det kanske lite mer motivation att sluta hoppa av och inte ge allt i tävlingarna

Verkligen. Prissumman har varit 500 000 sedan 1990-talet (!)
2024-04-18, 07:41
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
För mig har det varit precis tvärtom. Har slutat kolla dom tre eller fyra senaste säsongerna. Det har varit för hård mobbing, läggmatcher och fruktansvärda deltagare.

Det började någonstans med det utländska "basketproffset" som hatade någon smal kille av ingen anledning alls, minns inte vad hon heter men en hockeyspelare med glögg var passivt med på skiten. Hon fortsatte att tracka honom på sociala medier långt efter att det hade visats på TV. Sen var det haveriet med Hayes mot Mattias. Mattias gick runt och skakade på Gränslandet och fick sedan dasset döpt efter sig när han redan var rädd och sönderkuvad. Sedan toppades det helt med den totala mobbingen mot Amanda med ultrafjanten Dennis den yngre i täten. Den säsongen slutade jag titta mitt i just pga. mobbingen mot Amanda.

Sen fortsatte det att svida i hjärtat mitt när två kvinnliga grisar mobbade och frös ut Helene (som var med den här säsongen) i Gränslandet, de var riktigt elak. Isabelle heter ena men det var den andra tjejen som var värst. Jag kan inte förstå hur ni kan surra om att Alex var elak mot Helene på något öråd för att han höjde rösten och rättade henne. Kolla vad fan de sysslade med på Gränslandet innan. Hon var luft för dem där, men när någon av dem vann en "kamp" mot henne så sprang de åttor runt henne och skrek sönder halsarna. Helen grät i synk. Det har varit mer äckligt än roande väldigt länge.

Den här säsongen är mycket mycket mer behaglig. Det är mer ofrivillig humor, lättsam stämning och många fler att tycka om. Det behöver inte vara så jävla rått och ondskefullt hela tiden. Vill jag se det så vänder jag mig till true crime. Jag låg och garvade åt paddeltävlingen tex.

Jag ser inte heller ondskan och mobbingen denna säsong som vissa av er skriver om. Tycker det är en skön och rolig säsong. Det är lättsamt och det var fan i mig på tiden - än så länge, får jag gardera mig med.

Edit: Jag mår bra när jag tittar på den här säsongen helt enkelt.

Sorry Da Wall.

Bra skrivet och jag håller med. Nu kan man äntligen se utan att må illa hur några mobbar sönder nån annan. De som påstår nåt annat här i tråden i år är uppenbarligen människor som själva mår dåligt och måste avreagera sig nånstans och ser problem där det inte finns några problem.
2024-04-18, 07:45
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Verkligen. Prissumman har varit 500 000 sedan 1990-talet (!)
Minus skatt, så de får 250.000 in på kontot. Det var väl ganska mycket när Martin Melin vann 1997 men nu drygt 25 år senare är det ingen jättesumma.
2024-04-18, 08:11
Medlem
Kan inte tv4 finna ut vinnare och ta in dessa istället, nu har de tagit in en massa förlorare som kliver av stup i kvarten så fort det blir jobbigt.
2024-04-18, 08:40
Medlem
Nu ska jag medge att jag inte är så bekant med Robinson, så jag vet inte när det kommer bli dags för någon slags sammanslagning, men..

Det känns som att de kommer behöva blanda runt i lagen snart? Typ akut. Lag Syd dominerar totalt i både pristävlingar och robinsontävlingar.

För övrigt anser jag att Zayera bör röstas ut

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in