Citat:
Ursprungligen postat av
Tsigalko
Såg ca 5 avsnitt av årets säsong innan man gav upp, så oerhört ointressant o h tråkigt Robinson har blivit, har man sett en av fyrans senaste säsonger har man sett alla känns det som, så urvattnat, ändå måste många kolla eftersom det görs nya säsonger hela tiden?
Skulle eventuellt kolla igen om de tog några års uppehåll, körde det igen den med ett nytt upplägg, (ja jag tycker Robinson var som bäst i SVT)
För mig har det varit precis tvärtom. Har slutat kolla dom tre eller fyra senaste säsongerna. Det har varit för hård mobbing, läggmatcher och fruktansvärda deltagare.
Det började någonstans med det utländska "basketproffset" som hatade någon smal kille av ingen anledning alls, minns inte vad hon heter men en hockeyspelare med glögg var passivt med på skiten. Hon fortsatte att tracka honom på sociala medier långt efter att det hade visats på TV. Sen var det haveriet med Hayes mot Mattias. Mattias gick runt och skakade på Gränslandet och fick sedan dasset döpt efter sig när han redan var rädd och sönderkuvad. Sedan toppades det helt med den totala mobbingen mot Amanda med ultrafjanten Dennis den yngre i täten. Den säsongen slutade jag titta mitt i just pga. mobbingen mot Amanda.
Sen fortsatte det att svida i hjärtat mitt när två kvinnliga grisar mobbade och frös ut Helene (som var med den här säsongen) i Gränslandet, de var riktigt elak. Isabelle heter ena men det var den andra tjejen som var värst. Jag kan inte förstå hur ni kan surra om att Alex var elak mot Helene på något öråd för att han höjde rösten och rättade henne. Kolla vad fan de sysslade med på Gränslandet innan. Hon var luft för dem där, men när någon av dem vann en "kamp" mot henne så sprang de åttor runt henne och skrek sönder halsarna. Helen grät i synk. Det har varit mer äckligt än roande väldigt länge.
Den här säsongen är mycket mycket mer behaglig. Det är mer ofrivillig humor, lättsam stämning och många fler att tycka om. Det behöver inte vara så jävla rått och ondskefullt hela tiden. Vill jag se det så vänder jag mig till true crime. Jag låg och garvade åt paddeltävlingen tex.
Jag ser inte heller ondskan och mobbingen denna säsong som vissa av er skriver om. Tycker det är en skön och rolig säsong. Det är lättsamt och det var fan i mig på tiden - än så länge, får jag gardera mig med.
Edit: Jag mår bra när jag tittar på den här säsongen helt enkelt.
Sorry Da Wall.