Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-11, 11:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Pundaren skrattar nog om han går in och läser i tråden. Ni är precis så naiva som han hoppades och så även deltagarna. Är du 5 år?

Du får lägga till en hel del år mer än att jag vore 5 år. Har både erfarenhet av pundare och deras tänk (genom tidigare jobb i sjukvården) och vet också hur folk kan bli duperade av de som pundar/samt HAR pundat. Jag är vare sig naiv och definitivt INTE inskränkt som vissa kan vara som tror sig veta att människor aldrig kan förändras.

Nåja - du får ha din uppfattning och jag tänker inte gissa din ålder för det hör inte hit ens. Kan väl konstatera att Helen och Alex i varje fall har ändrat uppfattning om varandra och det är ju bra samt att bägge två visste mycket väl att de tävlade för sig själva men valde att kämpa ihop i Robinson så länge det var möjligt. Ingen av de verkar naiva - bra så!
2024-04-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du får lägga till en hel del år mer än att jag vore 5 år. Har både erfarenhet av pundare och deras tänk (genom tidigare jobb i sjukvården) och vet också hur folk kan bli duperade av de som pundar/samt HAR pundat. Jag är vare sig naiv och definitivt INTE inskränkt som vissa kan vara som tror sig veta att människor aldrig kan förändras.

Nåja - du får ha din uppfattning och jag tänker inte gissa din ålder för det hör inte hit ens. Kan väl konstatera att Helen och Alex i varje fall har ändrat uppfattning om varandra och det är ju bra samt att bägge två visste mycket väl att de tävlade för sig själva men valde att kämpa ihop i Robinson så länge det var möjligt. Ingen av de verkar naiva - bra så!
Om du kunde läsa av Helen så litade hon inte på honom ett dugg. Besvikelsen var stor över att se den värsta sortens mobbare i Gränslandet och hon tvingades spela med. Tyvärr förlorade hon då hon hade varit en värdig vinnare precis som Pelle. Om man kan se upp till det där fläckiga monstret så undrar jag vad det är som förtjusar så? När man är 5 år kanske man tror att han är en hjälte typ Hulken. Hoppas fanskapet åker ut på målsnöret precis som förra gången.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-11 kl. 11:15.
2024-04-11, 11:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Om du kunde läsa av Helen så litade hon inte på honom ett dugg. Besvikelsen var stor över att se den värsta sortens mobbare i Gränslandet och hon tvingades spela med. Tyvärr förlorade hon då hon hade varit en värdig vinnare precis som Pelle. Om man kan se upp till det där fläckiga monstret så undrar jag vad det är som förtjusar så? När man är 5 år kanske man tror att han är en hjälte typ Hulken. Hoppas fanskapet åker ut på målsnöret precis som förra gången.

Jag liksom alla andra tittare verkar ha förstått ATT Helen och Alex var överens om att de kunde lita på varandra fram tills att de kom in i Robinson - sedan visste de ju att de var tvungna att tävla individuellt.
Det verkar inte du ha förstått. Och Nej - jag är inte förtjust i honom utan ser honom som en deltagare som jag tror kommer att kunna gå långt i tävlingen, precis som Mark och Pelle.
2024-04-11, 11:36
Medlem
Citat:
Jag liksom alla andra tittare verkar ha förstått ATT Helen och Alex var överens om att de kunde lita på varandra fram tills att de kom in i Robinson - sedan visste de ju att de var tvungna att tävla individuellt.
Det verkar inte du ha förstått. Och Nej - jag är inte förtjust i honom utan ser honom som en deltagare som jag tror kommer att kunna gå långt i tävlingen, precis som Mark och Pelle.
Bullshit! Helen sa själv att hon inte litade alls på Pundaren och det var nog det värsta som kunde hända att möta det fula monstret det första hon gör. Tyckte verkligen synd om henne för hon hade det som krävs och inte bara en stor släpig käft. Det var mitt slutord i monsterdebatten.

Kan tillägga att mobbaren Alex inte heller verkade bekväm med att möta den som han plågade. Sen är inte du rätt person som kan veta vad ALLA andra fattar. Dom som sett båda programmen med pundaren har nog delade meningar. Pundare är proffs på att ljuga och manipulera. Ränderna går inte ur i första taget och han är nog inte den nallebjörn som du hoppas. Det finns ju redan en sån i lag Nord.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-11 kl. 11:48.
2024-04-11, 11:48
Medlem
Citat:
Du får kalla han vad du vill. För mig blir det fortsatt Pundaren.

En spade är en spade....

Och du är en idiot, både igår och idag
Hejja Alex, jag gillar dig
2024-04-11, 11:59
Medlem
Den stenkorkade Fredrik fattar inte att man inte blir alfahanne för att man sitter och gapar om att man är det. Man ÄR alfahanne, som Mark, dvs vänlig med storkukslugn, fysiskt stark och med förmåga att få med sig människor och skapa en bra flock mot ett gemensamt mål.

Fredrik springer mest runt och snackar skit och försöker pakta vilket leder till svagare och svagare lag. Falskheten sipprar igenom, det har Charlotta förmodligen hajat nu.
2024-04-11, 12:01
Medlem
fonders avatar
Citat:
Var det inte du som tyckte dom mobbade Ci för att hon inte fick förhandla med nallebjörnen? Då undrar jag vad du tycker om kommande behandling av Helen?

Nu har jag precis sett finalen av säsong 11, jag har fortfarande inte förstått vad Alex gjort mot Helen. Det enda som fått mig att fundera på om inte Alex: s snällheten kan vara skådespeleri som du säger är två mycket korta sekvenser (tillbakablickar på saker som inte visats på de officiella avsnitten) där jag i den ena lägger märke till kroppsspråket hos båda Alex själv och hos den som tar emot peppen samt när han säger till en annan deltagare att han är helt grym i livet etc. och i kombination med hans sätt att tala samt kroppsspråket så påminde dessa två sekvenser skrämmande mycket om en manipulativ sektledare.
2024-04-11, 12:12
Medlem
fonders avatar
Det är verkligen lika svårt att kunna förutse vem som vinner, varenda säsong. Mycket otippade personer visar sig gång på gång kunna vinna lika mycket som tippade, men: Jag såg precis klart på säsong 11 och när Sandra åkte ut sa hon till L-O "Skulle inte förvånas det minsta om du tog hem hela skiten". Som tittare kunde jag personligen inte se på vilket sätt när det fanns flera mycket starka konkurrenter till L-O.

Jag menar att L-O var utfryst större delen av säsongen, fick åka ut till gränslandet, var tjock, var sällan något vidare på tävlingar, visst inga fiender efter gränslandet men inte paktade heller aldrig aldrig något nämnvärt och i det stora hela var han främst bara med Kristoffer etc.

Det är verkligen inte meningen att vara OT (ber om ursäkt) så ni behöver inte svara om L-O specifikt utan räcker med att tala om för mig hur man kan vara så pricksäker på vem som möjligen vinner allt så som Sandra gjorde om L-O?
2024-04-11, 12:29
Medlem
fonders avatar
Citat:

Jag har precis kollat färdigt på säsong 11, situationen där Hellen gav sin andra immunitet till Sandra som hade huggit henne ordentligt i ryggen var oförlåtligt naivt. Jag försökte se om hennes handlande på ett strategiskt sätt kunde uppfylla en avgörande roll, men icke. Hon är alltså extremt naiv denna Hellen, även om hon i prestation är gjord av järn och eld.
2024-04-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Och du är en idiot, både igår och idag
Hejja Alex, jag gillar dig
Hellre en idiot än att bli manipulerad av en narkoman. Pajas!
2024-04-11, 12:36
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quongsi
Den stenkorkade Fredrik fattar inte att man inte blir alfahanne för att man sitter och gapar om att man är det. Man ÄR alfahanne, som Mark, dvs vänlig med storkukslugn, fysiskt stark och med förmåga att få med sig människor och skapa en bra flock mot ett gemensamt mål.

Fredrik springer mest runt och snackar skit och försöker pakta vilket leder till svagare och svagare lag. Falskheten sipprar igenom, det har Charlotta förmodligen hajat nu.

För några år sedan blev långt skägg väldigt inne och jag tycker mig sett en viss trend bland män sedan dess, nämligen att man i samband med skägg-modet gick s.k. manskurser som Alexander Bard är med, skaffade lite muskler och hatade på feminister och summan av alltså dessa i grunden mycket osäkra män blev en falsk tro om att de blivit alfa när de i själva verket bara skämmer ut sig. Där har du Fredrik i ett nötskal, jag har sett många Fredrikar i verkligheten sedan det började med något så oskyldigt som långt skägg.
2024-04-11, 12:41
Medlem
Hoppas att Lars slår ut pundaren när dom ska tävla. Håller tummarna. Lars är bäst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in