Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-30, 18:40
Avstängd
Vem av dom var det som föreslog och bestämde att alla skulle sitta still för att Olivia hade krämpor? Sällan man blir chockad av att se Robinson men i det här fallet hände det. Helt plötsligt fanns ingen favorit kvar vilken varit Pelle och jag fattar inte hur dumma i huvudet en hel flock är? Utom Pål då så resten kanske skulle behöva ha en släng av hans diagnoser. Det blev dom ryggradslösas afton men slutet gott då Pål visar vad Robinson går ut på. Har inget emot att se den sist nämda som vinnare.
2024-04-30, 18:51
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Nu tror jag inte att någon som Pål skulle bli antagen till lumpen. Utskällningar är bara patetiskt och Mark förlöjligade sig sjölv. Efter larvet åkte han ut med dunder och brak. Om du vore uppmärksam skulle du sett att Pål spelade med och låtsades se skamsen ut istället för att skälla tillbaka. Du underskattar nog Pål och manipuleras av den präktige brandmannen. "Gänget" satt och såg ut som dumma fågelholkar istället för att ge sig ut i djungeln. Veckans avsnitt kommer gå till historien som det mest korkade någonsin.
Hahaha 😃 har du charmats av Påls "diaboliska" skratt och showande i synkar?

Jaja, nog om "utskällningar" och amulettgräl. Låt oss blicka framåt. Vilka tror du går till final? Inte vilka du helst vill se i final utan vilka du tror tar sig dit.

De sex jag tror är sist kvar är

Gustav
Mark
Marcus
Pål
Maureen
Alex (tyvärr)
2024-04-30, 19:00
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Då återstår kamratuppfostran.
Jag menar att hade någon betett sig som Pål i en mindre grupp i lumpen hade det varit en riktig utskällning, inte bara den "utskällning" Mark mäktade med, som var mer att likna vid att vara lite förbannad och uttrycka sin åsikt.

Sen är det naturligtvis svårt, för att inte säga omöjligt, att veta om en känga skulle bita på Pål och hur han skulle reagera. Han har nog aldrig fått en riktig känga tidigare. Fan vet om han ens fått en tillsägelse över sitt beteende nån gång tidigare i livet. Inget han dragit lärdom av i alla fall.

Skillnaden är att i lumpen är man ett lag som kämpar mot ett gemensamt mål medan detta är en individuell tävling där det är alla mot alla.
2024-04-30, 19:10
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Skillnaden är att i lumpen är man ett lag som kämpar mot ett gemensamt mål medan detta är en individuell tävling där det är alla mot alla.
Egentligen är skillnaden att det här är tv-underhållning och då går det att bete sig på ett vis som de flesta normala inte gör i verkligheten, oavsett om man har ett gemensamt mål eller inte.
2024-04-30, 19:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Hahaha 😃 har du charmats av Påls "diaboliska" skratt och showande i synkar?

Jaja, nog om "utskällningar" och amulettgräl. Låt oss blicka framåt. Vilka tror du går till final? Inte vilka du helst vill se i final utan vilka du tror tar sig dit.

De sex jag tror är sist kvar är

Gustav
Mark
Marcus
Pål
Maureen
Alex (tyvärr)
Svårt att sia då den här säsongen är så outförsägbar. Okidoc. Jag tippar dom 4 jag tror kommer dit.
1. Ci
2. Pål
3. Mark
4. Pelle
(5) kanske Alex
2024-04-30, 19:52
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Svårt att sia då den här säsongen är så outförsägbar. Okidoc. Jag tippar dom 4 jag tror kommer dit.
1. Ci
2. Pål
3. Mark
4. Pelle
(5) kanske Alex

Oförutsägbar var ordet.
De lägger in så mycket underliga twister att det blir trist att titta. Det värsta är det här eviga åkandet fram och tillbaka mellan Gränslandet och Robinson.
2024-04-30, 19:54
Medlem
Mark asså,vilken jävla hårding asså
2024-04-30, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Precis, och ändå sitter alla kvar på sina rövar i lägret. Trodde att åtminstone Pelle skulle fatta bättre och ge sig ut att leta. Kommer aldrig glömma detta bisarra flockbeteende.
2024-04-30, 20:22
Medlem
TheGhostLords avatar
Jag är säker på att Maureen och Gustav kommer vara kvar till finalveckan, eller finalen. Alla tycker om dem, de ligger lågt, lånar ett lyssnande öra, och presterar bra eller väldigt bra på tävlingar. De sticker inte ut, har inga direkta ovänner.

Pelle kommer ryka då han är smart och ses som ett stort hot. Zayera och Pål ryker då folk tycker de är jobbiga, samt Ci men av alla som är med är Ci den lömskaste. Jag skulle inte lita på henne. Tror hon kommer hitta massa hemliga immuniteter eller pakta sig till en finalplats.
2024-04-30, 20:28
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Jag är säker på att Maureen och Gustav kommer vara kvar till finalveckan, eller finalen. Alla tycker om dem, de ligger lågt, lånar ett lyssnande öra, och presterar bra eller väldigt bra på tävlingar. De sticker inte ut, har inga direkta ovänner.

Pelle kommer ryka då han är smart och ses som ett stort hot. Zayera och Pål ryker då folk tycker de är jobbiga, samt Ci men av alla som är med är Ci den lömskaste. Jag skulle inte lita på henne. Tror hon kommer hitta massa hemliga immuniteter eller pakta sig till en finalplats.

Maureen har blivit totalt osynlig sista tiden och det på ett för henne positivt sätt, visst brukar en av kriterierna till att hamna i final att vara osynlig på ett fint och mjukt sätt så som Maureen nu blivit?
2024-04-30, 20:29
Medlem
Pål alltså, vilken mupp han framställer sig som.
2024-04-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkPlaces
Pål alltså, vilken mupp han framställer sig som.
Jag tycker så här. Jag gillar inte Pål alls, för han är konstig, fjollig och en vedervärdig opportunist och han tror också själv att han är så jävla speciell.
MEN, I detta fall gör hela laget fel emot honom. Det är en tävling och upp till var och en att få skaffa fördelar. Om någon ligger i lägret och har smockat i sig för mycket mat och är spysjuk så är det den personens fel.
Gruppbeteende när det blir som sämst.

Däremot kunde Pål varit rakryggad och sagt rakt ut att han inte tänkte finna sig i en letarpaus, och varför. Det hade tagit ut precis allting av deras opponerande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in