2024-01-28, 12:14
Medlem
Jag såg precis Krissy-Lee (eller vad hon nu heter) i en reklamfilm på Facebook.
Hon stod bakom en kamera i en Q10-reklam.
Har ngn annan också sett den?
Citera
2024-01-28, 12:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Hjärtans fröjd är också ett populärnamn för citronmeliss, därför sjungs det om i folkvisan Uti vår hage.

Uti vår hage där växa blåbär. Kom hjärtans fröjd!
Vill du mig något, så träffas vi där
Kom liljor och aquileja. Kom rosor och saliveja!
Kom ljuva krusmynta, kom hjärtans fröjd!

Växterna som det sjungs om är visst ett recept för abortmedicin, många hemligheter som döljer sig i våra gamla folkvisor
Tack, men redan avhandlat. Uti vår hage är ingen psalm. Den jag tänker på är psalmer. Det står med "hjärtans fröjd" i flera av dem.
Citera
2024-01-28, 12:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandwichcat
Lägger här in målsägandes version av vad som hände, från domen där Sergio frikändes. Tycker att de sammanfattningar andra postats är väldigt färgade av personens åsikt om det hela. Det är alltså inte så att han bara ska ha slängt en drink på henne. Tog bort hans efternamn när jag skrev av texten.
Och han blev som sagt frikänd. Det är old news. Visst låter det illa. Ja. Men frikänd är frikänd.
Citera
2024-01-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandwichcat
Lägger här in målsägandes version av vad som hände, från domen där Sergio frikändes. Tycker att de sammanfattningar andra postats är väldigt färgade av personens åsikt om det hela. Det är alltså inte så att han bara ska ha slängt en drink på henne. Tog bort hans efternamn när jag skrev av texten.

Inget vidare val av pojkvän...
Citera
2024-01-28, 13:36
Medlem
Sergio må va frikänd och vissa tycker han är oskyldig, vilket han är på pappret. men om man lägger ihop målsägandes historia med vad man sett av honom på tv, så känns det absolut som att det något som skulle kunna ha hänt. Klart han var överlycklig på bröllopet. Amanda ligger 10 nivåer över honom både utseendemässigt och personlighetsmässigt. Av alla klantiga saker han sagt har hon aldrig surat, men när hon inte fick på sig sitt armband eller skrattade åt hans lägenhet så kör han tysta leken och blir passivt aggressiv. Hoppas han ändrat sig och beter sig bättre bakom kameran med henne men har en känsla att Amanda lätt blir överkörd för att hon är för snäll…
Citera
2024-01-28, 13:42
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledarliljan
Nån mer som tänkte på hur Lucas syster precis såg ut så som han sagt att han tänder på och vill ha? Väldig Carolina-aura.
Lite äckligt..

Jag tänkte också på det. Sätt ett par silikontuttar på Lucas syrra så får du Karolina.
Citera
2024-01-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och han blev som sagt frikänd. Det är old news. Visst låter det illa. Ja. Men frikänd är frikänd.
Det hade varit bättre om du läste domen före du uttalar dig. Anledningen till att han blev frikänd är för att tjejen plötsligt fått minnesförlust vid rättegången trots att hon tidigare berättat för polis, läkare, vänner och anhöriga om hur han sparkat henne i ansiktet efter att ha väckt henne med Coca cola i ansiktet.

Polisen som kom till platsen vittnade för övrigt om att hon blödde, inte tedde sig berusad och var trovärdig då hon berättade sammanhängande och utan tveksamhet kring vad som skett.
Citera
2024-01-28, 15:02
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismos81
Kan Sergio ljugit om att han är katolik? En misstanke jag haft då han verkar ha noll koll på ämnet och undviker att prata om det till all kost..?

Absolut. Han är endast katolik för att han ville ha Amanda på kroken och använde det som mask. Gissar att han varit i kyrkan max fem gånger i sitt liv. Här har vi en så solklar manipulatör att det är bra att han är på tv som ett skolboksexempel.
Citera
2024-01-28, 15:09
Medlem
Är det bara jag som reagerade på att Lucas log brett när Emilia sa ja?
Tycker det är så osympatiskt, han vet med sig att han ska såra henne men kan inte låta bli att nöjas över att hon vill ha honom trots att han inte vill ha henne.
Citera
2024-01-28, 16:23
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Hahah Sergios kattrappa till sovrummet! Fyfan vad man skrattade

Så sjuk lägenhet 🤣

Och såg ni hur skamsen Amanda var i intervjuerna efteråt, kändes som att Sergio hade skällt ut henne för att hon skrattat. En partner som får en att skämmas för att man spontant uttrycker det man känner är såå 🚩🚩🚩
Citera
2024-01-28, 16:34
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Så sjuk lägenhet 🤣

Och såg ni hur skamsen Amanda var i intervjuerna efteråt, kändes som att Sergio hade skällt ut henne för att hon skrattat. En partner som får en att skämmas för att man spontant uttrycker det man känner är såå 🚩🚩🚩

Man undrar om stanken som Amanda vittnade om. Exakt hur luktade Sergios lägenhet?
Citera
2024-01-28, 16:39
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Är det bara jag som reagerade på att Lucas log brett när Emilia sa ja?
Tycker det är så osympatiskt, han vet med sig att han ska såra henne men kan inte låta bli att nöjas över att hon vill ha honom trots att han inte vill ha henne.

Håller inte med. Det är mänskligt att le när man är nervös. Det behöver inte alls betyda att Lukas glädjs av att Emilia sagt ja. Dessutom tvingar formatet, alltså produktionem, Lukas att hålla inne på sitt beslut för att skapa en cliffhanger. Alltså, ingen skuld ska läggas på Lukas för just detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in