Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Mina totala betyg på killarna:
10 P - Oskar. Alltså vilken jävla diamant. Så fin kille. Han måste nog bara lära sig ta det lite lugnt ibland och lära känna sig själv liiite bättre... Hoppas, hoppas Meira inte kör över honom...
8 P - Rasmus. Trygg, stadig, stabil. Säker. Han har en färdig plan uttänkt i sitt huvud och han bara går spikrakt. Han är så mysig, varm och typ godhjärtad, verkar det som, hoppas jag. Bra koll på hundar. Men en sak hatar jag - hans "höhö"-ande svenniga garv. Känns lite Sven Melander.
5 P - Sergio. I'm still on the fence. Han har charm och karisma, men han verkar ha för nära till lögn/nödlögn. Festprisse. Van värd. Men sen då? När vardagslunket tar över? Står han ut då, eller drar han iväg till nån party-ö i Medelhavet?
1 P - Lukas. Stomatol-leende räcker inte. Han verkar inte känna sig själv så bra. Han framstår som "Eh, gör jag rätt nu?" -nervös. Men rätt snygg.
-1000 P - Christopher. Villet jävla UFO. Var grävde de upp den här snubben? Vad är det för FEL på honom?
Jag känner fortfarande exakt likadant som jag gjorde för en vecka sen, men med mer emfas nu. EMFAS, SÄRSKILT på 10-poängaren Oskar 💎 och -1000p-gräv-ner-djupt-Christopher.
Här kommer mina poäng på tjejerna också!
9p - Amanda. Finns det så goda och fina människor irl? Ifall hon verkligen är sån som hon porträtteras så är hon minst en 9-poängare. Vacker också, vissa får verkligen allt. Inte full pott för jag tycker det saknas lite energi där. Amanda på "biosalongen" vill jag se mer av, glittrande ögon och nära till skratt.
7,5 p - Emilia. Smart, klok, varm, trygg, omtänksam, vet sitt värde. Inte rädd för att vara fysisk. Bara en tidsfråga innan hon kommer träffa sitt livs kärlek. Hon är wife material. Visst avdrag för att det finns osäkerhet där också.
6, 5 p - Krissy. För mycket osäkerhet och inre kaos för att det ska kunna bli högre poäng. Men jag älskar hennes värme och hennes mod. Hennes känslosamma natur. Hennes humor. Hon är en bra tjej. Allt finns där. Egentligen. Hoppas jag, för Rasmus skull.
5p - Meira. Har vi tittare egentligen fått lära känna Meira alls? Hon är SÅ reserverad. Det är SÅ svårt att läsa av henne. Jag vill verkligen att hon ska vara den där lugna, mediterande tjejen men vi vet inte. Hon kan vara en kastrullkastande, autistisk furie innanför väggarna. Jag hoppas verkligen det inte är så, för Oskars skull. Men det är ganska lustigt, med hennes fördomar om svenskar, och så är det hon som bjuder på sig själv allra minst.
4p - enbart baserat på programmet - Catja. Samma som ovan mer eller mindre. Om den Catja vi sett är hon på riktigt så framstår hon som ganska kall och ytlig. Jag vet att det blev helt fel val för Catja i det här experimentet, men hon är säkert väldigt annorlunda i verkligheten. Om man bara ser till hur hon lyste upp när hon fick träffa Rasmus första gången. Det är nog väldigt varmt att stå i Catjas solsken och man bör komma ihåg att hon har suttit i en pressad situation - icke-kär med en mantra-rabblande fårskalle - medan de andra suttit med sina kärlekar. Jag är 100% säker på att hon är mycket bättre än hur hon framstår.