2024-01-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, jag funderar på om hon kan vara en sån tjej som är beroende av dopamin kickarna som uppstår i ett dysfunktionellt förhållande. Då lever man i en ständig ”berusning”.
Amandas instagram kommer att explodera när de får reda på hennes eventuella giftermål och eventuella nuvarande status!
Hon är nog en sån tjej vilket är otippad när man ser henne. Hur länge tror du deras förhållande kommer hålla? Jag kommer inte ens ihåg om Amanda matchade med någon mer.
Citera
2024-01-25, 20:13
Medlem
Vänta lite nu. "Mjukiskjolen är på". Lila hår. 50/50 omkostnader. Pärlhalsband.... jag kollar ikapp. What da... men han verkar genuint vara en bra person och är attraktiv där under?
Citera
2024-01-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Hon är nog en sån tjej vilket är otippad när man ser henne. Hur länge tror du deras förhållande kommer hålla? Jag kommer inte ens ihåg om Amanda matchade med någon mer.

Jag kollar om serien nu medan jag lagar mat, jag lyssnar på Anis Don Demina referera programmet. Han skriker rakt ut när Sergio börjar ljuga och gaslighta Amanda. Det är så tydligt vilket svin Sergio är. Anis Don Demina säger att alla som ser programmet ser ju också hur han beter sig. Som att han säger till killarna att han ska gå och masturbera efter samtalet med Amanda. Och hur han fortsätter att flörta med tjejer efter att han sagt till Amanda att han slutat dejta andra. Samma dag dejtar han den vackra iranska tjejen som han flörtigt kallar sin iranska prinsessa.

Amandas föräldrar, syskon, arbetskamrater, vänner, kommer ju alla se detta. Om Sergio blev kränkt av att Amanda inte bar hans fula armband, vad händer när han möts av kritik för sitt beteende i programmet? Han kommer att dra till Barcelona, han har säkert bokat biljett redan och är på väg. Om Amanda inte blivit gravid så tar en skilsmässa bara 2 veckor.
Citera
2024-01-25, 21:34
Medlem
Lock in your answers!!!
Vilka säger JA och vilka säger NEJ??

Sidenote: Någon som vet exakt vilken tid nästa avsnitt släpps imorgon?😬
Citera
2024-01-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TmeVernissage24
Lock in your answers!!!

Emilia och Lucas säger nog nej till varandra. Båda, eller en av dem.
Amanda borde säga nej till Sergio, men hon är nog så tänd på alla hans röda flaggor att hon säger ja med förtjusning. Sen på deras bröllopsmiddag säger Sergio något grovt förnedrande till Amanda inför alla hennes närmaste.
Meira och Oskar säger ja till varandra, men Meira kommer att säga ja med en lååång paus och himlande ögon innan. Oskar ska veta att han är låg i rang hos henne och hennes familj.
Rasmus och Krissy-Le kommer vara de enda som säger ja med glädje och kärlek!
Citera
2024-01-25, 22:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mina totala betyg på killarna:

10 P - Oskar. Alltså vilken jävla diamant. Så fin kille. Han måste nog bara lära sig ta det lite lugnt ibland och lära känna sig själv liiite bättre... Hoppas, hoppas Meira inte kör över honom...

8 P - Rasmus. Trygg, stadig, stabil. Säker. Han har en färdig plan uttänkt i sitt huvud och han bara går spikrakt. Han är så mysig, varm och typ godhjärtad, verkar det som, hoppas jag. Bra koll på hundar. Men en sak hatar jag - hans "höhö"-ande svenniga garv. Känns lite Sven Melander.

5 P - Sergio. I'm still on the fence. Han har charm och karisma, men han verkar ha för nära till lögn/nödlögn. Festprisse. Van värd. Men sen då? När vardagslunket tar över? Står han ut då, eller drar han iväg till nån party-ö i Medelhavet?

1 P - Lukas. Stomatol-leende räcker inte. Han verkar inte känna sig själv så bra. Han framstår som "Eh, gör jag rätt nu?" -nervös. Men rätt snygg.

-1000 P - Christopher. Villet jävla UFO. Var grävde de upp den här snubben? Vad är det för FEL på honom?
Jag känner fortfarande exakt likadant som jag gjorde för en vecka sen, men med mer emfas nu. EMFAS, SÄRSKILT på 10-poängaren Oskar 💎 och -1000p-gräv-ner-djupt-Christopher.

Här kommer mina poäng på tjejerna också!

9p - Amanda. Finns det så goda och fina människor irl? Ifall hon verkligen är sån som hon porträtteras så är hon minst en 9-poängare. Vacker också, vissa får verkligen allt. Inte full pott för jag tycker det saknas lite energi där. Amanda på "biosalongen" vill jag se mer av, glittrande ögon och nära till skratt.

7,5 p - Emilia. Smart, klok, varm, trygg, omtänksam, vet sitt värde. Inte rädd för att vara fysisk. Bara en tidsfråga innan hon kommer träffa sitt livs kärlek. Hon är wife material. Visst avdrag för att det finns osäkerhet där också.

6, 5 p - Krissy. För mycket osäkerhet och inre kaos för att det ska kunna bli högre poäng. Men jag älskar hennes värme och hennes mod. Hennes känslosamma natur. Hennes humor. Hon är en bra tjej. Allt finns där. Egentligen. Hoppas jag, för Rasmus skull.

5p - Meira. Har vi tittare egentligen fått lära känna Meira alls? Hon är SÅ reserverad. Det är SÅ svårt att läsa av henne. Jag vill verkligen att hon ska vara den där lugna, mediterande tjejen men vi vet inte. Hon kan vara en kastrullkastande, autistisk furie innanför väggarna. Jag hoppas verkligen det inte är så, för Oskars skull. Men det är ganska lustigt, med hennes fördomar om svenskar, och så är det hon som bjuder på sig själv allra minst.

4p - enbart baserat på programmet - Catja. Samma som ovan mer eller mindre. Om den Catja vi sett är hon på riktigt så framstår hon som ganska kall och ytlig. Jag vet att det blev helt fel val för Catja i det här experimentet, men hon är säkert väldigt annorlunda i verkligheten. Om man bara ser till hur hon lyste upp när hon fick träffa Rasmus första gången. Det är nog väldigt varmt att stå i Catjas solsken och man bör komma ihåg att hon har suttit i en pressad situation - icke-kär med en mantra-rabblande fårskalle - medan de andra suttit med sina kärlekar. Jag är 100% säker på att hon är mycket bättre än hur hon framstår.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-01-25 kl. 22:44.
Citera
2024-01-26, 01:19
Medlem
Har jag missat det. Men de visade aldrig att Amanda fick träffa Sergios familj? Eller att Emilia fick träffa Lukas familj? Lukas träffade inte Emilias vänner eller mamma heller.

Ingen verkar ha märkt detta?
Senast redigerad av Mjonjoka 2024-01-26 kl. 01:26.
Citera
2024-01-26, 01:37
Medlem
Någon som tänkte på att scenen när Krissy och Rasmus introducerar sina hundar för varandra är mitt i snökaos när resten av serien utspelar sig på sommaren?
Citera
2024-01-26, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka
Har jag missat det. Men de visade aldrig att Amanda fick träffa Sergios familj? Eller att Emilia fick träffa Lukas familj? Lukas träffade inte Emilias vänner eller mamma heller.

Jodå, på Reddit suben om Love is blind diskuteras detta: https://www.reddit.com/r/LoveIsBlindOnNetflix/
Vi får kanske se mer om deras familjer i nästa avsnitt.
Citera
2024-01-26, 02:09
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteallsmotvalls
Någon som tänkte på att scenen när Krissy och Rasmus introducerar sina hundar för varandra är mitt i snökaos när resten av serien utspelar sig på sommaren?

Det snöade ganska sent på våren förra året.
Citera
2024-01-26, 06:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka

Sergios familj bor i Barcelona, Emilias i Finland. Tanken är väl att deras familjer/vänner ska komma till bröllopet. I Lukas fall vet jag inte vad som fattas. Det är lite udda.

Det fanns en liknande grej i en annan dokusåpa, tror det var första LiB USA, där en kille sa att hans familj inte tänkte medverka. Han kom från någon känd businessfamilj och de kände att det var dålig reklam och tacky.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-01-26 kl. 07:09.
Citera
2024-01-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TmeVernissage24
Lock in your answers!!!

Sergio & Amanda gissar jag säger JA
Oskar & Meira gissar jag också blir ett JA (

De andra blir ett NEJ, är nästan 100 på Lucas & Emilia är ett nej, sen tveksam på Krissely o Rasmus.

Oskar och Meira har varit berg och dalbana, bara för jag tror vi ska bli mistänksamma och tänka nej det blir inget mellan dem, så blir det de sen bara för vi ska bli "chockade". Typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in