2024-02-03, 16:35
Moderator
OYs avatar
Är det uteslutet att blåmärkena under punkterna 11 och 12 i utlåtandet kan bero på hårt åtsittande byxor?
Citera
2024-02-03, 16:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förklara då nedanstående påståenden.

Hittar du bara på för att du kan?
Återkom med en vettig fråga så kanske jag funderar på att svara på den
Citera
2024-02-03, 16:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återkom med en vettig fråga så kanske jag funderar på att svara på den

Min vettiga fråga är var du finner stöd för nedanstående påstående.

Citat:
Hennes X visste redan att hon träffade andra
Citera
2024-02-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Att handgripligen kränka någons sexuella integritet utgör våld. Du kanske betraktar våld som ett begrepp som kräver en viss grad av fysisk energi för att kunna räknas som våld, men så är inte fallet. Utöver detta har vi strypgreppen.
Vad gäller hotbild så finns det flera parallella samverkande faktorer. Den viktigaste är det ovan nämnda våldet, då GM genom att inte respektera BO:s sexuella integritet trots flertalet signaler om att samtycke saknas i sin tur signalerar att invändningar är meningslösa. Att kraftigare motstånd kommer mötas med kraftigare våld i syfte att betvinga BO är inte en orimlig slutsats i situationen. Lägg därtill storlek och styrka, samt faktiskt även könstillhörighet. Som bekant betraktas män, oftast men inte alltid, selektivt utifrån omständigheter som ett hot för många kvinnor, inte utan grund.

Man kan summera storlek, styrka och könstillhörighet som ett våldskapital, och den bristande respekten för BO:s sexuella integritet som en vilja att faktiskt bruka sitt våldskapital. I det läget är det inte orimligt att dra slutsatsen att eskalerat motstånd inte kommer att avstyra situationen utan endast generera mer våld.

Det sorgliga är att GM rent teoretiskt skulle kunna vara omedveten om detta. Han är kåt och har genom inbillning eller genuin övertygelse målat upp en bild för sig själv av att BO vill ha honom. Han ignorerar hennes nekanden till samtycke, kanske enligt tanken om att hon spelar svår. Han gör det han vill göra utan en tanke på hur hans beteende tagits emot, med undantag för reflektionen att sexet inte var så bra. Varför det inte var bra frågar han inte sig själv.

Så du hittade på att hon hade blivit tvingad till att ha sex. För enda skälet som du anger är att han är en man, och därför sannolikt är starkare, fastän att C har bevis på att hon är fullt kapabel att försvara sig relativt genomsnittskvinnan. Och för dig så är i princip all interaktion mellan könen våld och tvång, med samma argument.
Senast redigerad av Varian 2024-02-03 kl. 16:56.
Citera
2024-02-03, 16:42
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Här presenterar du dock dikotomin alldeles för starkt. Ja, hon kan ha flörtat med honom och skickat honom vågade bilder för att hon har ett sexuellt bekräftelsebehov, utan att hon har någon egentlig lust att ligga med honom. Men att säga att hon var "totalt ointresserad" av MGM är för starkt.
Hela meningen var ”totalt ointresserad av GM som något mer än en bekräftelsespegel”. Det väsentliga är att det är ett rimligt alternativ som både förklarar snapchat-kommunikationen och att BO, i så fall, inte ville ha sex med GM.

Citat:
Det här var dock ett riktigt korkat uttalande. Inget fel med lite "rajtantajtan" (som Tomaten uttrycker det) på skoltoan. Gick du på en skola för bara pojkar eller nåt?
Det kan man tycka. Jag står för min åsikt, även om den är kontroversiell. Dock kommer jag inte diskutera den djupare här eftersom det är ett sidospår.
Citera
2024-02-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om du läser förhören i FUP och som även finns med i domen konstateras ett par situationer som innehåller våld.

Även om dina exempel skulle vara sanna så är ju det under själva akten, hon kan ju inte bli tvingad till sex med våld som sker under själva sexet. Och han var ju ändå lyhörd och slutade när hon sa att någon ställning var obekväm...

Jag vet inte om ni människor någonsin har läst hur en riktig våldtäkt går till, för det är bortom mig hur ni kan likställa detta med en sådan hemsk situation.
Citera
2024-02-03, 16:52
Medlem
Citat:
Fuckboy är uttrycket för någon som tjejer inte vill ha.

Frågan är då varför dessa fuckboys får knulla hela tiden då.

Citat:
Om hon nu hade velat hålla det hemligt så hade hon givetvis inte berättat det för väninnan.

Har du inga vänner? Eller ljuger du för dem?
Citera
2024-02-03, 16:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Min vettiga fråga är var du finner stöd för nedanstående påstående.
Jag trodde att F sa något om det i sitt vittnesmål - när du bad om referens så kollade jag upp det och såg att jag hade fel - därför kan jag inte hänvisa.
Om uppgiften kommer från någon av de andras förhör eller om det bara var ett rent minnesfel vet jag inte eftersom jag inte läst igenom deras igen.
Citera
2024-02-03, 17:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Frågan är då varför dessa fuckboys får knulla hela tiden då.
Din definition av fuckboy är uppenbarligen inte samma som deras - vilket framgår om du läser FUP.

Citat:
Har du inga vänner? Eller ljuger du för dem?
Jag berättar definitivt inte allt för dem.
Gör du det för dina vänner?
Det är ju i så fall rätt sjukt.
Citera
2024-02-03, 17:07
Medlem
Citat:
Din definition av fuckboy är uppenbarligen inte samma som deras - vilket framgår om du läser FUP.

Nu är väl du pensionär och har inte koll på vad begreppen betyder, men jo, både jag och tjejerna som använder begreppet vet innebörden.

Citat:

Men hon hade ju redan berättat att V var hemma hos henne, så då skulle hon behöva ljuga om att de hade haft sex. Och då skulle det kunna komma fram ändå och förtroendet med vänninann hade potentiellt skadats. Det är så man förlorar vänner. Så jag håller med C när jag tror att hon skulle ha svårt för att hålla det hemligt, i alla fall utan att ljuga för vänner. Något som bara bipolära eller annars skadade människor gör.
Citera
2024-02-03, 17:14
Medlem
Revejs avatar
Citat:

Den här Mikro 13 postar var och varannan timme.
Hur kan Mikro 13 vara så säker på vad som har hänt. Detta är något som händer hundratals gånger dagligen i Sverige.

Vikingen gjorde fel. Men tjejen var också med på det hela länge. Kanske inte så konstigt att förvirring uppstår.

En sak som jag ser förblir obesvarad är att tjejen enligt uppgift är mästarinna inom judo i 70 kilos klassen.

Är inte den kampsporter utformad just för att kunna försvara sig mot dessa angrepp?

Hon ska även vara regional mästare inom armbrytning och tyngdlyftning.

Såklart fullt möjligt att Vikingen var ännu starkare och mer teknisk. Men de allra flesta personer hade hon med sin bakgrund garanterat kunna försvara sig mot med lätthet.

Nu kanske ett år i fängelse gör gott för Vikingen så han lär sig att tolka signaler och inte vara så het på gröten.

Och tjejen som också gjorde fel kanske har straff tillräckligt av att bli uthängd. Hon vill ha sex men ångrar sig och Vikingens primitiva hjärna hänger inte med i svängarna. Tror det ska BDSM till.

Samtidigt är våldtäkt ett brott svårt att bevisa så något måste göras. Men det öppnar då een lucka anklaga folk för att bli av med dessa ett par år, om nu inte beviskraven ska vara lika höga.
Citera
2024-02-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Även om dina exempel skulle vara sanna så är ju det under själva akten, hon kan ju inte bli tvingad till sex med våld som sker under själva sexet. Och han var ju ändå lyhörd och slutade när hon sa att någon ställning var obekväm...

Jag vet inte om ni människor någonsin har läst hur en riktig våldtäkt går till, för det är bortom mig hur ni kan likställa detta med en sådan hemsk situation.

Visst finns det olika nivåer av våldtäkter, men denna kommer med stor sannolikhet leda till fällande dom även i HR.

Jag som människa har läst en del om våldtäkter. Det finns också rätt brutala gruppvåldtäkter som inte lett till fällande dom av olika anledningar.

Ja, situationen är hemsk. BO är nu så rädd/otrygg att hon hoppat av den fina utbildning hon kämpat för i 3 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in