2024-02-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har jobbat inom Kriminalvården med några av de som påstås få så mycket post .. och delat posten till dem .. Det där påståendet är kraftigt överdrivet .. i de flesta fall ren myt.

De flesta är faktiskt jäkligt ensamma under straffet och kan få enstaka kontakter från anhöriga utifrån -- det vanliga var att inga nya kontakter etablerades och att några av våra kända "storheter" faktiskt var helt ensamma utan besök och post.

Så den myten är ingen nyhet för mig - nej. Däremot är sanningen normalt inte alls att det blir någon anstormning.

Nu ljuger du, rakt ut.

Jag har också jobbat inom kriminalvården och har läst dessa brev. Du ljuger.

Vidare så är det allmänt vedertaget att det finns gott om tjejer som dras till badboys, att du försöker förneka det bevisar bara ytterligare hur förljugen och efterbliven du är.
Citera
2024-02-09, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Inte om de vill ligga, din åsna.
Om man vill ligga så klassar man inte personen som "fuckboy" -- eftersom det är en person som söker erövringar och skiter i kvinnan.
Citera
2024-02-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har som kvinna själv ingen erfarenhet av tvåtimmars utdragna samlag (och kan inte påstå att jag saknat det heller). Däremot är jag inte säker på att kroppen fortsätter att kontinuerligt utsöndra sekret under så lång tid. Även om jämförelsen haltar är kanske den fysiologiska principen liknande som när man talar om att ”gråta tills tårarna tar slut” eller spotta flera gånger tills man blir torr i munnen.

Tycker det är olyckligt att Viking skyllde sin uteblivna utlösning på att hon var för våt (eller hur det nu uttrycktes). Men vem vet, han kanske själv var i chocktillstånd efter att ha haft lite sex med en tjej som själv medger att han kanske inte förstod hennes påstådda motstånd och plötsligt blir anklagad för våldtäkt med allt DET innebär - i hans fall, ett långt fängelsestraff.

Är inte Sverige en bananrepublik ändå?

Varifrån kommer då allt snack om madrassen?

Och hade det inte varit bättre om MÄ själv hade lagt sig på filten på golvet?

Förstod hon inte vilka signaler hon skickade ut när hon sände ett urringat foto av sig till en man hon inte ens kände men uppfattade som lite skum/obehaglig? Om inte annat hade han ju kunnat börja stalka henne.

Finns hon kanske på autismspektrat? Knappast den första som går på en avancerad civilingenjörsutbildning i så fall. Hög IQ och en jäkel på matematik men med svårigheter att förstå hur ett lämpligt samspel går till.

”en blandning av rädsla och punkt”. Vad säger hon egentligen?

Återigen, skulle hon skickat ett foto där hon blottar stora delar av tuttarna till någon hon helt saknar intresse för? Brukar hon göra det till random män? Undra på om hon får ett konstigt rykte då.

Vilken tjej/kvinna som helst med tresiffrigt IQ och ett uns av självbevarelsedrift förstår att så gör man bara inte. MÄ är garanterat mycket intelligentare än genomsnittet. Ändå beter hon sig så obeskrivligt obegåvat.

Absolut kan det vara så enkelt. Det framgår ju t.o.m. av FUP att hon inte hade gjort slut helt och hållet med Felix.

Efter en natt med för lite sömn och oskyddat sex med en ”fuckboy” ångrar hon sig bittert. Hon som kaxigt hade förklarat för sin kompis att han minsann skulle få sova på golvet, och någon ”fitta” skulle det inte bli. Har han gett henne flatlöss, eller kanske smittat henne med clamydia eller något ännu värre?

Hennes kompisar ser att hon är ur form och ställer ”diagnosen”; det bara måste ju bero på att hon har blivit våldtagen - vad annars? Och sen var snöbollen i rullning …

Snarare är det kanske V. som har aspberger och inte förstår målsägandes tydliga signaler och "nej" där på natten under fyllan och villan. Han med konstig vibe. Han övertolkar bilden också, bilden han inte ens kan komma fram till vad det var för bild. Och när hon tittar på honom tror han att det kanske är en flirt. En nära anhörig till honom "gillar" något autismförbund (eller liknande, jag minns inte nu, men jag såg det på hans nära anhörigas sociala medier). Och han läser också en teknisk utbildning.

Hon var nykter. En ung kvinna som är nykter och kär i sitt ex. Är inte troligt att hon frivilligt vill ligga oskyddat med en man hon inte ens vill ha sovande hos sig. Så även det oskyddade tyder på att det var våldtäkt.

Madrassen är det han som nämner i förhör. Hon nämner filt på golv. Och varför ska hon sova på en filt på golvet i sitt eget hem? Det är väl ändå han som missat bussen, som får vara glad att han får en sovplats inomhus som får göra...
Citera
2024-02-09, 22:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nej, vi bor inte i Saudi. Tänk att du fick rätt för en gångs skull (även en blind höna hittar tydligen ett korn emellanåt).

Du har dock verkligen svårt att förstå. Det är självklart aldrig rätt att våldta någon. (Måste vi slå in öppna dörrar?) Men av ren självbevarelsedrift/för att skydda sitt anseende behöver man faktiskt tänka på vad man gör. Att t.ex. gå omkring på en offentlig strand iförd en liten bikini bland hundratals andra lättklädda människor är något annat än att rikta in sig på en enskild person och skicka halvnakna bilder av sig själv till honom. Han kan ju faktiskt ta det som en invit. Om kvinnan sedan låter honom ligga bredvid sig i sängen och rider honom m.m. under två timmar kanske han ändå inte var helt fel ute?

Det förstår alla utom du. Fy för den lede vad tröttsam du är.
Bla bla .. kvinnor som inte beter sig som om vi bodde i Saudi får skylla sig själva ... Det fungera inte så för kvinnor som bor i Sverige.

Varifrån har du fått att det skulle handla om "halvnakna" bilder -- inte ens V hävdar det. De var icke sexuella enligt V .. men visade lite mycket enligt HANS bedömning

Sen spelar det inte någon roll vad han tog som inviter - det enda som räknas är om han hade samtycke till samlag.
Det gäller folk som träffas första gången, som dejtar, som är sambo och som är gifta -- så det kravet är inte unikt för V.
Citera
2024-02-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man vill ligga så klassar man inte personen som "fuckboy" -- eftersom det är en person som söker erövringar och skiter i kvinnan.

Ha ha, det är ju för fan exakt det man söker då, din inavlade åsna.

Du är helt sanslöst retarderad.
Citera
2024-02-09, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ha ha, det är ju för fan exakt det man söker då, din inavlade åsna.

Du är helt sanslöst retarderad.

Som sagt, personlighetsstörning skulle kunna förkara ett och annat.

Uttrycket fuckboy bevisar egentligen ingenting om något, det är ett epitet som vilken ungdom som helst kan kasta på någon.
Citera
2024-02-09, 22:16
Medlem
flashmaners avatar
När tjejen kallar killen för fuckboy, så är det en signal att hon vill ha sex med honom. Hon åtrår honom. Och det var precis det något troll skrev för en tid sedan, hon vill bli åtrådd, vilket ligger helt linje med att hon åtrår honom, annars vill hon inte bli åtrådd av honom.

När tjejen säger att han inte kommer få fitta, så vill hon släta över sin signal om att han är en fuckboy, men det är återigen en signal om att det kommer att bli fitta för fuckboy.

Hon försöker vara tydlig med att fuckboy minsann inte skall få nåt, han skall få sova på golvet på en madrass.

Men hon hämtar ingen madrass, hon erbjuder honom sängen istället. När han kryper ner under täcket hindrar hon honom inte på något sätt, inte ens muntligen.

Hon uttrycker sig på ett sätt som visar att hon är väldigt sexfixerad. Hade hon inte velat ha sex med honom så hade det inte varit något att snacka om, då hade hon bara hämtat en madrass och sedan hade det varit bra med det.

Varför hon har skickat en bild till killen som han uppfattat som sexuellt över gränsen har hon inte kunnat förklara.

Hon säger också att hon typ har aldrig snackat med honom, samtidigt vet han allt om henne och hennes kille som hon gjorde slut med dagen innan.
Senast redigerad av flashmaner 2024-02-09 kl. 22:20.
Citera
2024-02-09, 22:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som sagt, personlighetsstörning skulle kunna förkara ett och annat.

Uttrycket fuckboy bevisar egentligen ingenting om något, det är ett epitet som vilken ungdom som helst kan kasta på någon.

Att slänga ordet fuckboy på någon som man minuter senare hoppar i säng med, har sex med i två timmar, och efteråt påstår att man inte ville ha sex med, det är högst anmärkningsvärt.
Citera
2024-02-09, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Behöver ju inte ens vara en bild hon skickat till honom. Kan ju vara någon bild han hittat på henne på sociala medier och sparat ner. Och (av någon anledning) påstått inför Emm*ie att målsägande skickat till honom. Det skulle förklara varför han inte kan berätta vilken bild det var, då det hade avslöjat honom... Obs! Min spekulation.
Din spekulation - men den är fullt relevant.

Min spekulation är att den där utmanande bilden inte ens existerar eftersom han har glömt den och hänvisar till att hon skickade många bilder.

E säger inte att det är särskilt utmanande bild som han visat henne.

Citat:
Och oavsett. Så ja: som du skriver. Kvinnor tar gärna bilder i vinkel som gör deras ansikten snyggast, vilket ibland kan generera ganska sexiga bilder i övrigt, som de förmodligen inte ens tänker på själva. Nöjda som de är med ansiktet på bilden.
Ja, av förklarliga skäl .. brösten är ju liksom där så länge vi inte täcker oss med burka, polotröja eller liknande.
Vi lever med dem varje dag - och vill man inte arbeta på att dölja så är de där vare sig vi vill eller inte, i synnerhet med dagens mode.

Själv är jag närmare sextio och bär urringat - inte för att jag vill visa brösten för folk eller män - utan på grund av att det finns många sköna och snygga blusar/topar/skjortor och T-shirts i den genren - och att det är samma typ av kläder som jag burit sedan början på åttiotalet. Det är kläder jag trivs i helt enkelt.
Är man tonåring så finns det många många fler - och hela modet går ut på att bära sådant som Flashbackstollarna anser är utmanande och därmed lämnar kvinnans/flickans rätt att säga nej på någon sophög.
Urringning är normalt inte utmanande klädsel - även om män som tittar tycker det är utmanande och en invit. Det är männens problem - inte kvinnornas

Citat:
Och även om hon skickat en sexig bild på sig själv till V. Så är det ju inte en inbjudan till att ha sex.
DET är faktiskt det viktigaste. Oavsett vad hon gjort, sagt eller tänkt innan så har han inte rätt att våldföra sig på henne ...
Och det är en regel som gäller oavsett om man träffar någon för första gången, har inlett en relation, har en relation, är sambo eller är gifta.
Senast redigerad av micro113 2024-02-09 kl. 22:22.
Citera
2024-02-09, 22:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tror de att målsägande talar tvärtom-språk, eller vad är det frågan om?

Hennes "nej" är egentligen ett "ja" enligt någon av dem.
Och hennes negativa uttalande om V. är egentligen positiva uttalanden om V enligt några av dem.
Det är väl så det brukar tolkas när folk våldtar andra .. så det är kanske en relevant tolkning för dem ..

"Never take no for an answer" ..
Citera
2024-02-09, 22:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu ljuger du, rakt ut.

Jag har också jobbat inom kriminalvården och har läst dessa brev. Du ljuger.

Vidare så är det allmänt vedertaget att det finns gott om tjejer som dras till badboys, att du försöker förneka det bevisar bara ytterligare hur förljugen och efterbliven du är.
Du ljuger verkligen din lilla skit - för om de breven hade existerat hade du inte haft rätt att läsa dem.

Var du sommarvikarie och fick sparken innan introduktionen var över?
Närmare än så har du inte kommit Kriminalvård .. och jag tror faktiskt inte ens du kom dit.
Jag tror du ansökte och inte blev kallad till intervju ens.

För arbetat har du inte gjort.
Citera
2024-02-09, 22:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att slänga ordet fuckboy på någon som man minuter senare hoppar i säng med, har sex med i två timmar, och efteråt påstår att man inte ville ha sex med, det är högst anmärkningsvärt.

Jag menar att uttrycket inte nödvändigtvis syftar på något negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in