Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
1. Men jag gissar att hon inte hann.
Hon hade minst 46 min på sig, och det har du redan fått förklarat för dig flera gånger. Vad blir nästa ursäkt?
Citat:
2. I övrigt inget brott att skicka en sådan bild/inget brott att förneka att man skickat en sådan bild. Men våldtäkt är ett brott. Och våldtäkt kan ske vare sig en sådan bild skickats eller inte. Bilden är såvida ovidkommande.
Trams, självklart är det relevant eftersom säger sig ha saknat intresse för V.
Och även OM det är så ovidkommande borde det vara ofarligt att svara på, inte sant?
Så svara på frågan: Varför förnekar MÄ kännedom om den urringade bilden i polisförhör?
Citat:
3. a. Jag tror inte hon undanhöll det.
Hon berättar det inte trots att hon blev uppmanad att vara så detaljerad som möjligt. Och i rätten ger hon en icke-förklaring. Det kan knappt bli mer undanhållande än så.
Citat:
3. b. Jag har själv blivit förhörd som vitten i några brottsmål. Man är rätt stressad i en sådan situation och minns inte allt. Lättare att få ledande frågor och svara på dessa. Och då har jag ändå bara varit vittne. Måste vara sjukt mycket svårare att vara målsägande eller misstänkt och sitta i förhör.
Den förklaringen drar inte MÄ i rätten. Så det kan omöjligt stämma såvida du inte vill göra gällande att MÄ ljög i rätten. Är det så?
Citat:
4. Som jag läser det så är hon under chock inledningsvis av våldtäkten och sedan rädd för Vi*king under natten. På morgonen hörsammar ju Vi*king hennes motvilja att ha sex med honom (vilket han inte gjorde under natten), vilket förmodligen gav henne mer mod att säga till honom att gå.
Första någorlunda vettiga svaret från dig, tack. Håller inte med, men uppskattar ett rakt svar
Citat:
5. Hon förklarar inte att hon är en bra person. Hon skyller inte ifrån sig. Märkligt att du läser in sådant.
Icke-svar. Kan du nämna en enda omständighet eller inte?
Citat:
6. Jag vet det när jag ser det/läser om det. Svårt att säga så här på rak arm.
Icke-svar. Kan du nämna någon eller inte? Tänk efter om du måste.
Citat:
7. Läs mitt svar på fråga 6.
Du menar ditt icke-svar.
Citat:
8. Du anser att målsägande är en falsk tillvitare, som lockat till sig Vi*king, som hon ändå ser ner på och skäms för att hon är kåt på. Hon lockar honom enligt dig, med urringad bild och med blått långt nattlinne och en sovplats på golvet. När han vill sova i hennes säng, så ligger hon med honom (enligt dig med glädje). Men ångrar sig dagen efter påstår våldtäkt för att slippa stå upp för skammen av att ha legat med Fuckboyen Vi*king. Och du ignorerar fullständigt all information som visar tydligt att hon aldrig ville ha Vi*king och att hon är traumatiserad efter våldtäkten. Korrekt uppfattat?
Inte ens hälften rätt. Ungefär vad jag trodde.
Kan du berätta vilka omständigheter du tror jag baserar mina åsikter på?