2024-01-30, 20:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ha ha, ja givetvis är det alla andra det är fel på, aldrig dig, trots att det uppenbart är det.

Jo, bara ord mot ord. Den enda stödbevisning som finns bygger på hennes ord, och talar både för och emot.

Du ljuger, som vanligt.
Nej, hennes ord både före och efter talar emot att hans version är riktig.
Hon har stödbevisning både i samtal före han kommer och efter våldtäkten.

Om hon hade haft skäl att sätta dit honom så hade bedömningen kunnat vara annorlunda -- men det har hon ju inte.
Citera
2024-01-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja, och det var kvinnlig domare i Boråsfallet som friade med hänvisning till oralsex och styrning av snoppen med handen i ridposition
Vilket hovrätten i Göteborg inte tyckte spelade någon roll.
Ett brottsoffer får alltså i viss omfattning styra det ofrivilliga sexet i syfte att minska obehaget, utan att det friar gärningsmannen från ansvar.

Aha, det kanske var en invandrare-vurmare till domare i Borås tingsrätt som ville frikänna den "stackars" våldtäktssomaliern som bara gjorde det en "man" ska/får göra enligt hans uppfostran och religion....

Var det lika många "kämpar" i den tråden som ville fria våldtäktsmannen som i denna tråd ?
Citera
2024-01-30, 20:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Om hon hade haft skäl att sätta dit honom så hade bedömningen kunnat vara annorlunda -- men det har hon ju inte.

Tvärtom så visar såväl de bevis som finns i form av samtal och konversation som hennes eget vittnesmål att hans version är riktig. Och inte bara det, dessutom undanhåller hon fakta och ljuger om saker och ting.

Hur vet du att hon inte har några "skäl" att sätta dit honom?

Allt du inte vet har aldrig hänt? Är det ditt bästa argument
Citera
2024-01-30, 20:42
Medlem
Citat:
Jag har läst domen från TR, men bara börjat skumma FUP.

Vore intressant att höra din analys om FUP sedan när du läst denna!
Citera
2024-01-30, 20:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är endast det andra ledet som är knäckfrågan i målet. Inte anledningen till det ofrivilliga ätandet.

Det handlar som vanligt om tvivel på MÄ: s utsaga, inte om att det skulle vara ok att ha sex med någon mot deras vilja.
Citera
2024-01-30, 20:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
1. Men jag gissar att hon inte hann.

Hon hade minst 46 min på sig, och det har du redan fått förklarat för dig flera gånger. Vad blir nästa ursäkt?

Citat:
2. I övrigt inget brott att skicka en sådan bild/inget brott att förneka att man skickat en sådan bild. Men våldtäkt är ett brott. Och våldtäkt kan ske vare sig en sådan bild skickats eller inte. Bilden är såvida ovidkommande.

Trams, självklart är det relevant eftersom säger sig ha saknat intresse för V.

Och även OM det är så ovidkommande borde det vara ofarligt att svara på, inte sant?

Så svara på frågan: Varför förnekar MÄ kännedom om den urringade bilden i polisförhör?

Citat:
3. a. Jag tror inte hon undanhöll det.

Hon berättar det inte trots att hon blev uppmanad att vara så detaljerad som möjligt. Och i rätten ger hon en icke-förklaring. Det kan knappt bli mer undanhållande än så.

Citat:
3. b. Jag har själv blivit förhörd som vitten i några brottsmål. Man är rätt stressad i en sådan situation och minns inte allt. Lättare att få ledande frågor och svara på dessa. Och då har jag ändå bara varit vittne. Måste vara sjukt mycket svårare att vara målsägande eller misstänkt och sitta i förhör.

Den förklaringen drar inte MÄ i rätten. Så det kan omöjligt stämma såvida du inte vill göra gällande att MÄ ljög i rätten. Är det så?

Citat:
4. Som jag läser det så är hon under chock inledningsvis av våldtäkten och sedan rädd för Vi*king under natten. På morgonen hörsammar ju Vi*king hennes motvilja att ha sex med honom (vilket han inte gjorde under natten), vilket förmodligen gav henne mer mod att säga till honom att gå.

Första någorlunda vettiga svaret från dig, tack. Håller inte med, men uppskattar ett rakt svar

Citat:
5. Hon förklarar inte att hon är en bra person. Hon skyller inte ifrån sig. Märkligt att du läser in sådant.

Icke-svar. Kan du nämna en enda omständighet eller inte?

Citat:
6. Jag vet det när jag ser det/läser om det. Svårt att säga så här på rak arm.

Icke-svar. Kan du nämna någon eller inte? Tänk efter om du måste.

Citat:
7. Läs mitt svar på fråga 6.

Du menar ditt icke-svar.

Citat:
8. Du anser att målsägande är en falsk tillvitare, som lockat till sig Vi*king, som hon ändå ser ner på och skäms för att hon är kåt på. Hon lockar honom enligt dig, med urringad bild och med blått långt nattlinne och en sovplats på golvet. När han vill sova i hennes säng, så ligger hon med honom (enligt dig med glädje). Men ångrar sig dagen efter påstår våldtäkt för att slippa stå upp för skammen av att ha legat med Fuckboyen Vi*king. Och du ignorerar fullständigt all information som visar tydligt att hon aldrig ville ha Vi*king och att hon är traumatiserad efter våldtäkten. Korrekt uppfattat?

Inte ens hälften rätt. Ungefär vad jag trodde.

Kan du berätta vilka omständigheter du tror jag baserar mina åsikter på?
Citera
2024-01-30, 20:51
Medlem
Citat:

Det stämmer och håller jag med om.

BO agerande har varit föredömligt.

Saxat från Dom

Det händelseförlopp som Viking Lundkvist har beskrivit kan inte förstås som att målsäganden har blivit utsatt för en våldtäkt och inte heller som att målsäganden kan ha upplevt sig ha blivit utsatt för en våldtäkt. Berättelsen ger för övrigt inte heller någon förklaring till blåmärkenas uppkomstsätt. Om det har gått till på det sätt Viking Lundkvist har beskrivit har målsäganden alltså valt att oriktigt anklaga Viking Lundkvist för ett allvarligt brott. Det saknas anledning att betvivla vittnenas uppgifter om vad målsäganden har berättat för dem kort efter händelsen. Att målsäganden skulle ha kontaktat sina vänner direkt efter händelsen och ljugit om att hon blivit våldtagen av Viking Lundkvist och i anslutning därtill uppvisat dåligt mående framstår enligt tingsrättens mening som osannolikt. Att målsäganden skulle ha ljugit för sina vänner om blåmärkenas uppkomstsätt framstår också som osannolikt liksom att målsäganden skulle ha hållit fast vid denna lögn vid polisanmälan, läkarundersökning och efterföljande rättsprocess, trots att det inte finns någon som helst anledning att tro att hon vill Viking Lundkvist något illa. Att målsäganden skulle ha ljugit av någon sorts lojalitetsskäl mot sin dåvarande expojkvän xxxxxx framstår enligt tingsrättens mening som alltför långsökt, inte minst med tanke på att det i kontakten med xxxxxx framkom att målsäganden just varit på dejt med annan innan Viking Lundkvist kom hem till henne liksom vad xxxxx har berättat om att målsäganden träffat annan eller andra under tiden hon och xxxxxx inte var tillsammans. Sammanfattningsvis anser tingsrätten att Viking Lundkvists berättelse inte ger någon rimlig förklaring till målsägandens agerande och uppvisade mående direkt efter händelsen. Hans berättelse förtar därför inte värdet av åklagarens bevisning.

Vad fläskmaniac försöker åstadkomma i tråden än tjafs är svårt att se, anmäl vederbörande bara.
Citera
2024-01-30, 20:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nja, det finns väl gott om fall där våldtäkter pågått längre än så.
Googla på "våldtogs i flera timmar" så kommer många fall upp.

Fallet som tråden handlar om är inte särskilt unikt i sig.

Som du borde förstå vid det här laget handlar det om en kombination av att målsäganden är aktiv i sexakten, att hon inte har anledning att vara rädd för den tilltalade, bristen på våld, tvång, hot och utsatt tillstånd (utom för den tilltalade som kan vara för berusad för att samtycka till hennes sexuella handlingar), att hon frivilligt bjuder in honom till sitt hem, till sin säng och har ett intimt samtal klädd i nattkläder, vilket leder till sex, som gör att tvivel på att hon blir våldtagen uppkommer.

Därför bör han frikännas, inte för att det är bevisat eller mest troligt att han är oskyldig.
Citera
2024-01-30, 20:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Tvärtom så visar såväl de bevis som finns i form av samtal och konversation som hennes eget vittnesmål att hans version är riktig. Och inte bara det, dessutom undanhåller hon fakta och ljuger om saker och ting.

Hur vet du att hon inte har några "skäl" att sätta dit honom?

Allt du inte vet har aldrig hänt? Är det ditt bästa argument
Han har inte kunnat visa på sådan skäl och ingen annan heller.

Nej, hennes konversation med sin vän stöder hennes version - och hans med henne efteråt gör det också.

Vilka fakta ljuger honom som är relevanta för situationen?
Vad är det hon undanhåller utredningen?
Citera
2024-01-30, 20:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vore intressant att höra din analys om FUP sedan när du läst denna!
Jag återkommer till dig när jag läst hela.
Citera
2024-01-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Fuckboy är ett epitet som visar att hon såg honom som ett sexobjekt och inget annat.
Hon pratade i termer om fuckboy och fitta. Sex var helt klart det enda hon tänkte på i relation till honom. Det säger allt om henne och inget om honom.

Du svarar inte när telefonförsäljare ringer, säger du.
Men hon inte bara svarade, hon bjöd in telefonförsäljaren att övernatta inte bara i hennes lägenhet, utan i hennes egen säng, tillsammans med henne själv. Och när telefonförsäljaren skred till verket, då köpte hon allt han hade att sälja.

Om han är en våldtäktsman, då är alla telefonförsäljare bedragare.

Nope. Fuckboy är ett negativt epitet på män/killar. En fuckboy är någon kvinnor/tjejer undviker att ha sexuella/romantiska relationer med. Att han inte skulle få någon fitta (vilken man väl kan tänka sig att en fuckboy vill ha...), är raka motsatsen till att tänka på sex. Om du har en golddigger efter dig som är intresserad, så hade du nog uttryckt dig till en manlig polare "några pengar kommer hon inte få av mig!". Du tänker inte på pengar direkt, men vet att hon gör det och därmed tänker du på att du behöver hålla hårt i dina pengar, för dem vill du inte ge till henne. Och du kommer garanterat anmäla henne för stöld om hon tar dina pengar mot din vilja. Men då kanske vi ska kalla det för falsk tillvitelse? Eftersom du ju ändå lät henne sova hos dig i nödfall, när hon missat bussen hem...........

Eftersom hon är bekant med honom och han ingår i hennes faddergrupp och hon ville vara artig.
Citera
2024-01-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Som du borde förstå vid det här laget handlar det om en kombination av att målsäganden är aktiv i sexakten, att hon inte har anledning att vara rädd för den tilltalade, bristen på våld, tvång, hot och utsatt tillstånd (utom för den tilltalade som kan vara för berusad för att samtycka till hennes sexuella handlingar), att hon frivilligt bjuder in honom till sitt hem, till sin säng och har ett intimt samtal klädd i nattkläder, vilket leder till sex, som gör att tvivel på att hon blir våldtagen uppkommer.

Därför bör han frikännas, inte för att det är bevisat eller mest troligt att han är oskyldig.

Du hoppar ju över en hel radda som det finns bevis/stödbevisning för. Som talar för att våldtäkt skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in