2024-01-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Sen låg vi bredvid varandra och pratade länge och han började ta på mig. Efter att jag gjort motstånd

Och där: precis där. Skulle Vi*king ha upphört. Han hade inget samtycke. Oavsett hur många berättelser du skriver i tråden. Och jag tog bort ditt trams om "några sekunder", för det rör sig mer om minuters motstånd, om man läser målsägandes version och tänker ut hur lång tid det måste ha tagit med hennes påstådda motstånd. Och hennes "nej" ska givetvis räcka. Ett "nej" säger man på mindre än en sekund. Säger någon "nej", puttar bort en, kniper ihop benen, så är det mycket tydligt att personen inte vill. Man fortsätter inte då. Man har inget samtycke till det.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-27 kl. 13:22.
Citera
2024-01-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Var det inte du som kallade målsäganden och Z för hispiga häromdagen?

Varför bjuder målsäganden in den unge mannen mitt i natten för att övernatta om hon nu är så oerhört ångestladdad och hispig över det?

Förklara det tack!!

Målsägande är ångestladdad över det.
Z. är uppenbart oroad över det.

Läs FUP och dom så får du svar på dina frågor, men:

Hon bjuder in honom om det är nödfall och han inte har någon annanstans att sova, när han missat bussen. Hon trodde inte att han skulle svara ja. Dvs.: hon ger en artig gest och tror väl att det ska räcka så. Men han tackar ja. Och hon känner att hon i det läget inte kan backa.
Citera
2024-01-27, 13:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Tycker du att det är förenligt med intelligens att säga att det tar mer än 46 minuter att ta på sig ett par mjukisbyxor?

Tycker du det är förenligt med intelligens att säga att "Det vet jag faktiskt inte vad det var för bild" inte är ett förnekande av kännedom om en bild?

Tycker du det är förenligt med intelligens att säga det inte är en indikation på intresse att skicka urringade bilder, inbjudan att sova mitt i natten med välkomst i nattlinne och delande av säng?

Det enda som imponerar med HowLongIsNow är hur han graciöst surfar runt i gränslandet mellan troll och kretin, så att man aldrig riktigt blir klok på honom.

Jag har absolut svårt att se logiken i vissa resonemang du kritiserar som går ut på att målsäganden inte hade något intresse av den tilltalade och bara ville vänlig och ställa upp med sängplats och att hon omöjligen hade intresse av killen. Eftersom det är svårt att förstå är det lätt att dra slutsatsen att resonemanget förs mot bättre vetande.

Men eftersom domstolar och många människor i samhället i större eller mindre mån verkar dela dessa uppfattningar generellt sätt och tycker att det är rimligt att fällande domar utfärdas på vad jag menar är vaga grunder, så handlar det nog ändå om ärligt menade uppfattningar och sätt att tänka snarare än luriga debattknep.

Man kan se debatter på Flashback på olika sätt, och det är förstås bra att upplysa andra om det kan anser vara fakta och ha sakligt rätt och avslöja och peka ut andras misstag och lögner, men i slutänden är det nog ett misstag att tro att man kan vinna en debatt. Du är väldigt stridslysten och det kan jag absolut också vara och har varit i andra debatter. Men vad vi kommer fram eller inte kommer fram till kommer inte att fälla eller fria killen. Det har också ett värde att förstå andras argument för att förstå världen. Du kunde tagga ned lite och lita mer på tyngden i dina argument i sig och inse det relativt meningslösa i att försöka få meningsmotståndare eller läsare att acceptera att dina argument är bättre eller lyckas få de andra att se dumma ut och avslöja deras lögner.

Vi borde undvika att komma ännu längre i på metadebattens område, men det man kan fundera på är hur det kommer sig att våra domstolar resonerar på liknande sätt om målsägandens ointresse för sex med den tilltalade och det i fler fall än detta, snarare än att fundera på varför enskilda debattörer gör det.
Citera
2024-01-27, 13:12
Medlem
Citat:
Det är inte det minsta ohederligt. Du säger rakt ut att det inte är vagt men "undrar verkligen" vad hon menar. Om inte du ser problemet så kan jag inte hjälpa dig. Sanningen är dock att du är väl medveten om att du gjort bort dig igen men är för stolt för att erkänna. Beteendet återkommer gång på gång i tråden från din sida.

Ett tips i all välmening (och jag menar det uppriktigt, vad du än tror): Own up to it, bättre att vara ärlig. Vi är alla anonyma, ingen bryr sig om det blir fel så länge man erkänner det.

Jag känner mig ganska klar med "vag"-frågan. Är det nån speciell del av topic du vill diskutera?

Ja, jag undrar verkligen vad han gjort mot tjejer tidigare. Något har han ju uppenbarligen gjort enligt målsägande. Något som gör henne ångestladdad över att ha honom sovandes hos sig och Z orolig över detsamma.

Det är tydligt att målsägande och Z vet något negativt om Vi*king när hon erbjuder honom att sova hos sig i nödfall och han tackat ja... Och att detta något rör sig om att han varit "på" andra tjejer. Men det är vagt för oss vad detta negativa: varit "på" andra tjejer är. Jag undrar verkligen vad det är. Men jag har givetvis mina spekulationer vad det kan tänka röra sig om...

Försök hålla två saker i huvudet samtidigt.
Tydligt för en part (målsägande och Z) kan samtidigt vara vagt för annan part (oss).

Jag undrar mer detsamma. Är det något särskilt du vill diskutera om gällande fallet förutom den här diskussionen?
Citera
2024-01-27, 13:34
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du vill gå från allmän otillförlitlighet hos målsäganden till att det är låg sannolikhet för att hon talar sanning om vad som hände i initialskedet. Jag anser inte man riktigt kan göra det och sätta ett sannolikhetsvärde på hennes utsaga om hon sa nej eller inte. Sannolikhet handlar om stora samband och är kan oftast inte appliceras på ett enskilt fall eller med stor försiktighet - se t.ex. debatten här om falska anmälningar. Även om hon i stort nu skulle ljuga om saker för att stärka sin sak innebär det inte automatiskt att hon ljuger om allt.

Nej, hon behöver inte ljuga om allt. Men om vi har ett fall där man kan styrka att målsägande ljuger om den bakomvarande relationen, ljuger om omständigheterna kring inbjudan OCH ljuger om omständigheterna under själva händelsen är det väl högst rimligt att säga att "hennes berättelse är osannolik"? Jag har svårt att se vad mer som behövs?

Citat:
Dessutom behöver som sagt inte alla felaktiga utsagor bero på lögn. Människor omtolkar fakta utifrån känslor och minns fel osv. Hennes upplevelse av att inte varit med frivilligt och att av ha sagt tydligt nej måste inte motsvaras av att hon verkligen var tydlig. Det finns alla möjligheter. Hon kan ha sagt nej rätt tydligt men den tilltalade kan ha rationaliserat det till att det inte förekom något nej.

Där håller jag med dig. Det går inte riktigt att veta hur det där samspelet kring samtycket gick till om man inte var där.

Men det är inte riktigt de lögnerna jag pratar om. Jag menar att det går att styrka att målsägande:
1) Var intresserad av V innan händelsen
2) Bjöd in honom av andra anledningar än hon säger
3) Medvetet undanhöll för Polisen att hon red V

Om man ljuger om dessa tre centrala punkterna så vill jag argumentera för att det är rimligt att anta att hon även ljuger om våldtäkten som helhet. I annat fall gör hon sig själv en riktig björntjänst genom att göra dessa påståenden. Om man applicerar "a reasonable persons standard": Vem ljuger om dessa saker om man verkligen har blivit våldtagen? Den enda anledningen jag kan se till detta om hon verkligen blivit våldtagen är att hon överdriver i syfte att verkligen tillse att han åker dit. Och det känns inte riktigt rimligt, hon borde liksom förstå att det här är allvar och att det är viktigt att tala sanning när man kommer med sådana här anklagelser. SPECIELLT om de är sanna. Men ja, allt är möjligt.

Citat:
Jag förmodar att du tycker det är ett sätt att inte ta tillräcklig ställning mot uppenbara inkonsekventa och lögnaktiga saker i hennes framställning, men jag håller mig till det rimliga tvivel alla borde känna till vems historia som är korrekt eftersom det är en alldeles för svår uppgift att utifrån parternas utsaga deducera fram vad som egentligen inträffat här.

Du förmodar helt korrekt och jag håller inte med

Och eftersom du nämner "rimligt tvivel" så vill återigen betona att jag inte för tesen att falsk tillvitelse går att styrka i lagens mening. Det bör också poängteras att hans historia inte automatiskt blir korrekt för att hennes är osannolik. Den tycks dock vara ganska sanningsenlig med tanke på att det finns ett antal skribenter här som inte direkt tolkar V välvilligt, men det värsta de hittat att slå honom på fingrarna med är att han kallar ett nattlinne för tröja och berättar om avklädningen i fel ordning vid ett tillfälle.

Citat:
Du kunde tagga ned lite och lita mer på tyngden i dina argument i sig och inse det relativt meningslösa i att försöka få meningsmotståndare eller läsare att acceptera att dina argument är bättre eller lyckas få de andra att se dumma ut och avslöja deras lögner.

Jag håller faktiskt helt med. Det är bara oerhört svårt för mig. Jag har för avsikt att alltid vara ärlig och genomtänkt med vad jag skriver och vill (eller för att vara helt ärlig: förväntar mig) att andra ska göra likadant. Mot den bakgrunden upplever jag det oerhört frustrerande när jag får samma halmgubbe-attack och samma osammanhängande argument 50 ggr på raken, eller att man t o m förnekar något som står tydligt i svart och vitt. Det är för mig nästan omöjligt att tro på att sådant framförs med någon som helst ärlighet.

Men det är helt klart nånting för mig att tänka på framöver.

Citat:
det man kan fundera på är hur det kommer sig att våra domstolar resonerar på liknande sätt om målsägandens ointresse för sex med den tilltalade

I det här specifika fallet tycks det bero på att advokaten inte har ifrågasatt MÄ tillräckligt utifrån uppgifterna i fup. Hade så skett borde det ha framgått tydligare av domen. Men det är svårt att veta säkert utan att lyssna på själva rättegången, det är ju möjligt att domen helt enkelt är dåligt skriven.
Citera
2024-01-27, 14:13
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tydligt för en part (målsägande och Z) kan samtidigt vara vagt för annan part (oss).

Ja? Det är väl oss vi pratar om? Vi pratar ju om en uppgift som vi fått på lite omvägar från MÄ. "Fuckboy" hette det i konversationen med Z och "han har varit på andra tjejer" i förhör. Och inga följdfrågor ställs om att vad "vara på" betyder. Uppgiften är då såklart vag. Det är väl ingen som fört argumentet att uppgiften skulle vara vag för Z? Kontexten har ju hela tiden att varit att vi tolkar uppgifter från MÄ? Jag förstår i ärlighetens namn inte vad du hakar upp dig på. Det är väl ganska självklart att Z tycks förstå vad hon menar med "fuckboy"?

Citat:
Är det något särskilt du vill diskutera om gällande fallet förutom den här diskussionen?

Sure.

1) Varför byter MÄ inte om när både hon själv och Z uttrycker hur olämpligt det är?

2) Varför förnekar MÄ kännedom om den urringade bilden i polisförhör?

3a) Varför undanhöll MÄ medvetet för Polisen att hon satt på V?
3b) Om du inte tror det var medvetet, vad är anledningen till att MÄ inte berättade för Polisen att hon satt på V?

4) Varför kan MÄ stå upp för sig själv utan problem dagen efter?

5) Kan du nämna en enda omständighet som MÄ tar ansvar för utan att skylla på andra eller typ förklara med att hon är en bra person?

6) Kan du nämna ett enda mänskligt beteende som är inkompatibelt med hur ett våldtäktsoffer rimligen kan förväntas sig bete sig efteråt?

7) Kan du nämna ett enda mänskligt beteende som särskiljer hur ett äkta våldtäktsoffer beter sig efteråt kontra hur ett oäkta våldtäktsoffer beter sig efteråt?

8) Kan du kortfattat sammanfatta min position åt mig i ett stycke? Skulle vara intressant att se vad du tror att jag tycker.
Citera
2024-01-27, 15:02
Medlem
Citat:
Som sagt: läs om, läs rätt. Och börja förstå vad jag skrivit.

Vad är det du menar att jag inte förstår som skulle ändras om jag läste igen?

Citat:
Det hon säger/det som står i FUP är inte vagt.

Jo, det är verkligen vagt.
T ex så svarar hon: ”På snapchat skickar man bilder”. När det inte var frågan.

Citat:
Målsägande och Z. vet något negativt om Vi*king.

Vad?
Du skriver alltså, på fullaste allvar, att du inte vet för att de inte var tydliga…Otroligt.

När uppgifter inte är tydliga och bristfälliga så är de….(trumvirvel) vaga.

Citat:
Något som gör att målsägande har ångest över att han ska sova hos henne och något som gör Z. oroad över det.

Hon är nervös. Märkligt att några som ylar om att vi inte begriper hur ungdomar utrycker sig har noll koll på hur unga uttrycker sig.

Citat:
Detta är mycket tydligt vid deras konversation som finns med i FUP.

Nej, nu ljuger du igen. Du hittar på saker, som oftast är uppenbart felaktiga, sedan upprepar du dem som om det vore fakta.
Dina lögner blir inte sanna för att du envisas med att upprepa dem.

Citat:
Det är också mycket tydligt (står svart på vitt) att målsägande säger att Vi*king varit "på" andra tjejer och att detta är något som ses som negativt av målsägande.

Återigen någonting som målsägaren säger som du tar för en absolut sanning.
Det är också någonting hon inte utvecklar och alltså är vag om.

Citat:
Något lurt har Vi*king uppenbarligen pysslat med tidigare...

Ytterligare en lögn. Du kan verkligen inte låta bli att ljuga.

Citat:
Vad som är "vagt", är vad som avses med: varit "på" andra tjejer. Jag har dock mina spekulationer som rör gränslöshet på ett negativt sätt, men som är lååångt ifrån lika allvarligt som våldtäkt.

Du spekulerar utifrån någonting du inte vet och fastställer det som en sanning.
Du är en skamlös lögnare.

Citat:
Men ändå tillräckligt allvarligt för att göra målsägande ångestladdad över att han ska sova hos henne och Z oroad över detsamma.

Det är målsägarens eget beteende hon har ångest över, för att hon jonglerar tre snubbar samtidigt.

Citat:
Så. Blev det tydligare för dig nu? Eller behöver du ytterligare förklaring?

Nej, ytterligare lögner förtydligar ingenting, förutom att du är just en skamlös lögnare.
Citera
2024-01-27, 15:18
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Exakt! Låter lite "Kapten klänning" över det hela. Försöka framstå som en hjälte offentligt (i Vi*kings fall, i förhör) men med en sexuellt skev sida när ingen ser. Luktar lite pompös självbild. Kanske så pass pompös att ett "nej" ignoreras. Och att advokatens jobb "inte duger". Obs, mina spekulationer. Men målsägandes och Zs hispighet inför att han ska sova hos målsägande gör att man undrar över den dömde... Och så kommer sådana detaljer kring händelsen vi Burger King och hur han ser på sin advokat in.

Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Funderar i samma banor. Ett sådant beteende kan speglar en föråldrad kvinnosyn där kvinnor ska beskyddas och erövras.

Var dessa argument verkligen väl genomtänkta om ni tänker över era egna positioner och ståndpunkter? 🤣
Citera
2024-01-27, 18:02
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Var dessa argument verkligen väl genomtänkta om ni tänker över era egna positioner och ståndpunkter? 🤣

Från min sida var det en ren amatörpsykologisk spekulation om vilken kvinnosyn som skulle kunna ligga bakom hur GM uttrycker sig i förhören.

Mannen som den starke hjälten som beskyddar och erövrar med samma självklarhet, speglar en gammal syn på kvinnor som ägodelar.

Nu påstår jag inte att detta är GMs inställning, utan poängen var att det inte finns någon motsättning mellan att samma man både våldtar och skyddar kvinnor mot andra män.

Snälle-Bengt i Kristianstad är ett känt exempel på detta. Han var engagerad som nattvandrare parallellt med att han begick grova överfallsvåldtäkter. Han lyckades sällan fullborda samlag.

På vilket sätt menar du GatlingGunnar att detta talar emot vad jag tidigare skrivit?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-27 kl. 18:13.
Citera
2024-01-27, 18:32
Medlem
Citat:
Så samtycke befinner sig alltså i själva verket endast i någons hjärna.... men man kan enligt dig objektivt veta om samtycke fanns?

Samtycke är något man visar någon annan på ett stort antal olika sätt. Vad man vill är en helt annan fråga. En prostituerad vill inte ha sex med en person, men ger samtycke mot betalning. Inte ens i Sverige blir en sexköpare åtalad för våldtäkt så länge den håller sig inom det uttrycka samtycket.
________

Herregud, here wo go again, just when I thought I was out, they pull me back in .... käbbla om vad ord betyder .... glöm att jag skrev något, jag vet vart det här leder

Hej en av runkgubbarna, samtycke är ganska väl beskrivet och inte något ospecificerat.

"En person har också rätt att när som helst ändra sig även om den till en början medverkat frivilligt. Då upphör den sexuella handlingen att vara frivillig och övergår till att bli ett övergrepp. Även situationer då en person drabbas av en så kallad frysreaktion och inte förmår säga ifrån efter att från början ha visat uttryck för frivillighet omfattas av lagstiftningen."

Du har valt att inte tro på BO dvs. den våldtagne att hon gjort klart för V*king (våltäcktsmanen) att hon inte var intresserad av att ha samlag.

Det är upp till dig.

Nu tillbaka till hur man tolkar övergreppet, BO har initialt sagt NEJ men drivits till en situation där händelsen övergår till en sexuell handling.
V*king (våldtäktsman) har medels handling och övertalning fått BO (den våldtagne) att medverka till en sexuell handling.

Det är tvång, i laglig mening oavsett om BO red någon eller inte.
Ta lärdom man övertalar inte någon för att få barmhärtighets sex!

Våltäcktsmanen V*king har i sitt försvar uttalat att han TRODDE att den våldtagne dvs. BO ville ha samlag.

Att försvara en våltäcktsman med argument som i detta fallet "hon släppte in honom" till hon var "oanständigt" klädd har i lagstiftningen som tur är lämnat därhän för många årtionden sedan.
Även att man delar säng ingår i rekvisita att det därmed inte betyder att man har inbjudan till en sexuell handling.

BO har i efterspelet tagit kontakt med sina sociala kontakter och meddelat sitt misstag och senare polisanmäldes våltäcktsman V*king.

Du har din uppfattning TR har sin liksom jag och vi får väl se vad HR kommer fram till.
HD kommer inte att ta i detta mål med en tång!
Citera
2024-01-27, 18:38
Avslutad
Citat:
Hej! Jag heter **!

Jag har aldrig varit intresserad av Viking på något som helst sätt. Jag har förvisso skickat urringade bilder till honom, men det betyder ingenting, och jag har ingen aning om vad det skulle vara för bild. Sånt kommer man inte ihåg. Att han upplever att våra utbytande av blickar och snappande i mängder och konversationer om min nuvarande problematiska relation som är på upphällningen betyder något beror bara på att jag rizzar omedvetet, jag är så fantastisk så att jag inte kan kontrollera det, killarna bara flockas ti-hi.

Viking har rykte om sig att vara en fuckboy. Och vad värre är, jag har hört rykten om att han är "på tjejer". Och så har jag som sagt inget som helst intresse av honom, och vill absolut inte att han sover över. Iaf, en kväll för några månader sedan hade han missat sista bussen hem och hade massor av alternativ att sova på andra ställen så jag erbjöd honom omedelbart att sova över hos mig, man är väl en bra kompis? Och vet ni vad? HAN TACKADE JA! Jätteskumt! Extra jobbigt läge för mig eftersom jag bara hade trosor och nattlinne på mig, vilket jag tycker ger fel signaler. Iaf, de kommande 46 minuterna spenderade jag med att skriva och prata med en kompis, som höll med om nattlinne gav fel signaler. Och vet ni vad? Efter 46 minuter dök han upp efter att jag skickat 20+ mess med vägbeskrivningar och ropat på han från fönstret! Helt plötsligt dök han upp! Och jag som inte hunnit ta på mig mjukisbyxor under de 46 minuterna! Och nu är han utanför min port och kan inte ta sig in om jag inte går ner, och jag kan inte avvara en minut för att byta om nu heller. Åh vad tokigt det kan bli, ti-hi.

Sen var han i min lgh, ååååångest. Och han ville sova i min säng, typiskt att jag glömde ta fram madrassen, ja ja jag får väl gå med på det direkt då, det betyder ändå ingenting att dela säng med en fuckboy som "varit på" tjejer så det kan jag väl göra utan protester, ti-hi.

Sen låg vi bredvid varandra och pratade länge och han började ta på mig. Efter att jag gjort lite motstånd i några sekunder så gav jag med mig och där tror jag att han trodde han fick samtycke. Efter det hade jag sex med honom i 2h och gav honom inga fler tydliga signaler att jag inte ville, förutom att jag sa att det gjorde ont vid ett tillfälle varpå han omedelbart lättade på trycket. Jag var rädd för vad som skulle hända om jag sa nej, man vet ju aldrig vad som kan hända. Sen var vi färdiga och jag gick på toa och sen sov vi tillsammans. Jag tog inte detta tillfälle i akt att kontakta någon eller ta mig därifrån. Jag var ju trött och upprörd. Ti-hi.

Iaf, sen blev det morgon och nu var jag helt plötsligt inte rädd längre när han försökte. Jag gjorde klart att jag inte ville och att jag skulle träffa en kompis och mannen som inte kunde godta ett nej igår godtog detta direkt. Så han fick ett glas vatten och en kram. Så tokigt, va? Ti-hi.

Iaf jag blev upprörd och kontaktade vänner som såg att jag var upprörd vilket betyder att jag blivit våldtagen, så vi gick till polisen där jag förklarade vad som hänt. Förutom att jag red honom såklart, det behövs ju inte nämnas. Sen blev det nytt förhör dagen efter och den här gången bad de mig vara så detaljerad som möjligt och det har jag inga problem med så jag berättade allt i detalj. Förutom att jag red honom såklart, det är inte relevant ens i en detaljerad beskrivning, ti-hi.

Ett par månader senare blev det rättegång och däremellan låg jag med minst en ny kille. A girl has needs, you know. Ti-hi.

Idag är jag en kvarts miljon kr rikare och har fått tillbaka min pojkvän och vi är tajtare än nånsin. Men det fanns aldrig någon som helst anledning för mig att ljuga om detta. Ingen kvinna har någonsin ångrat sitt ligg och anmält mannen av olika anledningar. Så då kan vi även i en rättsstat utgå från att det jag säger är sant och kräva att Viking bevisar att jag ljuger. Hej på er så länge. Ti-hi.

En bra sammanfattning, måste jag medge. Men jag redigerade bort namnet. Svårt att säga att du skulle ha fel i något i ovanstående.
Citera
2024-01-27, 18:54
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
samtycke är ganska väl beskrivet och inte något ospecificerat.

"En person har också rätt att när som helst ändra sig även om den till en början medverkat frivilligt. Då upphör den sexuella handlingen att vara frivillig och övergår till att bli ett övergrepp. Även situationer då en person drabbas av en så kallad frysreaktion och inte förmår säga ifrån efter att från början ha visat uttryck för frivillighet omfattas av lagstiftningen."

Jag har inga problem med något av detta.

Citat:
Du har valt att inte tro på BO dvs. den våldtagne att hon gjort klart för V*king (våltäcktsmanen) att hon inte var intresserad av att ha samlag.

"Valt" är ett märkligt ordval. Jag anser att hennes upprepade lögner om viktiga punkter i målet gör henne otillförlitlig.

Citat:
Nu tillbaka till hur man tolkar övergreppet, BO har initialt sagt NEJ

Det vet vi inte. Det är hennes version.

Citat:
V*king har medels handling och övertalning fått MÄ att medverka till en sexuell handling.

Japp. Det vidgår även V, mer eller mindre.

Citat:
Det är tvång, i laglig mening

Den slutsatsen kan du inte dra på befintligt underlag.

Citat:
Ta lärdom man övertalar inte någon för att få barmhärtighets sex!

Det är självklart fullt tillåtet att övertala någon att ha sex.

Citat:
Våltäcktsmanen

Det enda som blivit våldtaget är det svenska språket

Citat:
V*king har i sitt försvar att han TRODDE att den våldtagne dvs. BO ville ha samlag.

Missvisande. V säger att hon "tog initiativ och var egagerad" (se sid 11 i domen).

Citat:
Att försvara en våltäcktsman med argument som i detta fallet "hon släppte in honom" till hon var "oanständigt" klädd har i lagstiftningen som tur är lämnat därhän för många årtionden sedan.

Även att man delar säng ingår i rekvisita att det därmed inte betyder att man har inbjudan till en sexuell handling.

INGEN säger att det är fritt fram att ha sex med någon av de anledningarna. Det är bara strawmanargument nr (ungefär) 237 som skrivits i tråden av team MÄ. Jag har tydligt uttryckt motsatsen 50+ ggr i tråden. Om du är osäker på vad jag tycker: Fråga mig istället.

Citat:
BO har i efterspelet tagit kontakt med sina sociala kontakter och meddelat sitt misstag och senare polisanmäldes våltäcktsman V*king.

Stämmer. Och?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-01-27 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in