2024-01-03, 10:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Vill egentligen inte göra reklam här, men gör ett besök på Jysk, den där danska kedjan som säljer allt från sängkläder till små möbler. Fråga efter kudden med dunkänsla fast det är syntet, som man kan ta ur fyllning ur om man behöver göra den plattare. Jag är extremt grinig när det gäller kuddar, har svårt att hitta nåt som håller måttet och har känt mig lurad otaliga gånger men den här är riktigt bra, inte ont i nacken en enda morgon numera. Enda reservationen är att jag inte hunnit tvätta kudden än, så jag vet inte hur den står sig efter längre användning.
Det är Hoie Downfeel du pratar om och den är värd att nämna mer än en gång. Helt klart världens bästa kudde under tusenlappen.
Dessutom har de olika varianter, bl a en Eco som jag köpte och använder nu, som är lite lägre än en "riktig" downfeel, men jag kan verkligen inte rekommendera den nog.

(Dessutom har jag köpt de flesta på rea, vilket de har ofta på dessa av någon anledning. Så även nu, såg jag när jag kollade. Och ja, de är ändå dyrare än de kuddar många köper, men tro mig, dessa är värt det eftersom de håller i många år. Den äldsta jag har bör vara bortåt 10 år nu och är tvättad ett antal gånger och även om den ser lätt skabbig ut, som de gör när de används, förutom av perfekta människor möjligen, så är den inte långt ifrån lika bra som när den var ny.)
2024-01-03, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu hänger jag inte med? Bluetooth är uppkoppling mot olika enheter trådlöst och wifi är trådlöst internet.

Så är det. Wifi anslutna högtalare som t.ex Chromecast , Sonos går på ditt hemma nätverk, dvs din pryl får en ip adress, så kan man styra den ifrån flera enheter. Bluetooth är punkt till punkt förbindels mellan dej och prylen. Sedan finns Wi Fi direct som är en teknik som liknar Bluetooth, används på skrivare .
2024-01-03, 10:51
Medlem
santos_devilles avatar
Skilsmässa. 900:-
2024-01-03, 11:11
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu hänger jag inte med? Bluetooth är uppkoppling mot olika enheter trådlöst och wifi är trådlöst internet.

WiFi är en teknik för trådlöst nätverk (WLAN) där man kan vara uppkopplad mot internet om man vill.

Bluetooth är också en teknik för trådlöst nätverk, men ett väldigt simpelt sådant.

Bluetooth är lämpligt när antalet enheter som ska kommunicera är få och fysiskt nära varandra och när överföringshastighet inte är så viktigt. Trådlösa högtalare eller hörlurar som kommunicerar med en telefon åt gången, till exempel.

WiFi är flerkanaligt, så du kan ha en ljudkälla (din telefon) som spelar samma musik till alla högtalare i huset. Och det låter dina högtalare kommunicera med internet (om du vill och om de kan) eller andra enheter samt tillåter högre ljudkvalitet då bandbredden i jämförelse med Bluetooth är i princip obegränsad. Men det kräver å andra sidan att du har ett nätverk på plats, så ska du till stranden med din högtalare är det Bluetooth som gäller.
2024-01-03, 11:53
Medlem
Refunds avatar
ID kort och pass. Det förbättrade mitt liv avsevärt.
2024-01-03, 12:29
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Men ditt jävla pucko! Tråden är ju till för att ge tips om sånt folk inte vet om/tänker på. Din typ av postning kan du köra upp i röven.
Vilken trevlig människa du verkar vara. Du får nog läsa TS igen. För det står ingenting om att det måste vara något "som folk inte vet om/tänker på".
2024-01-03, 12:30
Medlem
eliizars avatar
Löparskorna. (Rea)

Otrolig skillinad mot de dassiga gympaskorna jag försökte springa i innan. Fått till rutin på löpningen och är den första träningsformen jag kan hålla i långvarigt. Hälsoaspekten, tapoat några kilo och känner mig friskare samt behöver inte känna skuld om jag äter lite skräp då och då.
2024-01-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ligger definitivt på min 3-i-topplista. Trixet är att ha två vattenflaskor som man alternerar mellan. Fyll med kallt vatten från kranen och stoppa i kylskåpet. När du ska ha bubblat vatten tar du en flaska från kylskåpet och bubblar - voilà riktigt kallt bubbelvatten! Finns inget bättre till maten.

Åh, jag skulle älska att ha en bubbelmaskin. Skulle använda den varje dag. Är ju idioti att hålla på och släpa hem dyrt vatten från affären egentligen.

Men utrymmet Helge! Jag har redan mitt lilla kök fyllt med bråte. Vet inte vart jag skulle göra av ytterligare en apparat.
2024-01-03, 13:25
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Två skohorn i metall: ett långt hemma i hallen och ett kort att ha i väskan till jobb, träning, resa mm. De kostade under hundralappen styck och är en fantastisk investering, med tanke på alla skitdåliga skohorn i plast som är för tjocka, mjuka och lätt går sönder. EU borde lagstifta mot skohorn i plast, om unionen över huvud taget ska ha något existensberättigande!
2024-01-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Rekommenderar du någon speciell eltandborste?

Håller också med om eltandborste. Jag brukar köpa billiga basicvaranter. Funkar bra. Förstår inte varför man skulle vilja ha appar och skit till den.

Däremot har jag problem med att man kör slut på batteriet efter ett tag. Efter ett par år brukar jag behöva byta ut tandborsten eftersom den inte håller laddningen längre.
2024-01-03, 13:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Ja det var ju ett värdefullt tips! Typ hundra pers i Sverige som hr nytta av en sån ”powerbank”
Alla som ägnar sig åt någon sorts hantverk och/eller äger hus har garanterat nytta av en sådan powerbank. Dom bästa 18.000kr jag spenderat. Varsågod.
2024-01-03, 13:48
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Köpte 2 st beg. hålfotsinlägg för 125kr.
Det var det bästa jag köpt för en billig penning.
Sedan köpte jag en kartong med plastpåsar i blandade färger, visade säg vara samma färger som vår kommun nu kräver att vi ska använda i sopsorteringen.
Dessa fungerar utmärkt att blanda upp allt som jag inte klarar att elda i kaminen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in