Citat:
Ursprungligen postat av
Saxomophon
Vill egentligen inte göra reklam här, men gör ett besök på Jysk, den där danska kedjan som säljer allt från sängkläder till små möbler. Fråga efter kudden med dunkänsla fast det är syntet, som man kan ta ur fyllning ur om man behöver göra den plattare. Jag är extremt grinig när det gäller kuddar, har svårt att hitta nåt som håller måttet och har känt mig lurad otaliga gånger men den här är riktigt bra, inte ont i nacken en enda morgon numera. Enda reservationen är att jag inte hunnit tvätta kudden än, så jag vet inte hur den står sig efter längre användning.
Det är Hoie Downfeel du pratar om och den är värd att nämna mer än en gång. Helt klart världens bästa kudde under tusenlappen.
Dessutom har de olika varianter, bl a en Eco som jag köpte och använder nu, som är lite lägre än en "riktig" downfeel, men jag kan verkligen inte rekommendera den nog.
(Dessutom har jag köpt de flesta på rea, vilket de har ofta på dessa av någon anledning. Så även nu, såg jag när jag kollade. Och ja, de är ändå dyrare än de kuddar många köper, men tro mig, dessa är värt det eftersom de håller i många år. Den äldsta jag har bör vara bortåt 10 år nu och är tvättad ett antal gånger och även om den ser lätt skabbig ut, som de gör när de används, förutom av perfekta människor möjligen, så är den inte långt ifrån lika bra som när den var ny.)