2024-01-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hur ligger kolsyremaskin till? Funderar på att köpa en, men vet inte om det är värt. Skulle bara ha den för vatten, ingen smak tror jag.

Oj vad jag använder min! Helt klart värt köp. En tråkig saft kan bli till en sprudlande läsk. Vanligt vatten blir vardagslyx om man bubblar upp det också för den delen.
2024-01-02, 22:56
Medlem
pimlicopassports avatar
Schweiziska vandrarskor av märket Raichle (som tyvärr slutats tillverkas).

Köpte mina för snart 20 år sedan och har använt dem i bergen, skogen, djungeln, öknen, snön och på jakten. Bytte sulan en gång men har annars funkar perfekt! Använde senast ute i snön idag.
2024-01-02, 23:05
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Eltandborste precis som många andra skriver.
Hade alltid en jävla massa tandsten som var ett helvete att ta bort hos tandläkaren.
Efter att ha använt eltandborste har jag knappt någon tandsten alls.

Rekommenderar du någon speciell eltandborste?
2024-01-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
Precis som rubriken lyder, vilken pryl/produkt under 1000kr förändrade ditt liv till det bästa som mest, och varför? På vilka sätt?

I mitt fall var prylen e-läsplatta vape, då jag kommit på mig själv läsa betydligt mer än tidigare. Smidigt som fan, får plats i jackfickan så man kan läsa lite i subwayen, på raster mm. Jagar mer "naturligt" dopamin numera, då jag väljer läsandet över tiktokandet.

Typ inget jag köper nuförtiden kostar under 1000kr, men i min ungdom så det bästa jag köpte under 1000kr var en ris kokare.

Ris kokare är så underskattat.
2024-01-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Köpte två nya kuddar för ca. 400kr styck i våras vilket förändrade kvaliteten på min sömn fullständigt. Jag somnar fortare, sover bättre, inga smärtor i nacke eller axlar och jag vaknar inte längre mitt i natten. Detta har varit lite av en game changer för mig.

Låter intressant. Vad för slags kuddar om jag får fråga?
2024-01-02, 23:19
Medlem
ABS till bromsarna.
2024-01-02, 23:41
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Köpte två nya kuddar för ca. 400kr styck i våras vilket förändrade kvaliteten på min sömn fullständigt. Jag somnar fortare, sover bättre, inga smärtor i nacke eller axlar och jag vaknar inte längre mitt i natten. Detta har varit lite av en game changer för mig.
Vilka kuddar??
2024-01-02, 23:43
Medlem
Powerbank driven värmeväst. Ovärderlig grymt underskattad. Tunn o lätt att bära under jackan. Skön känsla i kroppen att gå runt med.
2024-01-03, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Skaffade en sån nyss. Väldigt smidig att konfigurera iaf om man redan har ett konto hos Google. Sen har man ju google home så jag får upp alla "smarta" enheter som lampor och annat och då kan man säga "hej google, stäng av alla enheter" och då stängs allt av.

Bluetooth smidigt och du kan ju ansluta mot alla typer av streaming och köra ex Netflix om du vill eller Spotify. Ställa in timer, väckarklocka mm

Den google Nest hub som kostar runt 1000:- , klara bara wifi. Men du kan utmärkt stream via chromecast.. Wifi är smidigare än bluetooth.
2024-01-03, 00:18
- Hemmabyggd Pull up / Dip station.
- Svamp.
- D3 Vitamin och K2 Vitamin.
Senast redigerad av SegPanda 2024-01-03 kl. 00:23.
2024-01-03, 00:34
Medlem
stickan888s avatar
P-piller
2024-01-03, 00:36
Medlem
Hrass avatar
Rena prylar:
- Hårtrimmer (och för skägg) - har sparat in kostnaden för den många gånger om och därtill. Använder den flera gånger/veckan.

- Raspberry Pi som jag kör mediacenter till TV:n från. Använder dagligen.

- Aktivitetsklocka jag köpte när jag bestämde mig för att gå ner i vikt första gången. Använde flera gånger dagligen (stegräknaren).

- Litet multiverktyg till cykeln med insexnyckel + platt mejsel. Byta slang on the go. Sällan, men kul när den kom till användning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in