Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-03, 06:30
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Rekommenderar du någon speciell eltandborste?

Jag kör en av de billigaste, Oral B Pro 600.
400 spänn på Netonnet men jag har för mig min bara kostade 300 på Ullared.
Tror absolut inte man behöver några märkvärdiga bluetooth-varianter med mängder av hastigheter för att få bra tänder.
Denna basic-eltandborsten har funkat för mig i två år nu.
2024-01-03, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Google hub nest lät intressant, är den smidig att använda som väckarklocka? Lätt att koppla till bluetooth högtalaren och lyssna på musik? /Mvh

Den använder inte bluetooth utan wifi. Du ger röstkommando som till andra google assient produkter eller till Siri. Vill du t.ex lyssna på BBC 1 så säger du den till. Du behöver inte hålla på och mickla. Du har ingent brus som du kanske få om du inte har perfekt förhållande till nacka masten om du kör FM radio.

Du kan även fråga den vad klockan är , om du inte orka öppan ögon eller vad det bli för väder.

Väldig smidig produkt, ett tag såldes den för runt 700:-men nu verka priset har gått upp.
2024-01-03, 07:52
Medlem
SchKutts avatar
Min riskokare. Att det är onödigt säger bara folk som inte har riskokare.
2024-01-03, 07:55
Medlem
mr-virros avatar
Här kommer ett par prylar:

Trådlösa hörlurar: slipper trassel med sladd och det kändes även som att sladden var anledningen till att de började "glappa" efter något år med frenetiskt upp och ned ur fickan

Chromecast: slippa använda kabel mellan tv och dator när jag vill streama saker, castar från webbläsare eller kompatibla appar från mobilen

Elektrisk trimmer: klipper mig själv, så slipper boka tid och sitta och kallprata med frisören medan man lyssnar på lugna favoriter. Sparar även cirka 5000kr per år.
2024-01-03, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Vad fan har du för nytta av en sån? Din idioti! Har själv en liten powerbank för några hundra som jag aldrig använder.
Helvete vad efterbliven du måste vara!

Ironi på låg nivå.

Powerbank har räddat mina campingresor.
2024-01-03, 08:12
Bannlyst
Citat:
Vad fan har du för nytta av en sån? Din idioti! Har själv en liten powerbank för några hundra som jag aldrig använder.

Powerbank har rädda mej många ggr, har 2 st som jag värvar mellan. Så en alltid är laddning.

Citat:
Ursprungligen postat av mr-virro
Här kommer ett par prylar:

Trådlösa hörlurar: slipper trassel med sladd och det kändes även som att sladden var anledningen till att de började "glappa" efter något år med frenetiskt upp och ned ur fickan

Chromecast: slippa använda kabel mellan tv och dator när jag vill streama saker, castar från webbläsare eller kompatibla appar från mobilen

Elektrisk trimmer: klipper mig själv, så slipper boka tid och sitta och kallprata med frisören medan man lyssnar på lugna favoriter. Sparar även cirka 5000kr per år.

Får man ens några bra trådlösa hörlurar får under 1000 idag? Bruka köra med några sony snören när jag kör moppe kostar typ 300:- på amazon, men under vinter halvåret kör jag med apple ipod max, dom är dyra. Men väldig bra när man åker tunnelbanna och vi slippa allt oväsen.
Senast redigerad av 53280 2024-01-03 kl. 08:16.
2024-01-03, 09:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Den google Nest hub som kostar runt 1000:- , klara bara wifi. Men du kan utmärkt stream via chromecast.. Wifi är smidigare än bluetooth.

Nu hänger jag inte med? Bluetooth är uppkoppling mot olika enheter trådlöst och wifi är trådlöst internet.
2024-01-03, 09:20
Medlem
Felhaverists avatar
16 starköl på Tacobar på Julafton ligger bra till på den listan.
2024-01-03, 09:58
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag minns inte säkert om min mikrovågsugn kostade under tusen spänn, men billig var den i alla fall. Nu över 20 år senare fungerar den fortfarande klockrent och används varje dag!

Vattenkokaren för ett par hundralappar används också dagligen. Hälften av vattnet i kastrullen på spisen, hälften i vattenkokaren och det går så mycket snabbare att koka upp pastavatten t.ex.
2024-01-03, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu hänger jag inte med? Bluetooth är uppkoppling mot olika enheter trådlöst och wifi är trådlöst internet.

Många högtalare har inbyggd uppspelning via wifi också, så slipper man mecka med bt, dålig räckvidd och så vidare.
2024-01-03, 10:17
Medlem
otellos avatar
Citat:
Vilken intelligent kommentar... Min powerbank levererar både 12V och 230V, perfekt om man vill använda verktyg där det inte finns framdragen el.
2024-01-03, 10:38
Medlem
Limma skinkbits avatar
Köpte mig ett par läsglasögon för typ 29 spänn för ett tag sen. Helt otroligt vilken skillnad dessa gör när man sitter med pilljobb som att skruva isär och byta batteri på bilnycken till exempel!

Jo jag har riktiga glasögon från optikern också men de är ju lite av en kompromiss. Och pris/prestanda-förhållandet för läsglasögonen är fan helt oslagbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in