2024-01-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Alla som ägnar sig åt någon sorts hantverk och/eller äger hus har garanterat nytta av en sådan powerbank. Dom bästa 18.000kr jag spenderat. Varsågod.

Åh herregud. 18000? För det kunde du köpt en komplett uppsättning batterimaskiner i premiumsegmentet, ditt ärkenöt
Enda gången man skulle ha nytta av det är vid långvariga strömavbrott så inte maten tinar i frysen men dels sker det i princip aldrig längre och dels har man inte mat för 18000 i frysen
2024-01-03, 14:58
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Åh herregud. 18000? För det kunde du köpt en komplett uppsättning batterimaskiner i premiumsegmentet, ditt ärkenöt
Enda gången man skulle ha nytta av det är vid långvariga strömavbrott så inte maten tinar i frysen men dels sker det i princip aldrig längre och dels har man inte mat för 18000 i frysen
Då köper du billiga grejer. Det är även utmärkt att ha i båten på sommaren.
2024-01-03, 15:42
Medlem
Eatlers avatar
En ordentlig kaffekvarn
2024-01-03, 15:50
Medlem
Värmefilt! Används nästan dagligen, även under ljumna sommarkvällar.
2024-01-03, 16:04
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Intressant. Du måste använda din telefon oavbrutet om batteriet tar slut så fort. Man laddar väl på hotellet och sen igen när man är tillbaks. Räcker inte det?
Nej det räcker inte om man fotar, filmar, använder kartappen, bolt taxi, GPS appar suger juice, plus det vanliga att googla, kolla nyheter, messenger, etc.
2024-01-03, 16:08
Medlem
Ratads avatar
En personlig kandidat var ett par röda Craftlöparskor till nedsatt pris. De hade kostat runt 1100kr men jag köpte dem för 800kr. Sprang med dem i runt ett år till de gick i bitar. De tjänstgjorde över förväntan och jag funderar på om nästa par ska bli en aktuell modell av de skorna.
2024-01-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu hänger jag inte med? Bluetooth är uppkoppling mot olika enheter trådlöst och wifi är trådlöst internet.
Det märks. Bluetooth och Wi-Fi är två olika former av trådlös överföring för data. Du kan köra internet över Bluetooth om du vill, det är vanligt bland telefoner att dela internet via Bluetooth.

Det är två olika sätt att ansluta trådlöst, vad du sedan vill flytta över den trådlösa anslutningen är upp till dig.

Wi-Fi kan ses som mer stabilt, pålitligt och snabbare men mer energikrävande.

Bluetooth är mindre energikrävande och är därför vanligare bland saker som går på batteri.

Vill man överföra ljud så bra som möjligt och inte bryr sig om energikonsumtion så är Wi-Fi det bättre alternativet.
2024-01-03, 16:56
Medlem
Jag får väl dra till med rövduschen som hänger bredvid toaletten Den är kopplad till kranen i handfatet så man kan tvaga skrevet med varmvatten. Brukar inte kosta mer än 300 spänn och det är det väl värt. Sparar duktigt på toalettpapper som väl kostar åtminstone 40:- per kg numera.

Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Vet inte om detta hamnar på min top plats nr 1 men att gå över till våtservetter vid torkning av röven istället för vanligt dasspapper det gjorde fan under för mitt rövhål.
2024-01-03, 17:10
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Kaffebryggan
2024-01-03, 17:39
Medlem
godboys avatar
Chromcast som jag köpte för ca 10 år sen. Var verkligen jättebra, idag använder jag den inte, men det var en grym lösning för sin tid.
2024-01-03, 17:44
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
Precis som rubriken lyder, vilken pryl/produkt under 1000kr förändrade ditt liv till det bästa som mest, och varför? På vilka sätt?

I mitt fall var prylen e-läsplatta vape, då jag kommit på mig själv läsa betydligt mer än tidigare. Smidigt som fan, får plats i jackfickan så man kan läsa lite i subwayen, på raster mm. Jagar mer "naturligt" dopamin numera, då jag väljer läsandet över tiktokandet.
Köpte en vattenkokare på Ö&B för nåt år sedan. Den är god och ha när man varit ute i kylan dessa vintertider.
2024-01-03, 18:08
Medlem
Bytte mina tunna innersulor i läder mot tunna innersulor av filt i mina Blundstone. Lagom varmt att bära en vinterdag. Kostnad endast 90:- / par.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in