2009-01-15, 14:33
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
Enligt min erfarenhet så gör B-vitaminer urinet gult medan C-vitamin inte gör det alls, åtminstone i någotsånär rimliga mängder. Så jag tror du hade rätt från början.

Ok, så kan det vara. Men från början så är det ju koncentrionen av urin som gör att det är färgat eller inte. En utvätskad person kissar ljust och så motsatsen.

Hur får man i sig b-vitamin? trodde det var farligt att överdosera?!
2009-01-15, 14:38
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Ok, så kan det vara. Men från början så är det ju koncentrionen av urin som gör att det är färgat eller inte. En utvätskad person kissar ljust och så motsatsen.

Jo, absolut, men tar man b-vitamin så har det en ganska kraftig färgande effekt på urinet, enligt min erfarenhet, även om man hydrerar rätt hårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Hur får man i sig b-vitamin? trodde det var farligt att överdosera?!

Öljäst eller B-komplextabletter, köpes i hälsokostaffär eller på apotek. Man kan även köra med brustabletterna Berocca som också finns receptfritt på apoteket, då får man i sig en massa andra vitaminer på köpet. Bra bakfyllekur också. Vill man sikta mer noggrant så är det tydligen specifikt vitamin B2 man vill ha, åtminstone om man ska tro den här snabbt framgooglade källan:

http://www.eclecticphysician.com/archive.php?action=Nbr&Nbr=86

Vissa B-vitaminer är farliga att överdosera, men man får ta i ganska rejält för att komma dit. Man behöver inte stoppa i sig så mycket för att få gul urin. Och så ofta lämnar man väl knappast pissprov att man behöver knapra b-vitamin dagligen för att pissa gult?

Vissa energidrycker har ju massor av B-vitaminer i sig, inte hör man talas om så många överdosfall för det...

EDIT: sär skrivning fixad och lite mer information tillagd
Senast redigerad av ImmanuelFjant 2009-01-15 kl. 14:43.
2009-01-16, 18:35
Bannlyst
Dos: 2,5g, brunt.
När: Onsdag/Torsdag.
Pisseprov: Måndag. Kanske tisdag?

Har tränat ganska hårt nu på fredagen. Tänkte träna imorgon också och basta som fan. Söndag träna lite och om jag inte pissar på måndag ska jag träna som fan på månddagen också. Samtidigt trycka in mig massa vätska dessa dagar och massa vätska innan provet också.

Vad tror ni?
Senast redigerad av roxs 2009-01-16 kl. 18:47.
2009-01-16, 22:52
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
Dos: 2,5g, brunt.
När: Onsdag/Torsdag.
Pisseprov: Måndag. Kanske tisdag?

Har tränat ganska hårt nu på fredagen. Tänkte träna imorgon också och basta som fan. Söndag träna lite och om jag inte pissar på måndag ska jag träna som fan på månddagen också. Samtidigt trycka in mig massa vätska dessa dagar och massa vätska innan provet också.

Vad tror ni?

Jag satsar på att du är ren.
2009-01-17, 00:29
Bannlyst
Fråga om fusk. När man tar nån annans urin måste urinet ha specciellt temperatur känner stickorna av temperaturen? Tänkte ta nån annans urin för känns som att jag inte klarar av testet fast kommer försöka vara ren så fort som möjligt... har ej råd o pissa positivt. Nån med bra tips hur man tar med sig urinet o häller i burken utan att de ser det?
2009-01-17, 00:34
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Fråga om fusk. När man tar nån annans urin måste urinet ha specciellt temperatur känner stickorna av temperaturen? Tänkte ta nån annans urin för känns som att jag inte klarar av testet fast kommer försöka vara ren så fort som möjligt... har ej råd o pissa positivt. Nån med bra tips hur man tar med sig urinet o häller i burken utan att de ser det?

Det finns massa sidor som säljer lös kukar man kan använda . Men de tar säkert tid att beställa. Om du nojjar, skit i att gå dig, säg att du är sjuk eller så dricker du så mycket vatten, mycket mycket vatten så ditt prov är alldelles för hydrerat. Då kommer du få lämna prov vi ett senare tillfälle. Tror att det är så det går till, ialf för en kompis jag hade.
2009-01-17, 00:57
Bannlyst
Nä liksom söndag o sen måndag... Måste gå gäller körkortet liksom... Kan nån annan svara om urinet måste ha speciellt temperatur vid stickprov?
2009-01-17, 01:01
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Nä liksom söndag o sen måndag... Måste gå gäller körkortet liksom... Kan nån annan svara om urinet måste ha speciellt temperatur vid stickprov?

Stickan kollar inte temperaturen. Kissa i en plastmugg och känn hur varm den blir efter 2 minuter. Jag skulle chansa på 37grader.
2009-01-18, 18:35
Medlem
bbiittcchhs avatar
Okey tack alla för svaren=) ska bli någon gång i veckan som kommer jag lämnar
2009-01-19, 01:23
Medlem
hinka lite olivolja och citron innan pissprovet
2009-01-19, 12:08
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localhost
hinka lite olivolja och citron innan pissprovet

Olivolja?
2009-01-19, 12:39
Medlem
WeedKids avatar
doserade ca 0,5g kokain lördagen natten tillsöndagen.ska lämmna prov måndag kan hoppa över till tisdag kanske yttesrta onsdag. har intagit kokain senast nyårsafton dricker mycket m.m så när skulle ni tro jag skulle vara clean? åker ja på possetivt igen e de stort sagt kört. gärna svar så snabbt som möjligt efter som ja har skolas dator o min pajja hemma igår.Tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in