2009-03-10, 17:11
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Vafan betyder det att "Man kan ha en konstant nivå av THC i blodet vid vanerökande"?!

helt jävla galen formulering, så jag kommer ha THC i blodet til' death?

Om du röker en spliff varje timme 12 timmar om dagen tills du dör så kommer du ha det. Då är man "vanerökande". För normala brukare som inte röker ständigt så har man inte en konstant nivå av thc i blodet. Då hade du varit hög. Inaktiva metaboliter kan sitta kvar längre..
2009-03-10, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Om du röker en spliff varje timme 12 timmar om dagen tills du dör så kommer du ha det. Då är man "vanerökande". För normala brukare som inte röker ständigt så har man inte en konstant nivå av thc i blodet. Då hade du varit hög. Inaktiva metaboliter kan sitta kvar längre..
jag har rökt 1-2g om dagen (I genomsnitt) i 4-6månader nu, kommer det synas i blodet i flera månader nu då?
2009-03-10, 17:29
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
jag har rökt 1-2g om dagen (I genomsnitt) i 4-6månader nu, kommer det synas i blodet i flera månader nu då?

Nej, men du kanske har metaboliter i någon/några dagar. Jag skulle tippa på att du är ren i blodet efter 36h. Men absolut inte månader. Alltså om du slutar röka, fortsätter du röka så kommer det synas.
2009-03-10, 17:37
Bannlyst
Citat:
Nej, men du kanske har metaboliter i någon/några dagar. Jag skulle tippa på att du är ren i blodet efter 36h. Men absolut inte månader. Alltså om du slutar röka, fortsätter du röka så kommer det synas.
Satan, jag klarar fan inte uppehållet.

Helvete.

"CB är inte beroendeframkallande", fyfan sånt bullshit det är.
Senast redigerad av Truce- 2009-03-10 kl. 17:42.
2009-03-10, 17:48
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Satan, jag klarar fan inte uppehållet.

Helvete.

"CB är inte beroendeframkallande", fyfan sånt bullshit det är.

Du är en mes som inte klarar av att ta ett uppehåll på några dagar. CB är beroendeframkallande precis som allt annat roligt är. Men det är inte fysiskt beroendeframkallande. Ta dig i kragen och ta ett uppehåll. När du kommer ut ur "bubblan" så kommer du vara ASGLDAD! Det blir alla, man märker hur roligt livet kan vara även fast man inte röker cb.
2009-03-10, 17:53
Bannlyst
Citat:
Du är en mes som inte klarar av att ta ett uppehåll på några dagar. CB är beroendeframkallande precis som allt annat roligt är. Men det är inte fysiskt beroendeframkallande. Ta dig i kragen och ta ett uppehåll. När du kommer ut ur "bubblan" så kommer du vara ASGLDAD! Det blir alla, man märker hur roligt livet kan vara även fast man inte röker cb.
Hehe, jo ganska mesig är jag.

Grejen är att jag VILL inte sluta och då är det omöjligt att sluta, jag är bara tvingad för att jag inte är så hågad att bli dömd för narkbrott.

Men alla som plockas in testas inte, verkar faktiskt vara en ganska liten procent som blir testade, därför är det extra jobbigt att sluta.

Var dock och köpte sprit igår för att klara uppehållet..
2009-03-10, 18:00
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Hehe, jo ganska mesig är jag.

Grejen är att jag VILL inte sluta och då är det omöjligt att sluta, jag är bara tvingad för att jag inte är så hågad att bli dömd för narkbrott.

Men alla som plockas in testas inte, verkar faktiskt vara en ganska liten procent som blir testade, därför är det extra jobbigt att sluta.

Var dock och köpte sprit igår för att klara uppehållet..

Vill man inte så är det svårt ja... Sprit är inte så bra tycker jag. Jag blir sugen på allt som är "farligt och dumt" när jag är packad. Hellre att du gör något roligt som att umgås med dina vänner, äta på resturang, sova borta nånstans i några dagar, gå på spa. Ja det finns massor med knep
2009-03-10, 23:18
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HickA
THC Calculator - Ett litet program som räknar ut på ett ungefär när du kommer vara ren baserat på hur mycket och hur ofta du rökt.

Funkar inte?
2009-03-11, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Funkar inte?
Den räknar ut ungefär...
Metabolismen spelar roll som dem skriver på hemsidan oxo.
2009-03-11, 00:46
Bannlyst
Om jag tar 0,3 tjack nu på torsdag morgon, behöver jag ens oroa mej för urinprov måndag morgon? Står ju 2-4 dagar men är det verkligen 100% att det är ute om man tar en gång? Har ju klarat mej förut på urinprover och så men vill vara helt säker denna gång.. Inga vilda gissningar tack
2009-03-11, 16:22
Bannlyst
Har prov testat B vitamnin '' från vitamax de heter B-active''. Drack vatten tills pisset var genomskillnigt, käkade lätt tableterna brusa i munnen äkligt men drack vatten samtidigt. Efter 1 eller 2 pissningar var mitt urin GUL . Hade UltraViolet GULT färg.
Men nu till frågan ger inte b vitaminer utslag på prover? Om man läser på http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_testing.shtml så står det:
Citat:
FALSE POSITIVES #
Substances or Conditions which can cause false positives
Ibuprofen; (Advil, Nuprin, Motrin, Excedrin IB etc)
Naproxen (Aleve)
Ketoprofen (Orudis KT)
Promethazine (Phenergan, Promethegan)
Pantoprazole (Protonix)
Riboflavin (B2, Hempseed Oil)
Kidney infection (Kidney disease, diabetes) Liver Disease
Dronabinol (Marinol)

Mina tableter innehåller dessa B vitaminer ( är det bra )?
B1 15mg, B2 15mg, B3 50mg, B5 23mg, B6 10mg, B8 150 ug, B9 400 ug och B12 10ug.
Ska man oroa sig för positiv test (CB) för att B vitaminer ska ge utslag?
Senast redigerad av roxs 2009-03-11 kl. 16:25.
2009-03-12, 19:59
Medlem
monkfishs avatar
Ska pissa sticka någon gång nästa vecka.

Intag: 2.5 G Hasch som röktes upp mellan 5/3 -7/3.

Amfetamin : 3-4 G som brukades 9/3 - 11/3,, intog nästan allt tjack på 12 timmar, att jag intog den mängden på kort tid berode på att det var uselt fick inte ens russin kuk efter 2.5 G på 12 timmar, så hoppas det var redigt bankat (Det där trodde jag inte jag skulle säga).

Vikt : 60 kg

Har jag otur blir det på Måndag men troligtvis kan jag trixa till det så det blir på Torsdag.

Skulle vara väldigt tacksamm om någon kunde säga om jag hinner bli ren på den här tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in