2014-05-28, 18:58
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariejana
Någon som har koll på hur det är med Salivprov och spårningstider. av egen erfarenhet. Jag har hört att Thc enbart syns upp til 24 timmar medans visssa säger 3-4 dagar. Jag lämnar salivprov. SOm sedan går vidare till nått labb där de plockar ut vilka http://www.prodiagnostics.se/uploads/Salivanalys_Produktblad.pdf

Har visat posetivt på imovane 2 dagar efter sista intaget. Mdma och mda 3 dagar efter

Är det lungt att ta rc droger? tex benzo rc de visar ju posetivt på sticka men hur är det senare i labb? Om man käkar flubromazepam tex

Jag äter metamina mot Adhd, det visar posetivt på amfetamin, För att kolla biståndsdelarna eller va de heter måste de göra nån specialt beställning som är väldigt dyr, Då kan de se om det är dexamf eller levo?(vetefan om de heter så)

(FB) Spårtider och korsreaktioner.
2014-06-02, 17:14
Medlem
Princess_Valiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
Ok tack för svar. Jag vet inte om jag kommer bli tvungen att pissa idag men jag har iallafall fått i mig minst 3 liter vatten sedan imorse. Spytt en del vätska på det också.
Ska dricka en koppp vatten varje timme tills ikväll, (1 kopp 3 dl).
Jag har mått bra den senaste timmen, ingen spya eller sådär. Har koll på symptom för överintag av vatten samt jag häller i lite bordssalt i vattnet jag dricker.
Om det är någonting mer, citera. Jag uppdaterar.
Tack än en gång buddha.

Edit: käkade ikto (roche 2mg) för en 2 dagar sedan. Käkade 4-5mg totalt. Helt färsk på benso men jag kände inte så mycket så det är skitsamma. Dock vill jag veta ifall jag behöver oroa mig för att ikto ger utslag.
Tack på förhand

Ja. Ikto har nästan längst halveringstid av alls benso. Sitter i en vecka, minst. Spelar ingen roll hur mycket du dricker.
2014-06-02, 20:15
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princess_Valium
Ja. Ikto har nästan längst halveringstid av alls benso. Sitter i en vecka, minst. Spelar ingen roll hur mycket du dricker.
Nja, diazepam har längre. Men det är sant att den har lång halveringstid, men samtidigt är det inte säkert att den ger utslag som benso alls (på sticka).
2014-06-03, 23:09
Medlem
En vän ska börja jobba inom vården (sjukhus) om tre veckor. Han är cannabisrökare och därmed nojjig över att de ska testa honom. Jag själv har jobbat lite som undersköterska i Norge och PA här i Sverige och aldrig blivit testad, men har inte jobbat på sjukhus.

Någon som vet hur vanligt det är och vilka yrkesgrupper som testas? Kan ju tänka mig att t.ex. läkare oftare blir testade och sådär... Har försökt att googla fram svar, men det är väldigt svårt alltså. Det jag finner mest är att personal som misstänks vara missbrukare testas, ergo inte standardiserat på all personal.
2014-06-04, 13:15
Medlem
tjabo91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabo91
Drog i mig 1/4 av en E i fredagskväll runt 23. Hade hälsokontroll idag kl 12 och blev paff när jag var tvungen att pissa för drogtest så är väldigt nojjig just nu. Är jag helt körd eller kan jag klara mig? Första gången jag ens testar E och var 60h mellan intaget och pissprovet samt att jag druckit mycket vatten under helgen + spelat fotbollsmatch. Så vad tror ni?

Klarade mig
2014-06-04, 16:28
Medlem
HaroldHowards avatar
Ska börja lämna prover för att få tillbaks körkortet och har två frågor:

1. Hur mycket kan man dricka? Har läst att de har börjat använda känsligare testmetoder och att man inte kan dricka särskilt mycket numera. CDT och GT är obligatoriska testmetoder står det, sen nämns några andra som också kan vara av värde för bedömning (PEth, ASAT, ALAT och MCV). En kvarting per helg, går det an tro? Har inga planer på att supa mig full eller dricka flera gånger i veckan, men några glas rom vill man ju kunna ta på fredagskvällen åtminstone.

2. Det står att jag ska lämna prover avseende bensodiazepiner, men att de kan komma att testa för annat om läkaren misstänker att man tagit annat. Vad brukar det betyda i praktiken?
2014-06-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldHoward
Ska börja lämna prover för att få tillbaks körkortet och har två frågor:

1. Hur mycket kan man dricka? Har läst att de har börjat använda känsligare testmetoder och att man inte kan dricka särskilt mycket numera. CDT och GT är obligatoriska testmetoder står det, sen nämns några andra som också kan vara av värde för bedömning (PEth, ASAT, ALAT och MCV). En kvarting per helg, går det an tro? Har inga planer på att supa mig full eller dricka flera gånger i veckan, men några glas rom vill man ju kunna ta på fredagskvällen åtminstone.

2. Det står att jag ska lämna prover avseende bensodiazepiner, men att de kan komma att testa för annat om läkaren misstänker att man tagit annat. Vad brukar det betyda i praktiken?

2. multi-sticka
2014-06-04, 18:02
Medlem
Idag ringde min kontaktperson och sade att jag skulle in på vårdcentralen och göra ekg för ev, add medicin (medikinet). Men hon sade också att jag var tvungen att pissa för att få ut dessa mediciner.

Självklart använder jag cb för sömnen, så jag är ju inte ren. Har dock fått tag i en polares piss, hur mycket bevakar dom på vc? Samt hur länge kan jag ha hans kiss hemma? tänkte hämta på fre, sen förmodligen pissa på måndag då jag har läkarbesöket på tisdag.

Eller finns det någon annan lösning?

Klarar inte av att bli utan mina mediciner / få en pundarstämpel i läkarjournalen pga lite cb för sömn.
Senast redigerad av BG.knoccOut 2014-06-04 kl. 18:05.
2014-06-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BG.knoccOut
Idag ringde min kontaktperson och sade att jag skulle in på vårdcentralen och göra ekg för ev, add medicin (medikinet). Men hon sade också att jag var tvungen att pissa för att få ut dessa mediciner.

Självklart använder jag cb för sömnen, så jag är ju inte ren. Har dock fått tag i en polares piss, hur mycket bevakar dom på vc? Samt hur länge kan jag ha hans kiss hemma? tänkte hämta på fre, sen förmodligen pissa på måndag då jag har läkarbesöket på tisdag.

Eller finns det någon annan lösning?

Klarar inte av att bli utan mina mediciner / få en pundarstämpel i läkarjournalen pga lite cb för sömn.

Hon ville att jag skulle göra det imorn, men det kommer inte bli av. Sen har jag läkartid med mina två kontaktpersoner och läkarenj på tisdag så är rädd att dom vill att jag ska göra det då om jag inte redan gjort det innan. Finns en "missbruksavdelning" i det huset, så där går det garanterat att pissa....
2014-06-04, 21:46
Medlem
gugglianos avatar
Hej. Om man testas för benso och det skickas till analys, kommer då stilnoct upp som benso? Dom är ju lite släkt dom där, så därför undrar jag
2014-06-04, 22:09
Medlem
M-A-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Hej. Om man testas för benso och det skickas till analys, kommer då stilnoct upp som benso? Dom är ju lite släkt dom där, så därför undrar jag
Det är inte säkert. Z-analoger och klonozepam syns ibland inte på sticka.

Jag tror att det finns särskilda stickor för z-analoger men det lär ju inte vara så vanligt att de används utan specifik misstanke.
2014-06-04, 23:58
Medlem
M-A-Ds avatar
Kan inte editera mitt föregående inlägg..

Såg nu att du pratar om analys och inte något annat. De ser ju så klart vad du tagit på ett analysprov och zopiklon/zolpediem torde ju i lagens mening jämföras med riktig benso.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in