2014-12-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompadouren
Vad är penntestet?

Väldigt off-t men man får stirra på en penna tydligen, någon som har svar på min fråga?
2014-12-15, 17:39
Medlem
Någon som har koll på hur länge kodein syns på sticka samt analys om man kört en 60-70x25mg på 6 dagar?
2014-12-15, 19:32
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemigeek
Hej, har ett stort problem! polisen stoppade mig igår natt ute med bilen och fick göra "Penntestet" sen frågade h*n "när rökte du sist?"

Jag har ej rökt på extremt länge, men fick följa med på piss & blodprov och det togs ur mig 01.00

Saken är att jag tog en concerta 18mg (tuggad) kl 10 på morgonen.

Till frågan: kommer jag tappa körkortet eller vad händer? (Har haft det 2mån)

(Har det ej på recept)
Du kommer torska på ringa narkotikabrott. Du får antingen strafföreläggande eller om du nekar så blir det rättegång. Sedan blir länsstyrelsen, eller om det är trafikverket, informerade om vad som hänt. Då kommer dom att starta en utredning om huruvida du är lämpad att inneha körkort. Det mest troliga är att du blir av med det helt och hållet och få ta om det eftersom du har prövotid.
2014-12-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Du kommer torska på ringa narkotikabrott. Du får antingen strafföreläggande eller om du nekar så blir det rättegång. Sedan blir länsstyrelsen, eller om det är trafikverket, informerade om vad som hänt. Då kommer dom att starta en utredning om huruvida du är lämpad att inneha körkort. Det mest troliga är att du blir av med det helt och hållet och få ta om det eftersom du har prövotid.

Är du säker på detta? Läste att halveringstiden på metylfenidat är 3.5h och det tog som sagt 15h från intag till provtagning, tror ni att dom tittar efter metyfenidat när dom specifikt frågade mig "när rökte du sist?"

Sen har jag sagt i förhör att jag skulle godta strafföreläggande men har nekat, hur bör jag gå tillväga?
2014-12-15, 23:13
Medlem
Citat:
Är du säker på detta? Läste att halveringstiden på metylfenidat är 3.5h och det tog som sagt 15h från intag till provtagning, tror ni att dom tittar efter metyfenidat när dom specifikt frågade mig "när rökte du sist?"

Sen har jag sagt i förhör att jag skulle godta strafföreläggande men har nekat, hur bör jag gå tillväga?
Proverna skickas in till rmv som screenar efter ett visst antal droger och dess metaboliter, det går alltså inte till så att dom bara letar efter t.ex thc bara för att polisen hade det som svepskäl för att jävlas med dig. Nu är dock mina kunskaper om ritalin eller metylfenidat ganska begränsande bortsett från att skiten är narkotikaklassat och finns med på något steg i analysen av dina prover.

Du ska självklart neka så mycket som möjligt, om inte annat för att dra ut på det hela och hoppas på att det hinner preskriberas, vilket tar två år i detta fall.

Edit. Alla ämnen sitter kvar längre i pisset än blodet, därför ska man alltid vägra att pissa om polisen misstänker en för ringa. Det tål att upprepas.
Senast redigerad av VictoryOrValhalla 2014-12-15 kl. 23:17.
2014-12-15, 23:53
Medlem
Har räknat ut med halveringstiden att det var ungefär 0.78mg tramadol i min väns blod när han blev tagen på piss och blod prov.
Tror du att man torskar på det?
2014-12-16, 07:22
Medlem
Zzmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Proverna skickas in till rmv som screenar efter ett visst antal droger och dess metaboliter, det går alltså inte till så att dom bara letar efter t.ex thc bara för att polisen hade det som svepskäl för att jävlas med dig. Nu är dock mina kunskaper om ritalin eller metylfenidat ganska begränsande bortsett från att skiten är narkotikaklassat och finns med på något steg i analysen av dina prover.

Du ska självklart neka så mycket som möjligt, om inte annat för att dra ut på det hela och hoppas på att det hinner preskriberas, vilket tar två år i detta fall.

Edit. Alla ämnen sitter kvar längre i pisset än blodet, därför ska man alltid vägra att pissa om polisen misstänker en för ringa. Det tål att upprepas.

Dock så har dom börjat med en ny grej dom senaste åren. Är man positiv så får man pröjsa 1500:- för blodprovet själv!
2014-12-16, 10:20
Medlem
Det konstiga är att jag kan inte hitta någon information/trådar där någon har åkt på drograttfylla på metylfenidat.. Tycker man borde kunna hitta det
2014-12-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzmurf
Dock så har dom börjat med en ny grej dom senaste åren. Är man positiv så får man pröjsa 1500:- för blodprovet själv!
Är det inte bara runt 400-600? Mina uppgifter är från så sent som i somras.
2014-12-16, 21:42
Medlem
Citat:
Det konstiga är att jag kan inte hitta någon information/trådar där någon har åkt på drograttfylla på metylfenidat.. Tycker man borde kunna hitta det
Vi får vänta och se helt enkelt. Återkom gärna när du fått testresultaten. Bör inte dröja alltför länge.
2014-12-16, 21:44
Medlem
Tjena!*

Har pga lob och narkbrott fått problem med transportstyrelsen som tydligen anar att jag har problem.Nu ska jag alltså på möte och urinprov (antar jag?) Hos soc. Om jag dricker massa vatten med citronsyra (hydrerar) och sedan färgar pisset med B-vitamin.. kan de då se att mina ph-värden osv har fifflats med? Jag "måste" alltså pissa rent, tror att jag kommer vara ren men eftersom torska inte är ett tänkbart alternativ tänker jag gå den säkra vägen.

Så, hur funkar det? Skickar soc grejerna på analys? Kollar dr på när jag pissar eller är det så enkelt att jag bara kan ta någon annans piss? (Om jag gör som jag beskrev först med citronsyra osv kan de då se att jag fuskat? Även om de inte skulle gå på analys?)*Ursäktar världens rörligaste inlägg men bråttom och skrivet på telefon*

mvh

Långt inlägg kort; hur fuskar jag mig ren hos soc utan att fusk misstänks?
Senast redigerad av trigger99 2014-12-16 kl. 22:00.
2014-12-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Tjena!*

Har pga lob och narkbrott fått problem med transportstyrelsen som tydligen anar att jag har problem.Nu ska jag alltså på möte och urinprov (antar jag?) Hos soc. Om jag dricker massa vatten med citronsyra (hydrerar) och sedan färgar pisset med B-vitamin.. kan de då se att mina ph-värden osv har fifflats med? Jag "måste" alltså pissa rent, tror att jag kommer vara ren men eftersom torska inte är ett tänkbart alternativ tänker jag gå den säkra vägen.

Så, hur funkar det? Skickar soc grejerna på analys? Kollar dr på när jag pissar eller är det så enkelt att jag bara kan ta någon annans piss? (Om jag gör som jag beskrev först med citronsyra osv kan de då se att jag fuskat? Även om de inte skulle gå på analys?)*Ursäktar världens rörligaste inlägg men bråttom och skrivet på telefon*

mvh
Soc kommer inte begära några urinprover i samband med mötet. Troligtvis utför dom bara en slags intervju med dig om din nykterhet och relation till droger till att börja med, och personen som du pratat med berättar för trafikverket/länsstyrelsen hur han/hon har uppfattat dig. Detta är steg 1. Sedan kommer du längre fram att få lämna ett visst antal urinprover under en period för att fastställa din nykterhet. Dessa prover bekostas av dig själv och tas av någon med medicinsk utbildning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in