2014-05-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painray
Hejsan,

I höstas röktes det under en period av en månad nån gång i veckan, efter januari så har det rökts cirka en gång per månad. Pissprovet skall lämnas 28 dagar efter senaste sessionen. Vad tror ni?

Man 24 år
72kg
172cm

Du har ingenting att oroa dig för alls!!

Jag är 172 cm, 60 kg. Analys test var rent på 28 dagar efter ett större intag än ditt. Trots att det är lugnt för dig så känns det alltid bättre om man lyckas skjuta på testet en vecka till
2014-05-11, 21:54
Medlem
Gergans avatar
Rökte en gång om dagen i en vecka, hur länge visar det positivt på pissprov? Har inte rökt på en vecka nu. Väger ca 70kg och är 185cm lång.
2014-05-11, 23:54
Medlem
psykos7s avatar
Hejsan! Har tagit tramadol högst 7 gånger, senast var för flera månader sedan. Om jag tar 400mg imorn (måndag) kl 15 ca. Och ska pissa igen på fredag ca kl 14. Tror ni att jag är ren då? (OBS! Det skickas på analys.) Ursäkta om jag skrivit fel är inte i mitt bästa tillstånd.
2014-05-12, 08:47
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykos7
Hejsan! Har tagit tramadol högst 7 gånger, senast var för flera månader sedan. Om jag tar 400mg imorn (måndag) kl 15 ca. Och ska pissa igen på fredag ca kl 14. Tror ni att jag är ren då? (OBS! Det skickas på analys.) Ursäkta om jag skrivit fel är inte i mitt bästa tillstånd.
Bumpar
Väger 66kg och är 175cm lång, har rätt bra amnäsomsättning.
2014-05-12, 16:13
Medlem
Hur ser det ut i ett hårprov om jag tar provet imorgon och har tjackat i en vecka för ca 2 veckor sedan? Kommer man se det? och kommer man se hur mycket och hur länge jag höll på? Vad ska jag säga för att komma iväg lindrigt med tanke på att det klassas som tunga droger.
2014-05-12, 19:48
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Angående hårprovet som jag gjorde för drygt 2 veckor sedan (vårdnadstvist), fick följande svar från RMV:

"Ett normalt förfarande hos oss är att analysera 0-3 cm av håret, vilket innebär ca 0-3 månader tillbaka i tiden. Men hårets tillväxt kan variera mellan individer från 0,6-1,4 cm per månad. Detta innebär att beroende på hårets växttakt kan det spegla kortare och längre tid. I vissa fall utför vi analys på betydligt längre segment men oftast inte mera än 12 cm eftersom analysen anses bli osäker när håret utsatts för yttre påverkan så som sol, tvätt och behandlingar under så lång tid. Uppdragsgivarens önskemål styr hur långt segment av håret vi analyserar.
Enligt våra instruktioner ska man ta tre ”hårlockar” från provlämnaren bakhuvud. Det går åt betydligt mera hår än 5-6 hårstrån för att vi ska kunna utföra analysen.
Analyserna går till på följande sätt:
Screening (0-3 cm) som innefattar 23 olika droger och läkemedel med missbrukspotential. Om något blir positivt utförs en verifikationsanalys uppdelad på flera olika segment för att man ska kunna tolka intaget av drogerna bättre (0-1 cm), (1-2 cm) och (2-3 cm). Analys av cannabis ingår inte i denna metod utan begärs separat.
Vi gör inte automatiskt någon tolkning av svaret (vi kan skriva ett yttrande på begäran) utan svara ut hur utfallet har blivit i de olika segmenten."

För övrigt så var mitt prov (som väntat) negativt. Feedback är viktigt!

Subban har dock kostat mig uppåt 10.000 kr med hennes djävla anklagelser, har gjort följande sedan detta startade:
- Kroppsbesiktning (hon körde med "brända skedar" och d yl). Resultat: inga sprutmärken. Kostnad: 1600 kr
- 8 st randomiserade urinprov a 800 kr (period: 2 månader). Resultat: Negativt. Kostnad: 6.400 kr
- 1 st hårprov, hårlängd ca 5,5-7 cm (se svaret ovan de testar endast de senaste 3 månaderna som standard). Resultat: Negativt. Kostnad: 1.200 kronor.

Fan va lätt det är kasta ut sig all sköns skit i vårdnadstvist, Familjerätten köpte hennes story med hull och hår.
2014-05-12, 20:03
Medlem
LiveForHardstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbman95
I ditt fall så skulle du pissa rent dagen efter, förmodligen samma dag också.

Tack för svaret! Ska väl inte oroa mig allt för mycket då.

Det var typ 2 spliffar men det luktade som fan där nere..
2014-05-12, 21:23
Medlem
loltrains avatar
Om pissprov skickas till labb, kollas då kratinhalt? Eller kontrollerar dom på något annat sätt om provet är hydrerat?
2014-05-12, 23:04
Medlem
Rökte ca 3 ggr under hösten, sedan en gång i slutet av februari. Har pissprov imorgon och har alltså inte rökt på snart tre månader. Borde vara ok lr?
2014-05-12, 23:18
Medlem
psykos7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparvenn
Rökte ca 3 ggr under hösten, sedan en gång i slutet av februari. Har pissprov imorgon och har alltså inte rökt på snart tre månader. Borde vara ok lr?
Haha ja absolut! Finns ingen möjlighet att det syns så länge i urinet, speciellt inte i din "situation".
2014-05-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykos7
Haha ja absolut! Finns ingen möjlighet att det syns så länge i urinet, speciellt inte i din "situation".

tack för svaret, lugnar lite
2014-05-13, 02:36
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myvral
Någon som vet ifall LSA syns på analys?
går att läsa här (om den finns med)

http://www.rmv.se/fileadmin/RMVFiles/rk/IF202.025_Analyslista_-_en_foerteckning_oever_analyser_i_blod__urin_och_h aar.pdf

Exempelvis kan INTE LSD hittas i analys av blod Så det är alt "lagligt" att vara påverkad av syra i Sverige, då det inte går att hitta i blod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in